Lonto Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) "Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre" - Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig! 7394992[/snapback] Utdrag fra boka: "Hvis det blir tilført et signal på D-inngangen, blir det overført til utgangene først når det kommer en pls på taktinngangen KP(cp på vår tegning). Dermed er det umulig at det kan sendes videre "0"..... Da måtte det blitt brukt Q-ikke. EDIT::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: "Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre" - Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig! 7394992[/snapback] Her er kretsen i følge læreren som hjalp oss hvertfall... Beklager litt dårig bilde, men måtte ta det med mobilen =) 7395105[/snapback] Det er ikke lov å tegne på arket! Endret 30. november 2006 av Lonto Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Æsj!! Dobbelpost:S Endret 30. november 2006 av Lonto Lenke til kommentar
emilo89 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) "Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre" - Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig! 7394992[/snapback] Utdrag fra boka: "Hvis det blir tilført et signal på D-inngangen, blir det overført til utgangene først når det kommer en pls på taktinngangen KP(cp på vår tegning). Dermed er det umulig at det kan sendes videre "0"..... Da måtte det blitt brukt Q-ikke. EDIT::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: "Dette er feil...Når man trykker 2 så vil man gi en puls inn på C1..Som dere ser så har allerede D1 på U1:A signal... Så vidreføres det signalet til D1 på D1 på U1:B..Da "venter" bare D1 på en puls inn på C1...Slik at den kan "gå videre" - Ingen av de har signal på 1D fra før av? Ditt går signalet om reset skal bli brukt, ganske sikker på at det jeg sa over der er riktig! 7394992[/snapback] Her er kretsen i følge læreren som hjalp oss hvertfall... Beklager litt dårig bilde, men måtte ta det med mobilen =) 7395105[/snapback] Det er ikke lov å tegne på arket! 7395157[/snapback] vi fikk lov ifølge han vi fikk arkene av.. og d va flere lærere der som hørte på =) så d kan ikke gå ut over oss! det sa til og med han læreren som hjalp oss! for vi har bare holdt oss til de rettningslinjene vi har fått! Endret 30. november 2006 av emilo89 Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Det er jo litt lol:S Men noen som skjønner hva R1,R2,R3,R4 og R5 er til på kodelåsen? Noen som fatter noe av Mikrofonforsterkeren? Evt som kan forklare... Endret 30. november 2006 av Lonto Lenke til kommentar
ELnoob Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 vi fikk lov ifølge han vi fikk arkene av.. og d va flere lærere der som hørte på =) så d kan ikke gå ut over oss! det sa til og med han læreren som hjalp oss! for vi har bare holdt oss til de rettningslinjene vi har fått! Og vi kan ta med de arkene til eksamen? For det ville blitt ekstra notater hehe. Lenke til kommentar
emilo89 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 vi fikk lov ifølge han vi fikk arkene av.. og d va flere lærere der som hørte på =) så d kan ikke gå ut over oss! det sa til og med han læreren som hjalp oss! for vi har bare holdt oss til de rettningslinjene vi har fått! Og vi kan ta med de arkene til eksamen? For det ville blitt ekstra notater hehe. 7395409[/snapback] hehe, ja! han sa vi kunne skrive hva vi ville på de kretsene! så lenge det hadde med kretsen å gjøre... + 2 sider me notater.. men nå har jeg ikke brukt for fullt 2 sider me notater da... Med tanke på at jeg har skreve på forberedelsearkene.. Lenke til kommentar
eNgage Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skjønner ikke helt hva de motstandene i kodelåsen er for, men er jo helt uendelig stor da 4,7M ohm er jo helt vanvittig. Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ja, jeg vet..Men jeg kan ikke fatte hva dem er til..Begrense strømmen, but why? Lenke til kommentar
eNgage Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Må være noe sammenheng med Q1, trur jeg må finne ut mer hvordan den fungerer. Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ja, jeg er og litt usikker på åssen den funker... Lærer vår sa at det hadde noe med at den "slo inn" ved magnetfelt eller noe:S Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 mikrofonforsterker Dette er slik jeg tror signalet går, eller er jeg helt på bærtur ? Lenke til kommentar
ELnoob Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 mikrofonforsterker Dette er slik jeg tror signalet går, eller er jeg helt på bærtur ? 7395523[/snapback] Bærtur. Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 hadde noen orket å tegne opp hvordan det går ? jeg er helt blank på denne :/ Lenke til kommentar
emilo89 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skjønner ikke helt hva de motstandene i kodelåsen er for, men er jo helt uendelig stor da 4,7M ohm er jo helt vanvittig. 7395463[/snapback] kan det ha noe med at når kondensatoren (C1) har ladet seg opp så lager den kortsluttning?! eller? Lenke til kommentar
invert2k Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skjønner ikke helt hva de motstandene i kodelåsen er for, men er jo helt uendelig stor da 4,7M ohm er jo helt vanvittig. 7395463[/snapback] kan det ha noe med at når kondensatoren (C1) har ladet seg opp så lager den kortsluttning?! eller? 7395597[/snapback] De er nok til når du taster feil, så resetter det seg:) Lenke til kommentar
kleppis88 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ikke noen som vil tegne inn hvordan signalet går vell? gjerne frklar litt ka de forskjellige komp gjør:P Lenke til kommentar
kjelli88 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ikke noen som vil tegne inn hvordan signalet går vell? gjerne frklar litt ka de forskjellige komp gjør:P 7396378[/snapback] jeg veit hvor strømmen går men ikke signalet:P Lenke til kommentar
emilo89 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ikke noen som vil tegne inn hvordan signalet går vell? gjerne frklar litt ka de forskjellige komp gjør:P 7396378[/snapback] vet ikke stort, men vet at: hvertfall R2 og R3 er for temeratur stabilisering! Q1 og Q2 er NPN transistorer og Q3 er PNP (Q3 forsterker ikke)... Liten endring i basisstrømmen, gir stor endring i emitteren! føeste transistoren har felles emitter kobling, neste har felles kolektor Lenke til kommentar
furii Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Er ikke 100% sikker på at dette er rett. Strømmen: Forrsten, så tror jeg at koden til kodelåsen er 2760. Hvis dere følger CP, så ser dere det. Ingen med kompetanse til å forlare hele mikrofon-kretsen og lås-kretsen? Endret 30. november 2006 av julianhaaheim Lenke til kommentar
furii Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Noen som har peil på hjelpemiddel? Hva er lov å ha med seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå