knopflerbruce Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Driver og setter sammen et vannkjølingssett. Det som er det største problemet er å handle inn rett GPU-vannblokk. Mine alternativer er: Maze4 Maze5 NV-78 Koosah (putt inn flere her hvis dere vet om noe som gir veldig bra ytelse) Maze4 og 5 kjøler ikke minnet, men skal visst være veldig gode til å kjøle GPU. med litt blyantmodding av volt på minnet (regner med det går an å tyne den bittelitt mer ved høyere spenning), vil det ha noe å si for overklokkingspotensialet? Og hvilken av de 4 kjøleløsningene er egentlig best, totalt sett? Pris er uvesentlig foreløpig, får se hvor mye kvalitet jeg har råd til før jeg bestemmer meg for et "tak". Denne ligger litt i det forrige avsnittet, men spør likevel: Hva er forskjellen på NV-78 og koosah? Ser jo dønn like ut, og koster det samme. En biting i denne sammenheng: Hvis CPU klokker til 2920MHz på luft og stock volt, vil det være mulig å få den høyere (3 GHz) med vann, uten å sette opp volten? Tempen ligger på 57 grader under dual prime med min kjøler. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Tviler på at du får klokket mer uten høyere spenning. Du vil derimot få stillere system overklokket, samt bedre temperaturer (mulighet for høyere spenning). Hvorfor foreslår du bare DD-produkter? Jeg ville kjøpt enten en maze4, swiftech mcw60 eller EK sin fulldekkende blokk (de har den på komplett). Har en mcw60 som jeg brukte på mitt nå avdøde 7900gt, og som jeg planlegger å fortsette å bruke på mitt kommende grafikkort (usikker på hva dette blir) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Tviler på at du får klokket mer uten høyere spenning. Du vil derimot få stillere system overklokket, samt bedre temperaturer (mulighet for høyere spenning). Hvorfor foreslår du bare DD-produkter? Jeg ville kjøpt enten en maze4, swiftech mcw60 eller EK sin fulldekkende blokk (de har den på komplett). Har en mcw60 som jeg brukte på mitt nå avdøde 7900gt, og som jeg planlegger å fortsette å bruke på mitt kommende grafikkort (usikker på hva dette blir) 7390355[/snapback] Tok en kjapp google, og da var det dangerden som kom øverst. :!: I tillegg ble jeg anbefalt maze4 et annet sted. Glemte Corsair Nautilus i farta, er den noe tess? Skal se på de du nevner nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå