raannraa Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hei… Jeg har litt lyst til å dele noen erfaringer, jeg begynte med vann i pc,en for 2 år siden, I will never go back. Men, jeg ser at mange sliter med å ta hull i kabinettet, hull i de forskelligste former…(?) La meg først si: Jeg er håndverker, og har brukt utstyret jeg viser i Mange år. OVERFRES ! Dette gjelder KUN aluminium, og evt plast og tre/finèr. Ser vel egentlig ingen grunn til å bruke noe annet enn alu.. Fresen på bildet er en industri modell 2000 watt. Men både biltema of Clas O har billige, fullt brukbare utgaver. Med dette utstyret (førehylser og not/pinnefreser kan man lage de utroligste former, spissene vil bli runde (selvfølgelig), men er spisse former et must bruker du en LITEN notfres, og filer spissene. Det skal gå meget hurtig. Ideen er at den lille metallhylsen glir mot malen, mens fresen kutter i emne. Malen må selvfølgelig sitte godt fast, så, kan du ikke skru, lag malen så stor at du kan bruke skrutvinger. Med et utvalg av hylser, samt et utvalg av forskjellige diametre pinnefreser er du ikke låst. Denne tanktoppen (TAKK krolf) ble laget med en mal (bildet) og 2 hylser og 3 freser. Da er hullet, falsen samt det lille sporet til o-ringen på plass, det hele tok ca 10 minutter. Det artige er at ved å lage malen av hullet/formen, kan du vurdere, og få det perfekt FØR du går løs på selve det dyrebare kabinettet FOR: Hullet etter fresen blir perfekt, dvs, like perfekt som malen din. Ha en utmerker dag. Petter Endret 30. november 2006 av raannraa Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Stjærne! Har tilgang til en fres med har aldri testet den. Takk for infoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå