paalrh Skrevet 16. november 2002 Rapporter Del Skrevet 16. november 2002 Nyere hovedkort alla asus a7v333 har innebygd lydkort som er ganske bra. så hvorfor skal man investere 500 spenn i et lydkort ??? hvem er det egentlig som teknisk sett har bruk for et lydkort??? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 16. november 2002 Rapporter Del Skrevet 16. november 2002 Jeg skal vedde mye på at mitt Audigy 2 lydkort denger nesten hvilket somhelst onboard lydkort i både lydkvalitet og ytelse (kanskje bortsett fra nforce2) Det er heller ikke så mange onboard lydkort som støtter 6.1 lyd, noe som jeg trenger til høytalerne mine Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. november 2002 Rapporter Del Skrevet 16. november 2002 jeg har et innebygd lydkort på mitt kt3 ultra. Jeg bruker digital utgang, men det blir uansett bedre lyd med et skikkelig lydkort. Lenke til kommentar
Goffis Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Kan onboard lydkort konkurrere med vanlige lydkort da? Blir det ikke noe sånn som onboard grafikk (hahahahahaha!)? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Integrerte lydkort vil uansett være et kompromiss, på linje med integrerte skjermkort etc. vil du ha _god_ lyd og godt bilde, så kommer du ikke utenom en add-on løsning! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Det blir bedre lyd med MP3 feks. Når du snur deg fort rundt i et 3D spill, feks Counter- Strike. Da følger ikke lyden raskt nok med rundt, med onboard lydkort. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Hørte også at Onboard lydkort kunne forårsake dårligere ytelse i Spill/3D? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har både onboard lydkort på MSI KT3 ultra kortet, og et SBlive 1024. Kjørte en test, med to winamper, og switchet mellom lydkortene på forsterkeren min. Resultatet var: UMULIG å høre forskjell. Nå er kanskje begge disse lydkortene "dårlig", men jeg nekter å tro at jeg vil høre noe forskjell på et kort i 2000 kr klassen. Jeg spanderer heller 2000 kr mer på høytalere da... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 03:08, skrev GeeZuZz:Jeg har både onboard lydkort på MSI KT3 ultra kortet, og et SBlive 1024. Kjørte en test, med to winamper, og switchet mellom lydkortene på forsterkeren min.Resultatet var: UMULIG å høre forskjell.Nå er kanskje begge disse lydkortene "dårlig", men jeg nekter å tro at jeg vil høre noe forskjell på et kort i 2000 kr klassen. Jeg spanderer heller 2000 kr mer på høytalere da... Nå sammenligner du to mindre bra kort da. Hadde en gang et SB Live, støygulvet var på mellom -60 og -70 dB etter det jeg husker, og det låt alt annet enn bra. SÅ kjøpte jeg et Delta44 i overkant av 2000kr, merket klart forskjell. Uansett har jeg problemer med å se meningen med denne sammenligningen, teste to billigkort og uttale seg om lydkort generelt (i alle fall opp til 2000kr)? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har onboard lyd, og lydkvaliteten er GOD. *Resten* av vennene mine har soundblaster audigy og slike lydkort, hercules fortissimo osv. Men jeg hører ikke forskjell i det hele tatt når det gjelder spill. Onboard lydkort blir bedre og bedre, og det har tiden bevisst. Men man får ikke god lyd på onboard lydkort uten gode drivere heller da. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 syntes lyden er grei i mitt onboard lydkort jeg. men hva med onboard LAN? det er vel greit og? hadde jeg ikke hatt onboard hadde jeg kjøpt et grisebillig pci kort uansett. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 SB Live! Platinum er i bruk her :smile:. Merker stor forskjell på onboard og dette. Live! er heller ikke verdens beste. Yamaha lager noen heftige til 5k :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 03:08, skrev GeeZuZz:Jeg har både onboard lydkort på MSI KT3 ultra kortet, og et SBlive 1024. Kjørte en test, med to winamper, og switchet mellom lydkortene på forsterkeren min.Resultatet var: UMULIG å høre forskjell.Nå er kanskje begge disse lydkortene "dårlig", men jeg nekter å tro at jeg vil høre noe forskjell på et kort i 2000 kr klassen. Jeg spanderer heller 2000 kr mer på høytalere da... Om du ikke klarer å høre forskjell, så bør du nok spandere på deg nye høyttalere! Har akkurat montert et tilsvarende hk for en kompis, og sammenlignet lyden fra det integrerte lydkortet mot et SB Audigy i 800kronersklassen. Lyden ble levert gjennom et Klipsch 2.1-anlegg. Vi var aldri i tvil om hvilket lydkort som låt best! Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Har onboard med optisk utm, har i tilegg et Soundblaster Audigy liggens som er så genialt at det bare har en minijack som er digital dermed må jeg bruke dekoderen som er på Soundblasteren. Helt patetisk spør du med. Bruker mye heller onboard. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 11:46, skrev Ronin:Har onboard med optisk utm, har i tilegg et Soundblaster Audigy liggens som er så genialt at det bare har en minijack som er digital dermed må jeg bruke dekoderen som er på Soundblasteren. Helt patetisk spør du med. Bruker mye heller onboard. Tja, tror ikke det skal mye til for å høre forskjell på ditt onboard og Audigy. Har selv Audigy montert og deaktivert mitt onboard. Kan ikke sammenlignes en gang! Men det er klart, til spill og musikk på PC-høytalere er onboard lydkorta mer enn gode nok! Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Bruker pc'en ofte til film også. Liker onboard bedre. Får jo ikke digital ut med det Sudigy kortet. Det burde hatt enten optisk eller koax ut. Teit at det ikke har det, derfor bruker jeg heller det innebygde. Syns lyden på det er helt topp jeg. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 En kamerat av meg kjøpte ett audigy lydkort til 1800 korner nå nettop, husker ikke helt hvilket, og jeg kan ikke si at jeg ble imponert av lyden iforhold til mitt billig kort. han bruker forresten z-560 [ Denne Melding var redigert av: Champ på 2002-11-25 23:35 ] Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Det kommer mye an på hva slags utstyr som henger på lydkortet også da... jeg merker forskjell på onboard kontrolleren på mitt MSI K7T og et SB Live, men først når jeg kjører lyden ut på anlegget. Med headset eller pc høyttalere (et eller annet creative 2+1) har jeg ikke sjangs. Ingen av dem er forøvrig sammenlignbar med en stasjonær cd-spiller av laber kvalitet engang. Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 17. november 2002 Rapporter Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har et Asus P4S 533! Bruker det Lydkortet som er intregrert HK et. Lurer på om det er mye forskjell fra Hercules Fortissimo 111 7.1 som jeg bestiller i dag? Jeg spiller mye og hører mye på musikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå