Gå til innhold

Hvem trenger lydkort ???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har både onboard lydkort på MSI KT3 ultra kortet, og et SBlive 1024. Kjørte en test, med to winamper, og switchet mellom lydkortene på forsterkeren min.

 

Resultatet var: UMULIG å høre forskjell.

 

Nå er kanskje begge disse lydkortene "dårlig", men jeg nekter å tro at jeg vil høre noe forskjell på et kort i 2000 kr klassen. Jeg spanderer heller 2000 kr mer på høytalere da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-17 03:08, skrev GeeZuZz:

Jeg har både onboard lydkort på MSI KT3 ultra kortet, og et SBlive 1024. Kjørte en test, med to winamper, og switchet mellom lydkortene på forsterkeren min.


Resultatet var: UMULIG å høre forskjell.


Nå er kanskje begge disse lydkortene "dårlig", men jeg nekter å tro at jeg vil høre noe forskjell på et kort i 2000 kr klassen. Jeg spanderer heller 2000 kr mer på høytalere da...


Nå sammenligner du to mindre bra kort da. Hadde en gang et SB Live, støygulvet var på mellom -60 og -70 dB etter det jeg husker, og det låt alt annet enn bra. SÅ kjøpte jeg et Delta44 i overkant av 2000kr, merket klart forskjell. Uansett har jeg problemer med å se meningen med denne sammenligningen, teste to billigkort og uttale seg om lydkort generelt (i alle fall opp til 2000kr)?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-17 03:08, skrev GeeZuZz:

Jeg har både onboard lydkort på MSI KT3 ultra kortet, og et SBlive 1024. Kjørte en test, med to winamper, og switchet mellom lydkortene på forsterkeren min.


Resultatet var: UMULIG å høre forskjell.


Nå er kanskje begge disse lydkortene "dårlig", men jeg nekter å tro at jeg vil høre noe forskjell på et kort i 2000 kr klassen. Jeg spanderer heller 2000 kr mer på høytalere da...



Om du ikke klarer å høre forskjell, så bør du nok spandere på deg nye høyttalere!

Har akkurat montert et tilsvarende hk for en kompis, og sammenlignet lyden fra det integrerte lydkortet mot et SB Audigy i 800kronersklassen. Lyden ble levert gjennom et Klipsch 2.1-anlegg. Vi var aldri i tvil om hvilket lydkort som låt best!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-17 11:46, skrev Ronin:

Har onboard med optisk utm, har i tilegg et Soundblaster Audigy liggens som er så genialt at det bare har en minijack som er digital dermed må jeg bruke dekoderen som er på Soundblasteren. Helt patetisk spør du med. Bruker mye heller onboard.


 

Tja, tror ikke det skal mye til for å høre forskjell på ditt onboard og Audigy. Har selv Audigy montert og deaktivert mitt onboard. Kan ikke sammenlignes en gang! Men det er klart, til spill og musikk på PC-høytalere er onboard lydkorta mer enn gode nok!

Lenke til kommentar

Det kommer mye an på hva slags utstyr som henger på lydkortet også da... jeg merker forskjell på onboard kontrolleren på mitt MSI K7T og et SB Live, men først når jeg kjører lyden ut på anlegget. Med headset eller pc høyttalere (et eller annet creative 2+1) har jeg ikke sjangs.

 

Ingen av dem er forøvrig sammenlignbar med en stasjonær cd-spiller av laber kvalitet engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...