kmess Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg skal på sesjon i morgen og har funnet ut (litt for sent?) at man får en test i bl. a. mattematikk. Jeg er ok i faget, men det er lenge siden jeg har drevet med hoderegning. Nå er vi i 2006 og jeg synes egentlig noen burde ha klart å legge ut testene man bruker hvis de er de samme hele året. Det hadde gjort det en del lettere å kunne velge det man ville under førstegangstjenesten. Det jeg ønsker er egentlig bare litt info om hvilke spørsmål man får og hvordan type matteoppgaver det er snakk om. Og hvis noen kunne legge ved en link til selve testen ville jeg bli overlykkelig. Om noen forsatt er våkene vel å merke. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg skal på sesjon i morgen og har funnet ut (litt for sent?) at man får en test i bl. a. mattematikk. Jeg er ok i faget, men det er lenge siden jeg har drevet med hoderegning. Nå er vi i 2006 og jeg synes egentlig noen burde ha klart å legge ut testene man bruker hvis de er de samme hele året. Det hadde gjort det en del lettere å kunne velge det man ville under førstegangstjenesten. Det jeg ønsker er egentlig bare litt info om hvilke spørsmål man får og hvordan type matteoppgaver det er snakk om. Og hvis noen kunne legge ved en link til selve testen ville jeg bli overlykkelig. Om noen forsatt er våkene vel å merke. 7389707[/snapback] De testene er ikke så vanskelig. Jeg fikk 4 i matte på førsteåret på vgs, og sesjonstestene var veldig enkle. Fikk høy score. Ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
kmess Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Nja, jeg er litt perfeksjonist på sånne tester. Jeg fikk riktignok 5 det første året på VGS, men jeg tviler fortsatt på om jeg hadde klart et delestykke i hodet. Tenkte jeg skulle øve litt nå. Kanskje kjekt å være opplagt og våken på testen (skal opp kl. 06.00) men, men. Men kan du ikke bare gi ett eller to eksempler fra synonymtesten og matteoppgavene? Ps. fant forresten litt nyttig info, men det mangler eksempler Den første testen besto av regneoppgaver, og det begynte med ganske enkle spørmål som: "Per har 2 epler, Kari har 1 eple. Hvor mange epler har de tilsammen?"Men etterhvert ble det ganske tunge oppgaver som ble ganske vanskelig å ta i hodet. Heldigvis fikk jeg ett kladdeark til å gjøre utregninger på. Test nummer 2 var logikkoppgaver. Man fikk se 3 bilder og man skulle ved hjelp av de bildene finne ut hvordan bilde nr 4 så ut. Er vel ikke mye mer å si om den delen Test nummer 3 var ordoppgaver hvor vi skulle finne synonymet til ett oppgitt ord. Er ikke mye å si her heller dessvere. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Om du fikk 5 i matte har du ingenting å bekymre deg over. Nå er det 8 eller 9 år siden jeg var på sesjon så jeg husker ikke akkurat oppgavene helt korrekt. Hvorfor bekymrer du deg så mye for dette? Har du tenkt til å søke en spesialstyrke gren, bli flyver eller noe sånt? Jeg kom lett inn i Telemark Bataljon med mine svar. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med tanke på at det er fengselsstraff for å åpne prøvene før en får beskjed, tror jeg ikke noen tar sjansen på å legge prøvene på nett. Lenke til kommentar
kmess Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Ja, vurderer å søke meg inn i Hærens Jegerkommando evt. som fallskjermjeger. Jeg er aldri sikker nok på meg selv til å bare slappe av i sånne konkurransesituasjoner. Ikke pga. konkurranseinstinkt, det har jeg ikke noe særlig av, men mer fordi jeg ønsker å gjøre ting best mulig for min egen del (perfeksjonist). Og det skader ikke å ha alle muligheter åpne. ps: Vurderte Telemark Bataljon, men de tar kun opp folk som har gjennomgått førstegangstjeneste. Tror det skjedde i 2001 eller noe. Titter litt på Forsvarets Spesialkommando Størrelse på styrken er ukjent, og forskjellige kilder nevner alt fra 40 til 100 soldater. Man vet imidlertid at soldatene rekrutteres fra blant annet Hærens jegerkommando (HJK), som FSK er en integrert del av, Marinejegerkommandoen (MJK) og fallskjermjegerne. Soldatene skriver under på en sjuårskontrakt, men kan i praksis slutte når de vil. Etter sju års tjeneste mottar de et sluttvederlag på én million kroner. Men det blir nok med drømmen. Edit: Med tanke på at det er fengselsstraff for å åpne prøvene før en får beskjed, tror jeg ikke noen tar sjansen på å legge prøvene på nett. Hvor ble det av idealismen og troen på å gjøre det rette? Neida, men med tanke på at til og med de som slang opp en film på youtube med råkjøring ble tatt er det kanskje ikke så rart at folk er forsiktig. Men det er synd. Endret 30. november 2006 av kmess Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 kmess, ønsker deg all lykke til med hærens jegerkommando og FSK. Det er knallhardt hvis du kommer inn der, men sikkert også like artig, tøft og interessant. Lenke til kommentar
kmess Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Når jeg så over "huskelista" som følger med inkallinga til sesjon, ser jeg de spør etter: * Egenerklæring om helse (ferdig utfylt) Ehhm, noen som vet hva dette er? Kunne ikke finne skjemaet eller noen informasjon om det på siden deres. Heller ikke på siden for blanketter etc. What to do? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hvor ble det av idealismen og troen på å gjøre det rette? Neida, men med tanke på at til og med de som slang opp en film på youtube med råkjøring ble tatt er det kanskje ikke så rart at folk er forsiktig. Men det er synd. Synd? Synd at du ikke får jukset deg til en bedre score på sesjon? Endret 30. november 2006 av Den Polse Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ja det hadde vært veldig lurt om disse testene lå tilgjengelig på nettet. Slik at man kunne få øve seg i forveien. Ellers så har du det bra? Det ville jo vært komplett idioti. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Tråd stenges, lykke til på sesjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg