The Stig Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Hei! Jeg driver for tiden å skrur sammen et enkelt bat script som skal kopiere alt av innehold fra en nettverkstasjon til en lokal disk på min PC. Scriptet i seg selv fungerer fint, men jeg skulle gjerne hatt det til å fungere med "planlagte oppgaver". Planen er altså å kjøre scriptet klokken 3 hver natt, slik at jeg som bruker ikke blir å merke det. Jeg har lagt til scriptet både manuelt og via veiviseren, men ingenting skjer når klokkeslettet inntreffer - Jeg har også prøvd å starte det manuelt med samme resultat. Jeg går utifra at det er en smal sak å fikse dette, men jeg trenger altså litt hjelp. Scriptet ser slik ut: echo off echo Kopierer filer.. echo. echo. XCOPY /e /y Q:\ O:\web-backup Endret 29. november 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Bruk xcopy hvis du skal kopiere med kataloger. Hvis du skal slette filene etter at du har kopiert de så er det enkleste å bruke deltree som sletter alt som er under en katalog, samme om det er filer eller kataloger. Fulgte med Dos 6.2 ihvertfall Du kan legge batch filen i Start->Programs->Startup så vil den bli kjørt ved innlogging. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Edit: http://www.microsoft.com/resources/documen...y.mspx?mfr=true hadde svaret Men ang "planlagte oppgaver", er det noen som ikke vet hvorfor filen vil la seg kjøre derfra? Jeg innså nå at det kan bli litt vel mye å vente på kopierings prosessen hver oppstart, ergo kunne det vært greit om den heller hadde kjørt for eks. kl 3 på natta. Endret 29. november 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Dos kommandoer kan du få hjelp til ved å skrive /? etter, f.eks xcopy /? i command prompt. Her er en tutorial for scheduled tasks, første treff i google med søkeordrene: schedule task batch http://www.iopus.com/guides/winscheduler.htm Endret 29. november 2006 av blackbrrd Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Bump! Ingen som har en anelse om hva problemet kan være? Filen starter fint opp når maskinen starter (ligger i startup), men nekter å starte med planlagte oppgaver. Tittet gjennom linken over, men fant ingen nyttig info der. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Dette er stadig et problem, kjenner at det starter og bli litt plagsomt. Legger ved skjermbilder av hvordan oppgaven er satt opp, kanskje noen finner feil her? Endret 3. desember 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Får du andre ting til å kjøre på Scheduled tasks? Har du passord på brukeren? Scheduled tasks kjører ikke hvis man ikke har passord. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Jupp, som du såvidt ser har jeg flere andre oppgaver - Disse starter helt fint når de skal, og slutter likeså. Det er dog .mp3 filer (brukes som vekkeklokke). Jeg kjører oppgavene via Administrator kontoen, denne er det passord på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå