Gjest Slettet+130498 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 hva kan jeg forvente meg av lønn som ikt lærling? skal ut som lærling til høsten igjen, og hvordan er satsene? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Du skal være lærling i 2 år, og tilsamme på de 2 årene så skal du ha fått lønn for ÉTT år med fullstilling. Dette er rundt 230K der jeg er lærling iallfall. (Steinkjer VGS i Nord-Trøndelag) Dette spørs litt på hvilket lønningssystem arbeidsplassen velger å kjøre, men slik det er til meg, så får jeg 30% av den lønnen de første 6månedene, 40% de 6månedene etter det, deretter 60% i 6mnd, og 80% den siste tiden som lærling. Dette utgjør litt mere enn 100%. Jeg får 5900kr før skattetrekk nå, og er i min tredje måned som lærling. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Tariffen ligger nå på 232 000,- på to år no. Mai 2007 er den forventa til og stiga til 239 800kr. Lærling opplegget er lagt opp slik at du har 30, 40, 50, 60, 80% - Der du stiger gradvis kvart halve år. Men av ein eller anna grunn har eg fått satt opp 239 800kr allerede. Bedriften kan og gje deg ekstra betalt foruten om tariff vist dei ønsker da, men får ikkje noko meir igjen i revisjon når du er ferdig som lærling. Før skatt no (30%) har eg 5800kr,- 37.5timar i mnd. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Dette kan også få visse konsekvenser etter lærlingetiden. Dersom man er arbeidsledig i en periode etter, får man veldig lite med dagpenger fra Aetat (NAV). Jeg fikk f.eks ikke mer enn rundt 4.500 i måneden eller noe i den duren. Jeg var også lærling på en Videregående Skole. Så pass på å registrere deg på alt som finnes av arbeidsformidling. Manpower, ELAN, Kelly, Monster osv. Dette bør egentlig gjøres før du avslutter lærlingetiden for å sikre at du ikke er arbeidsledig så altfor lenge. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ligger på statens lønnstrinn 25. Det tilsvarer 256 000 ,- som årslønn, men jeg har selvsagt prosenter. Jeg får 30% første halvåret(det jeg er i nå), 40% andre halvåret, 50% nest siste halvåret og 80% siste halvåret. 256 000 ,- skal jeg altså tjene brutte. Så kommer selvsagt det jeg tjener på overtid i tillegg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå