pirium Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg er fast ansatt i en stilling jeg har hatt siden sommeren 05. Jobben innebærer at jeg må kjøre mye bil. I sommer (06), havnet jeg i en bilulykke, og pga medisinering kan jeg fortsatt ikke kjøre bil, men ellers er jeg "fit to fight.". Har nå pga at jeg ikke kan kjøre bil, vært sykmeldt siden i sommer, og det ser ut til at det vil ta LANG tid før jeg kan komme tilbake til den jobben jeg har nå. Dette plager meg, det er kjedlig å gå hjemme uten noe å gjøre, og jeg har dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver i og med at jeg har vært sykmeldt så lenge. Har diskutert situasjonen med arbeidsgiver, og de har ingen andre stillinger å tilby. På grunn av ovenfornevnte, søkte jeg på en stilling ( i et annet firma)jeg har meget lyst på, og er i stand til å ha (ingen bilkjøring). Jeg ble kalt inn på intervju, og gikk videre til andregangsintervju. Andre runde er over, og de er meget interessert i meg. MEN, siden jeg kun har èn referanse, vil "ny arbeidsgiver" gjerne snakke med dem jeg er ansatt hos nå. Jeg vet at det ikke er vanlig, men som "nysjefen" sa, så lenge nåværende arbeidsgiver ikke sier noe fryktlig galt om meg, har jeg jobben. Saken er at jeg har ikke fortalt til den nye arbeidsgiveren at jeg er sykmeldt, da det ikke har betydning for om jeg kan utføre jobben hos dem (da hadde jeg ikke søkt heller), så "ny-arbeidsgiver" tror jeg er i jobb nå. Hva i all verden skal jeg si til nåværende arbeidsgiver, det er jo en vinn-situasjon for de, å få meg ut av systemet, når jeg kun er sykmeldt. Og hva skal jeg si til "ny-arbeidsgiveren", det er jo lite sannsynlig at nåværende arbeidsgiver ikke sier at jeg er sykmeldt, og har vært det i lang tid...... Jeg er SÅÅÅ nære drømmejobben nå, men det ser ut som alt går i dass pga at jeg har vært sykmeldt så lenge..... Trenger virkelig noen kloke ord her...... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hva med å forklare situasjonen for "ny arbeidsgiver"? Han må jo da se at du er en person som ikke bare vil sitte hjemme og få pengene i hånda, men heller en som spretter på bena når det lar seg gjøre for å finne noe å gjøre. Lenke til kommentar
pirium Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Hva med å forklare situasjonen for "ny arbeidsgiver"?Han må jo da se at du er en person som ikke bare vil sitte hjemme og få pengene i hånda, men heller en som spretter på bena når det lar seg gjøre for å finne noe å gjøre. 7389218[/snapback] Joda, men saken er at de tror jeg er i jobb. Jeg er jo det, men altså sykmeldt. Og føler at jeg har "lurt" ham, på en måte....... Endret 30. november 2006 av pirium Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kinky situasjon. Slike forhold bør ryddes av veien meget kjapt. Aller helst allerede i søknaden. Men shit happens og plutselig så sitter man der. Det beste du kan gjøre er egentlig å fortelle den nye arbeidsgiveren om situasjonen. Om den er forståelsesfull så vil det ikke være noe problem. Bedre det enn at dette plutselig skal dukke opp fra intet, noe det sikkert vil gjøre uansett. Lenke til kommentar
pirium Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Kinky situasjon. Slike forhold bør ryddes av veien meget kjapt. Aller helst allerede i søknaden. Men shit happens og plutselig så sitter man der. Det beste du kan gjøre er egentlig å fortelle den nye arbeidsgiveren om situasjonen. Om den er forståelsesfull så vil det ikke være noe problem. Bedre det enn at dette plutselig skal dukke opp fra intet, noe det sikkert vil gjøre uansett. 7390281[/snapback] Har snakka med ny arbeidsgiver og fortalt at jeg har vært sykmeldt fra i sommer til nå, og at jeg blir friskmeldt nå. "OK" var eneste kommentar. så vi får se, hva han kommer frem til. Nåværende arbeidsgiver var både positiv og blid, og skulle gjøre hva han kunne for å hjelpe meg. I etterpåklokskapens lys, ser jeg at jeg kunne gjort ting annerledes, men det var aldri meningen at nåværende arbeidsgiver skulle bli "dratt inn" i dette. Uansett, så har jeg lært noe nå også. Endret 30. november 2006 av pirium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå