Gå til innhold

Rasist, vanskelig begrep!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke fatte helt hva nordmenn sipper over. Du vet godt selv om du er rasist eller ikke. Hvis han kaller deg rasist, så drit i det, hvorfor tar dere dere nær av det?

 

Det er dine meninger, stå for dem. Ingen andre enn deg vet om du er rasist eller ikke.

7390975[/snapback]

 

FTW!

 

Helt enig. Jeg er hvit selv og har mange venner som har anden hudfarge og religion enn meg. De kaller meg potet og jeg kaller dem svarting. Vi sier det fordi vi bare spøker med det, ikke fordi vi mener noe negativt med det. I en slik situasjon er det ingen komplikasjoner med å bruke ordet.

 

I en annen situasjon, hvor jeg skal kjefte på noen, bruker jeg ikke sånne ord. Jeg sier ikke "jævla homo", hvis han er homse (heller ikke hvis han ikke er det), "jævla svarting" hvis han er svart.

 

Det jeg prøver å si, og som alle EGENTLIG er innefortstått med, er at det er sammenhengen som avgjør hva som er rikitig å si.

 

Dette gjelder også ord som beskriver andre grupper, som f.eks: svart, neger, brun, afrikaner, afroafrikaner, etioper, nigerianer. Det er ikke noe problem å bruke disse ordene så lenge man bruker dem rikitg.

 

Er man rasistisk eller fremmedfiendtlig eller bare redd, så bruker man kanskje ord som neger, svarting, osv osv. Ja, akkurat de samme ordene som de som ikke er rasister bruker. Forskjellen kommer når de begynner å argumentere for at akkurat f.eks "neger" er det eneste riktige å bruke!

 

Det er ikke så jævla nøye! Hvis man ikke er rasistisk INNE I SEG SELV, kan man jo nesten si hva som helst! Man trenger ikke gjøre det vanskelige enn det er.

 

Hvis jeg kaller en svart person en idiot (og jeg mener) og han tilbake kaller meg rasist, så er det han som har problemer med sin virkelighetsoppfatning, ikke jeg. Kall meg gjerne kynisk, men da gidder jeg ikke å diskutere mer og lar dette mennesket være igjen med sine vrangforestillinger. De er faen ikke vært det.

 

SUNN FORNUFT FOR FAEN! FTW! ;)

Lenke til kommentar
Folk får ideene sine fra media som er kontrollert av sosialister i Norge.

 

Beklager avsporingen.  :)

7390105[/snapback]

Beklager avsporing, men, bullshit.

 

Jeg ser på fakta, ikke på meninger. Fakta.

 

Og så tar jeg egne avgjørelser i forhold til hva jeg vil mene.

 

Du da, mener du bare det motsatte av "media som er kontrollert av sosialister", uten forbehold, prinsippielt, nesten?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Jeg har lurt på en ting om ordet rasist. Dette er et ord som jeg syntes er altfor mye brukt, og dermed brukt feil en haug ganger.. Men hva syntes dere om dette

Alt for mye brukt? Bytt ut ordet "muslim" med "jøde" så ser man at det som skjer i dag har veldig mange av de samme symtomene/likhetstrekkene med slik som jødene hadde det i førkrigs-perioden. Historien gjentar seg.

7389190[/snapback]

 

Rent bortsett fra at antisemittisme er langt mer betent i Europa både historisk og i dag, og at det på ingen måte er borte nå..

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte helt hva nordmenn sipper over. Du vet godt selv om du er rasist eller ikke. Hvis han kaller deg rasist, så drit i det, hvorfor tar dere dere nær av det?

 

Det er dine meninger, stå for dem. Ingen andre enn deg vet om du er rasist eller ikke.

7390975[/snapback]

 

Hmm.. det beste jeg har hørt fra en sosialist på lenge.

Lenke til kommentar
Folk får ideene sine fra media som er kontrollert av sosialister i Norge.

 

Beklager avsporingen.  :)

7390105[/snapback]

Beklager avsporing, men, bullshit.

 

Jeg ser på fakta, ikke på meninger. Fakta.

 

Og så tar jeg egne avgjørelser i forhold til hva jeg vil mene.

 

Du da, mener du bare det motsatte av "media som er kontrollert av sosialister", uten forbehold, prinsippielt, nesten?

 

:roll:

7394529[/snapback]

 

Er det bullshit at de fleste journalister er venstrevridde? Hehe.. for å veie opp for en time med Dagsrevyen på NRK må man se 24 timer på Fox News...

 

Jeg har mine egne meninger uavhengig av media. :roll:

Lenke til kommentar
Er det bullshit at de fleste journalister er venstrevridde? Hehe.. for å veie opp for en time med Dagsrevyen på NRK må man se 24 timer på Fox News...

 

Jeg har mine egne meninger uavhengig av media.  :roll:

7397766[/snapback]

Er vel forholdsvis klart at du siktet til undertegnede, og det du der påsto, er bullshit.

 

Forøvrig er jeg enig i at media generelt sett er forholdsvis vridd mot venstre i Norge. Ikke at det gjør meg alt for mye, jeg ser heller en human fremstilling av nyhetene enn en høyrevridd fremstilling. Men det er bare meg.

 

Syns egentlig at nøytral fremstilling av fakta er å foretrekke, for å ha det sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...