sparks Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Jeg har lurt på en ting om ordet rasist. Dette er et ord som jeg syntes er altfor mye brukt, og dermed brukt feil en haug ganger.. Men hva syntes dere om dette Jeg er hvit i huden, og det skal ikke så mye til for å bli kalt rasist bare man er litt kritisk til noe en med sort hud gjør eller sier. Men jeg er jo ikke kritisk på grunn av hudfargen. Når han/hun kaller meg rasist, er han/hun da rasisten som tror jeg sier det på grunn av hudfargen, og dermed dømmer meg pågrunn av at jeg er hvit i huden? Mulig det var vanskelig å forstå og det er vel uansett ingen løsning som man kan få til i dagens samfunn.. Men fint om jeg får deres mening. Hvordan bruker dere ordet rasist? Endret 29. november 2006 av sparks Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 En rasist er en som mener at en annen/flere andre rase® er underlegen(e). Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg har lurt på en ting om ordet rasist. Dette er et ord som jeg syntes er altfor mye brukt, og dermed brukt feil en haug ganger.. Men hva syntes dere om dette Alt for mye brukt? Bytt ut ordet "muslim" med "jøde" så ser man at det som skjer i dag har veldig mange av de samme symtomene/likhetstrekkene med slik som jødene hadde det i førkrigs-perioden. Historien gjentar seg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Misbruk av ordet "rasist" er vel like vanlig som misbruk av ordet "antisemitt", vil jeg tro. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Her er utallige eksempler på misbruk av 'rasisme': http://sosialisme.no/sok/?q=rasisme RU'erne synes visst begrepet er veldig vanskelig, men bruker det likevel ukritisk igjen og igjen. Endret 29. november 2006 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Right on Simon... Å ytre at en ikke likte at Israel utslettet 100 palestinske barn = Antisemitt. Å ytre at Israel gjorde rett i å utslette de samme 100 palestinske barna = rasist Å være mørkhudet som ber den "bleike idioten" stikke av = undertrykt minoritet. Å være bleik som ber en "svarte idiot" stikke av = rasist. Summa summarum: Rasist er et ord brukt om hvite mennesker som ikke naivt godtar alt fra alle. Antisemitt er ord som brukes om de som ikke forsvarer STATEN ISRAELS "rett" til å henrette hvem de ønsker... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Right on Simon... Å ytre at en ikke likte at Israel utslettet 100 palestinske barn = Antisemitt. Å ytre at Israel gjorde rett i å utslette de samme 100 palestinske barna = rasist Å være mørkhudet som ber den "bleike idioten" stikke av = undertrykt minoritet. Å være bleik som ber en "svarte idiot" stikke av = rasist. Summa summarum: Rasist er et ord brukt om hvite mennesker som ikke naivt godtar alt fra alle. Antisemitt er ord som brukes om de som ikke forsvarer STATEN ISRAELS "rett" til å henrette hvem de ønsker... 7389491[/snapback] Å ytre at en ikke likte at noen palestinere utslettet 100 israelere i en bussbombe = rasist / høyreekstrem Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Å ytre at en ikke likte at noen palestinere utslettet 100 israelere i en bussbombe = rasist / høyreekstrem 7389519[/snapback] Sant nok... Men vi må ikke glemme unntakene... hvis du f.eks. er i USA så er du antisemitt dersom du kremter litt til Israel/USA's forslag om å teppebombe alle fødestuer i Palestina...fordi det er rekrutteringsgrunnlaget til Al Quaida. Men dersom du støtter Israel å lemleste samtlige palestinere under 15 år, så er du politisk korrekt... "Litt" satt på spissen, but you get the picture... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Å ytre at en ikke likte at noen palestinere utslettet 100 israelere i en bussbombe = rasist / høyreekstrem 7389519[/snapback] Sant nok... Men vi må ikke glemme unntakene... hvis du f.eks. er i USA så er du antisemitt dersom du kremter litt til Israel/USA's forslag om å teppebombe alle fødestuer i Palestina...fordi det er rekrutteringsgrunnlaget til Al Quaida. Men dersom du støtter Israel å lemleste samtlige palestinere under 15 år, så er du politisk korrekt... "Litt" satt på spissen, but you get the picture... 7389647[/snapback] Skjønner hva du mener, men det har aldri vært Israels intensjon å "lemleste samtlige palestinere under 15 år". Det har derimot vært og er mange palestineres intensjon å skade og drepe så mange israelere som mulig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Right on Simon... Å ytre at en ikke likte at Israel utslettet 100 palestinske barn = Antisemitt. Å ytre at Israel gjorde rett i å utslette de samme 100 palestinske barna = rasist Å være mørkhudet som ber den "bleike idioten" stikke av = undertrykt minoritet. Å være bleik som ber en "svarte idiot" stikke av = rasist. Summa summarum: Rasist er et ord brukt om hvite mennesker som ikke naivt godtar alt fra alle. Antisemitt er ord som brukes om de som ikke forsvarer STATEN ISRAELS "rett" til å henrette hvem de ønsker... 7389491[/snapback] Å ytre at en ikke likte at noen palestinere utslettet 100 israelere i en bussbombe = rasist / høyreekstrem 7389519[/snapback] Nei, akkurat som når en er kritisk til Israel, er en da human og fornuftig. Hvor får folk ideene sine fra? Forresten, mann ser naken kvinne gjennom vindu = kikker, kvinne ser naken mann gjennom vindu = blotter. Endret 29. november 2006 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Right on Simon... Å ytre at en ikke likte at Israel utslettet 100 palestinske barn = Antisemitt. Å ytre at Israel gjorde rett i å utslette de samme 100 palestinske barna = rasist Å være mørkhudet som ber den "bleike idioten" stikke av = undertrykt minoritet. Å være bleik som ber en "svarte idiot" stikke av = rasist. Summa summarum: Rasist er et ord brukt om hvite mennesker som ikke naivt godtar alt fra alle. Antisemitt er ord som brukes om de som ikke forsvarer STATEN ISRAELS "rett" til å henrette hvem de ønsker... 7389491[/snapback] Å ytre at en ikke likte at noen palestinere utslettet 100 israelere i en bussbombe = rasist / høyreekstrem 7389519[/snapback] Nei, akkurat som når en er kritisk til Israel, er en da human og fornuftig. Hvor får folk ideene sine fra? Forresten, mann ser naken kvinne gjennom vindu = kikker, kvinne ser naken mann gjennom vindu = blotter. 7389699[/snapback] Folk får ideene sine fra media som er kontrollert av sosialister i Norge. Beklager avsporingen. Lenke til kommentar
frode20 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 I mitt begrep av rasist(rasisme). For eks en hvit mann sier j**** N***** og han som er svartfarget sier j**** H****** er dette like rasistisk sett fra begge sider. Begge er rasister. Et fint eks for å forstå mere. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg er hvit i huden, og det skal ikke så mye til for å bli kalt rasist bare man er litt kritisk til noe en med sort hud gjør eller sier. Men jeg er jo ikke kritisk på grunn av hudfargen. Når han/hun kaller meg rasist, er han/hun da rasisten som tror jeg sier det på grunn av hudfargen, og dermed dømmer meg pågrunn av at jeg er hvit i huden? 7389005[/snapback] Jeg tror ikke den helt funker, nei. Det er en del historie involvert som gjør at visse raser tar seg mer nær av ting når det er visse andre raser som kritiserer dem. Dette er ikke nødvendigvis rettferdig eller rett, men jeg forstår ofte at folk reagerer. Når det gjelder definisjonen, så burde det være en som diskriminerer eller ser ned på visse raser. Det skal ikke brukes pga ordbruk, historie eller at en faktisk nevner forskjellene på rasene. Sannheten er at det er flere forskjeller på svarte og hvite enn fargen på huden, og å nevne disse høyt gjør at man risikerer å bli kalt rasist. Hvis man ikke kan godta å bli kalt det, så er det kanskje ikke lurt å si det høyt. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 I mitt begrep av rasist(rasisme). For eks en hvit mann sier j**** N***** og han som er svartfarget sier j**** H****** er dette like rasistisk sett fra begge sider. Begge er rasister. Et fint eks for å forstå mere. 7390134[/snapback] I min verden er ingen av dem rasister. Man blir ikke rasist bare fordi man nevner hudfarge eller opphavsland eller lignende når man slenger dritt. Hvis jeg sier "jævla feite brilletryne" til noen, så betyr ikke det at jeg hater verken feite folk, eller folk som bruker briller. Men jeg valgte noen overfladiske trekk for å såre. Så når noen sier 'jævla svarting' eller 'jævla potet' så er det mest sansynlig samme greia, men velger et overfladisk trekk å slenge dritt om. Men rasist blir man ikke av den grunn. Personlig mener jeg samfunnet vårt er alt for overfølsomt for alt som har med hudfarge å gjøre, og at bruken av ordet rasisme er sterkt overdrevet. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Rasister har troen på at ulike folkeslag har forskjellige personlige egenskaper, at dette helt eller delvis skyldes medfødte forskjeller, og at ens egen rase er overlegen alle andre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Rasister har troen på at ulike folkeslag har forskjellige personlige egenskaper, at dette helt eller delvis skyldes medfødte forskjeller, og at ens egen rase er overlegen alle andre. 7390888[/snapback] Jeg er enig med de to første. Er jeg rasist da, eller kreves det at alle 3 er oppfylte? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Rasister har troen på at ulike folkeslag har forskjellige personlige egenskaper, at dette helt eller delvis skyldes medfødte forskjeller, og at ens egen rase er overlegen alle andre. 7390888[/snapback] Jeg er enig med de to første. Er jeg rasist da, eller kreves det at alle 3 er oppfylte? 7390908[/snapback] Alle tre må være med. Du er kanskje mye, men rasist er du ikke. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Rasister har troen på at ulike folkeslag har forskjellige personlige egenskaper, at dette helt eller delvis skyldes medfødte forskjeller, og at ens egen rase er overlegen alle andre. 7390888[/snapback] Jeg er enig med de to første. Er jeg rasist da, eller kreves det at alle 3 er oppfylte? 7390908[/snapback] Alle tre må være med. Du er kanskje mye, men rasist er du ikke. 7390924[/snapback] Er jeg... søt? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du er helt....... ok Lenke til kommentar
salah Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan ikke fatte helt hva nordmenn sipper over. Du vet godt selv om du er rasist eller ikke. Hvis han kaller deg rasist, så drit i det, hvorfor tar dere dere nær av det? Det er dine meninger, stå for dem. Ingen andre enn deg vet om du er rasist eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå