Skrue Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Er ganske forundret over at åpning av tråder nå går nær sagt med lynet´s hastighet? Har jeg bare flaks, eller opplever andre det samme? Det er jo kjent at forumet til tider er litt sirupspreget, mildt sagt, men nå raser det nærmest avgårde! I allefall her! Håper det varer.... Lenke til kommentar
hce Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Skrue skrev (2002-11-16 22:50):Er ganske forundret over at åpning av tråder nå går nær sagt med lynet´s hastighet?Har jeg bare flaks, eller opplever andre det samme?Det er jo kjent at forumet til tider er litt sirupspreget, mildt sagt, men nå raser det nærmest avgårde! I allefall her! Håper det varer.... Det er nok bare et forbigående fenomen som gir seg fort :wink: Venter fortsatt på at forumet skal være raskt 24/7... Hørte jeg noen nevne php/sql-koding i eksamenslesevegringsperiode? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 koffor er egentlig forumet så treigt?? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Siden du ikke har fått svar på dette fra andre, så tar jeg sjansen på en forklaring. Forumet har voldsomt mange brukere, og er Norges største(?) i sitt slag. I kombinasjon med en begrenset serverkapasitet(?) og muligens ikke et optimalt grensesnitt / programkode, så gir dette seg utslag i litt treg respons. En ting det er viktig å huske på, er at forumet drives av ildsjeler med et forholdsvis begrenset budsjett, og totalt sett gir dette seg utslag på denne måten. De aller fleste her vet vel at det jobbes med disse tingene, men dette krever både tid, penger og resursser. Men etterhvert vil dette bli bedre, det er jeg helt sikker på! Eller hva, Amund? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 00:58, skrev Skrue:I kombinasjon med en begrenset serverkapasitet(?) Serverene har ikke mye load. Det er kildekoden til forumet som sliter. Vet ikke så mye med teorien, men jeg tror det er noe at det er så mange forespørsler osv. som gjør at serveren begynner å rote Ville nesten si samme "fenomen" som ping flood... Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Ok, men uansett jobbes det sikkert med saken! :smile: Lenke til kommentar
hce Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: allyse skrev (2002-11-17 01:01): Quote: Den 2002-11-17 00:58, skrev Skrue: I kombinasjon med en begrenset serverkapasitet(?) Serverene har ikke mye load. Det er kildekoden til forumet som sliter. Vet ikke så mye med teorien, men jeg tror det er noe at det er så mange forespørsler osv. som gjør at serveren begynner å rote Ville nesten si samme "fenomen" som ping flood... Tja, spesielt med tanke på at de benytter en MySQL database, istedenfor noe mer saklig... HW.no burde gå over til en annen database og friske opp koden litt, så skal du ikke se bort ifra at ting spretter opp meget hurtigere. Skal sparke litt mer :wink: Lenke til kommentar
DCP Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 jeg vil si at det er selve forumet de burde bytte. ikke database. MySQL er greit nok. Skaff heller phpBB eller Ikonboard. edit: Nyere versjon av phpBB :smile: dessuten er f.eks oracle databaser veldig dyrt for ildsjeler med lite penger [ Denne Melding var redigert av: DCP på 2002-11-17 01:56 ] Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 MySQL fungerer fint det - man bør kanskje titte litt mer på det som putter ting inn i databasen :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 01:55, skrev DCP: Nyere versjon av phpBB :smile: Den krever mer da. Vil heller anbefale Amund en titt i signaturen til meg, B|Real mfl jeg :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Ja, bytt hele systemet sånn at alle melding tall blir slettet (jeg vet om noen som ikke ville likt den ideen :wink: Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 MySQL er jo mere en raskt nok da. Men det er på inserts den sliter litt. Kanskje et annet system på den fronten?? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 12:02, skrev MrA|:Ja, bytt hele systemet sånn at alle melding tall blir slettet (jeg vet om noen som ikke ville likt den ideen :wink: huh? Det må da være knekkende likegyldig om antall meldinger blir slettet? Værre er det jo om noen spør de med 3000+ meldinger hva de har holdt på med siste året, når de ikke kan vise dem hva de har holdt på med... (siden livsverket deres (forumet) er slettet... ) Men, jeg må si meg enig i at forumet de siste dagene har gått raskere enn jeg føler jeg har opplevd før. Satser på at hw-gjengen vet hva de gjør og holder forumet i brukbar gjenge, uavhengig av hva slags lest forumet er bygd på. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 666, the number of the beast!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå