Gå til innhold

For svak PC til DivX!?

Gauder_1

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en LG LW20 med følgende spec:

Pentium Mobile 1.73GHz

1024MB DDR2 RAM

60GB 1.8" 4200RPM HDD

Intel 915GM/910GML integrert grafikkontroller

Når jeg ser på DivX lugger det innimellom, dvs. at bildet stopper opp et øyeblikk, for så å fortsette igjen. Har prøvd både Windows Media Player og VLC. Opplevde aldri dette på min forrige bærbare som hadde PM 1.6 GHz, 1024MB RAM, 5400RPM HDD og ATI Mobility Radeon 9700 (men som dessverre var altfor stor).

Er min nye PC rett og slett for dårlig til å spille DivX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen din er mer enn god nok til å se divx-filmer på. Husker jeg så diverse divx- og xvid-formater og codecs på min gamle pentuim 2-maskin uten hakking i det hele tatt.

Tipper det er et problem med codecs som skaper hakking, hvis ikke så må du se på om det er noen prosesser som tar voldsomt mye cpu.

Lenke til kommentar

Selv 400-600Mhz er nok til vanlig TV-oppløsning DivX, så nei, her er der ikke maskinvaren som stopper deg.

Jeg vil tro det har med codecs å gjøre, eller evt. en veksling mellom forskjellige strøm-modus. Prøv å låse maskinen fast i performance modus og se om det samme skjer da eller ikke.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis dette er en rimelig fersk maskin, pass på at du har oppdaterte drivere og legger inn chipset-drivere etc. Pass også på at du har DirectX lagt inn siden dette hjelper for raskere video.

Ellers er det som de andre er inne på muligens et codec-problem. Prøv å avinstaller det du har inne nå og legg inn f.eks CCCP som du finner på http://www.cccp-project.net

Lenke til kommentar
Selv 400-600Mhz er nok til vanlig TV-oppløsning DivX, så nei, her er der ikke maskinvaren som stopper deg.

Jeg vil tro det har med codecs å gjøre, eller evt. en veksling mellom forskjellige strøm-modus. Prøv å låse maskinen fast i performance modus og se om det samme skjer da eller ikke.

-Stigma

7389101[/snapback]

Hva med harddisken, er den også kjapp nok?

Det kjører tross alt på 4200RPM og har "bare" 2MB cache.

Edit: Skal teste ut dette med strøm-modus. Det er installert et program for strømsparing, Battery Miser. Tror egentlig ikke at det gjør annet enn å regulere speed-step oppsettet og fungerer som kontrollpanel for innstillinger for strømsparing, men det kan jo hende det er litt vel "aggresivt".

Endret av Gauder_1
Lenke til kommentar
... men VLC bruker da ikke kodeks? Det er jo den store fordelen med det, sammenliknet med WMP..

7394105[/snapback]

Det er ikke helt riktig, VLC benytter ffdshow som et filter, som igjen benytter bl.a. libavcodec som er et library med forskjellige kodeker. Det fine med VLC er at den ut av boksen har alle de viktigste kodekene (bortsett fra RM) inne slik at man slipper å styre med dem.

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg BSPlayer med K-Lite Codec Pack, har aldri hatt problemer med noen filmer.

7397120[/snapback]

BS player var fin før, men det er noe skit nå. Bundla med adwaren When U Save og greier, og bs player nekter å starte med when u save avinstallert

Bruker zoom player jeg :) finker fint. Brukte VLC før, men den har store problemer med å spille ting uten masse lost frames på pcen, og spesielt HD-video

Hvis man installerer Zoom player 5 RC 1 laster den ned codecs automatisk hvis man laster ned update-programmet. praktisk

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...