Gå til innhold

ATI Radeon 9700 Pro (problemer med spill)

Bossman

Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen. Trenger hjelp sårt til å få spillene mine til å kjøre glatt. Er vel ikke normalt at spillene små hakker på en nybygget P4 2.53 mhz, Gigabyte GA-8PE667-ULTRA og Corsair XMS3500 minne?

Skjermkortet er Club 3D Radeon Pro 9700. Vil nesten si at kortet fungerte bedere på mitt gamle system, altså XP1700 med et gammelt Epox Mobo.

Trenger så sårt hjelp...har prøvd mange driver til ATI nå. Lagt inn nye chipsette driver og flasha bios osv.

Bossman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde litt "stutter" i BF1942 men når jeg tok av Vsync da gikk det greit. Også en rar ting, hvis jeg har 64Mb AGP aperture size da fikk jeg bedre ytelse en med 128 eller 256.

Husk.. Når du oppdaterer driverene da må du uninstall de eldre OG Control Panel for dem.

Jeg har Epox SIS 648 hovedkort og P4 2667 og AGPen rokker på 8x. Alt er FJELL stabilt men kun etter en BIOS oppgradering som var spesielt til at få Radeon 9700 til at være snill.

Sørg for at ha 6200c driverene og Control Panel som er dem nyeste nu. Sjekk etter nyeste BIOS for hovedkortet ditt og AGP drivere. Ikke ha AGP aperture size være størrere en 64Mb og slå av Vsync. Dette er formulene til at få "stutter" vækk hos dem som har hatt det. Jeg kun fikk det litt i BF1942 når jeg brukte 8x Anisotrophy filtering og 2x AA på 1284*1024 res som er min fav opplosing og instillinger.. Jeg får over 9k 3Dmark med disse instillinger og spillet flyr som **** men i store scener da fikk jeg litt stutter men etter at jeg tok av Vsync forsvant det.

Håper at dette hjelper.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Skal prove dette sa fort jeg kan.

Begynner a bli frustrert her na ettersom kortet gikk sa bra pa min forrige pc. Vurderer faktisk a bytte til en Geforce4 for a se om det hjelper.

Fikk elendige 7181 poeng i 3Dmark og det skal jo ikke vaere mulig med et slikt oppsett som jeg har.

Mvh

Bossman

Sorry...har US oppsett pa tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...