Arnt555 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hei. Jeg har hatt en del problemer med hovedharddisken min i det siste. Det begynte med at jeg tok ut en ødelagt dvdbrenner. Jeg fikk melding om "Disk boot failure. Insert system disk" i BIOSen. Etter litt frem og tilbake og en formatering fant jeg ut at man i BIOS kunne bytte på hvilken "enhet" man skulle starte dataen fra (cdrom, harddisk, removable (Floppy?)) Jeg fikk ordnet på rekkefølgen, fra "Removable" til "Hard drive" Da begynnte problemene igjen: Plutselig skrudde dataen seg av, og jeg fikk "disk boot failure" meldingen i BIOS igjen. Da denne meldingen kom, hadde jeg ikke rørt noe inne i dataen. Jeg fikset på rekkefølgen på hvilken "enhet" dataen skulle starte fra og alt virket som det var på plass. Så startet jeg dataen igjen, og etter en stund (et par timer+- )skjedde det samme igjen. Er det harddisken min som begynner å bli sliten? Er det kanskje på tide å kjøpe ny? Jeg bare lurer.. Takk for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Høres jo mer ut som det er et problem med hovedkort. Ingen grunn til å mistenke disken. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Gammelt huvudkort? Kankse batteriet på huvukortet må byttes, kan var det som gør feilen att den ikke husker.. Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Hovedkortet er nesten akkurat et år gammel. Det er forsåvidt et Asus A8N-SLI Premium, hvis det sier noen noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå