Gå til innhold

Hva spiser du på nyttårsaften?

Plomma2

Hva spiser du på nyttårsaften?  

94 stemmer

1. 1. Hva spiser du på nyttårsaften?

• Pinnekjøtt
      17
    • Ribbe
      8
    • Kalkun
      36
    • Lutefisk
      1
    • Grandiosa
      9
    • Varierer fra år til år
      10
    • Feirer ikke nyttår
      2
    • Annet
      7
    • Vanlig mat
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pinnekjøtt selvfølgelig, alle som ikke spiser det er en gjeng med pyser(det er bevist).

7388807[/snapback]

Har aldri spist det, men gleder meg til jeg skal spise det en eller annen gang.

Grandiosa er en slager... hvert år  :D

7388902[/snapback]

Nja, grandis er jeg litt skeptisk til, men jeg forstår poenget. Norsk julemat (og mye annen 'norsk' mat) er rett og slett ikke noe særlig å skryte av. Heller grillpølser enn ribbe i jula, selv om det finnes mye bedre mat enn pølser også. Kjøttkaker (grove, ikke laget av farsedeig) er jo nam-nam mat å ha i jula f.eks., men ellers er det heller å foretrekke noe som ikke er så 'typisk norsk'. En indrefilét med pommes frites og bernaise-saus fremfor ribbe og kokt potet for eksempel? Ovsbakt ørret med hollandaise-saus, agurksalat og alt slags nam fremfor risgrøt? :)

Farsekaker, torsk (kanskje dårlig eksempel), kokte poteter og liknende holder jeg meg langt unna nå som jeg bor for meg selv, da dette er mat som gir avsmak og minner meg på tida da Norge var et u-land med særdeles dårlige kår for folk flest til å leve av.

Lenke til kommentar
Er det mange her som spiser det? Og hvis ikke; hva spiser dere da? Har dere noe 'fast'?

7388223[/snapback]

No fancy fôr. Tror ikke vi spiser noe fast, men jeg husker ikke hva jeg spiste te middag for to dager siden engang, så ingenting er sikkert.

Ganske sikker på at vi ikke spiser noe fast, though. Og at jeg aldri har smakt kalkun :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...