Manax Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 AMD XP2400+ INTEL P4 2.4Ghz Er like kjappe har du lest PCPro i det siste eller der tester dei ein del prosessorer Og AMD har bare treigere Mhz men er like kjapp i XP måling det er bevist. I alle tester slår AMD INTEL til spilling og til Home bruk er det lit hips om haps Liker AMD best men kunne tenke meg ein INTEL pc og med RDram og 3Ghz med og clokke den Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:31, skrev Ash: Quote: Den 2002-11-20 15:17, skrev Syfer: skal du ha stabil pc som du i det hele tatt kan klokke litt så må du ha god kjøleribbe og god kjøler, det kommer vanligvis på rundt 700 kr.. sjekk microplex for gode kjølere så ser du selv prisen.. Bra kjølere hos Microplex ligger på 3-400kr. De dyreste kjølerene ligger på ~600. Pluss på en bra vifte og vi snakker 4-500 for en bra kjøler og ca 700 for den villeste. For folk flest får du kjølere til ~150kr som funker helt greit. Og takler overklokking innen rimelighetens grenser. Samme gjelder for P4, skal du først klokke sinnsykt så kan du bare ta og kaste den boxed kjøleren allikevel. Dermed har du samme utgiften der og. Silent Twin til socket a koster 400 kr.. her nærmer du deg en grei kjølepakke med kjøleribbe og vifte. da er du oppe i 2100 for xp 2400+ til amd sier du at for folk flest fungerer de viftene til overklokking innen rimelighetens grenser. mens til p4 sier du at skal man klokke sinnsykt så kan du kaste den boxed kjøleren.. her skiller du kanskje litt lite med tanke på at overklokking innen rimelighetens grense pleier å være liten. min p4 2,4 kjører jeg stabilt på 2,9 max load 49 grader med boxed vifte.. å kunne klokke 500mhz med boxed viften og ligge på den temperaturen er vel ingenting å klage på.. prøv å gjør det samme med xp 2400 , du kan bare gjøre klar pølsene til grillfest.. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:37, skrev Manax:AMD XP2400+INTEL P4 2.4GhzEr like kjappe har du lest PCPro i det siste eller der tester dei ein del prosessorerOg AMD har bare treigere Mhz men er like kjapp i XP måling det er bevist. I alle tester slår AMD INTEL til spilling og til Home bruk er det lit hips om haps Liker AMD best men kunne tenke meg ein INTEL pc og med RDram og 3Ghz med og clokke den altså.. xp 2800+ beviste seg å være tildels raskere enn intel p4 2,8 i diverse tester. men xp 2400+ har ikke vist seg å være raskere enn p4 2,4i hver eneste spill test, eventuelt er det kun pc pro som fant ut av dette og all honnør til dem i såfall.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg ville gåt for P4, de er raskere i windows og er veldig gode til spill,er mye mer oc venlige og kaldere. Det blir ikke billiere å kjøpe amd for den koster ca 2000+vifte mens P4 koster og ca 2000m boxed vifte. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 amd er dårleg til spill ustabil!!! p4 er best på spill og overklokking :smile: (amd = vedovn.... veldig varm) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 amd sin kan vere lur om du vil klokke fsb I spel så vil ein amd med over 180fsb rocke verre over dei fleste intel cpu'ane Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Manax : Hvis du har tenkt å klokke RD RAM kommer du ikke langt. Ville heller satset på DDR 400MHz, og kanskje ventet til doble DDR kanaler kom, da blir det fart vet du. Min drømmemaskin: Intel 3,06 GHz HT 1GB DDR (Crusial) minne på doble DDR kanaler ATi Radeon 9700 Pro Seagate Cheetah 15K.3 18.4GB 68 pins Adaptec Raid-2200S med 2kanal PCI HK må støtte PCI/AGP lock, og helst ha PCI-X+++ Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:17, skrev Syfer:skal du ha stabil pc som du i det hele tatt kan klokke litt så må du ha god kjøleribbe og god kjøler, det kommer vanligvis på rundt 700 kr..sjekk microplex for gode kjølere så ser du selv prisen.. Bah! Kosta da langt under 700 spenn for min TT SilentViking fra Microplex, tror det var 250-300 spenn eller.no og hvis man smeller på en litt større vifte på den, t.ex. en kraftig pabst eller en enermax 80mm regulerbar vifte(denne kjøleren bruker 80mm vifter). så har man en kjempegod kjøler, kan også eventuelt bruke en av Thermal Take's Volcano kjølere som jeg også har _veldig_ gode erfaringer med. Enn må bare være obs på att en del av disse kjølerene er ganske store og kan i enkelte tilfeller skade cpu under transport hvis man ikke bruker shim/spacer, har enda ikke tatt knekken på min athlon XP1800+ prosessor med SilentViking kjøler selv om den blir flyttet mye på i bil på humpete landevei. Ett tips da er å legge maskinen ned under transport slik att kjøleren står ned mot CPU og hovedkort og ikke henger slik den gjør når maskinen står oppreist. Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 700kr for bra amd køling er det største tullet eg har haurt! eg har sett taisol cgk760 heilt nede i 75 kr... den pluss ei enermax 80mm vifte so har du knall kjøling eg har en 1,33 ghz amd. hakket under 1,4 ghz som er rekna for å vere en av dei varmaste prossessorane gjennom historia. i skrivande stond har eg 48 grader på cpu med vifta på lavaste turtall dvs ca 14 db(?) eg vill ikkje sei at det er ei dårlig invisteriung i ogmed att du har den kjølinga for all framtid. (forutsatt att du ikkje ødelegg den eller går over til hammer, eller intel osv...) Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 23:47, skrev MrA|:Pentium4 3.06 HT gir best :wink: 3.06 er jalla siden den ikke er støttet av annet enn Linux og Windows XP. Men **** som den hadde kicka ass i Linux Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Syfer skrev:min p4 2,4 kjører jeg stabilt på 2,9 max load 49 grader med boxed vifte.. Hva stilte du inn FSB og volt'en på? Skal nemlig kjøpe meg en lik prosessor, og 2,9GHz vil være mer enn nok for meg å klokke den opp til med boxed-vifta. Har du noe mer kjøling i kabinettet enn standard? Mvh Kim André Åsheim Aasen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå