Gå til innhold

AMD Core-Duo i salg 5. Desember

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Core duo? hvorfor kaller du dem det? pga 65nm?

7388220[/snapback]

Merk at Core2Duo og CoreDuo ikke er det samme, Core Duo kan godt brukes om Dobbelkjerne, og de har _ikke_ 65nm prosess såvidt jeg vet, de har heller en oppgitt effekt på 65W.

Jeg mener å huske at dette er gammelt nytt, men valgte å svare uansett da jeg har vært veldig opptatt i det siste og det er alltid godt å komme inn på banen igjen.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Core Duo er et "trademark" for Intel sin dobbeltkjerne Yonah CPU. Som Core 2 Duo er "trademark" for Intel sin nyeste CPU-serie. Og både Core Duo og Core 2 Duo er på 65 nm produksjonsteknikk.

Og alle har rett i at denne nyheten alt er kjørt i hw.no.

Og nyheten er vel at AMD endelig har klart å komme seg på 65 nm produksjonsteknikk.

Og AMD sitt trademark på dobbeltkjerne er vel X2 på lav og mainstream, og FX på topp CPU-er.

Skribenten på catchgamer.no har tydeligvis sett dobbelt når han skulle lage bildetekst.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Bolsen: Jeg er fullt klar over at Core Duo blir brukt om Yonah CPUer, men poenget mitt var at vi ikke skulle bruke tid på å diskutere hva trådstarter formulerer seg feil med, men heller å bruke tiden på emnet.

Men nå er jo det poenget gått i dass da, siden det ble en diskusjon om det uansett.

7388406[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672007&st=0. Her har vi i flere dager kost oss med denne.

Ellers hare Core Duo TDP på under 30 Watt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...