HulkHaugen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Selv om dere nok vil kategorisere denne siden som en kjedelig og enkel side, er det den første jeg har laget med css som er perfekt ut i fra mine krav..mangle litt, men det kommer, og "designet", som her er i rema1000-stil (det enkle er ofte det best ). Men et par småting: Hvis jeg legger inn alle kodene for Google sin søkemotor i riktig rekkefølge, så vil <input type="hidden"..> lage ekstra mellomrom mellom tekstfeltet og søkeknappen. Gå det an å gjøre noe med, annet en å endre på rekkefølgen og putte de etter søkeknappen? Hvis jeg søker i telefonkatalogen eller kelkoo etter æ/ø/å, så kommer det frem noen slags koder som søkemotorene ikke tolker riktig. Har det noe med dette å si: <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=UTF-8" /> <title>Børres Startside</title> <meta http-equiv="Content-Language" content="nb" /> Hva er riktig content for norsk-bokmål egentlig? Her er en link til siden min Endret 29. november 2006 av HulkHaugen Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Alt ble ikke helt 100% i FireFox da...men nesten... Testet også på w3c validator, og den kom med noen punkter jeg ikke er helt sikker på. For eksempel <a href=...> på et bilde i en form, som igjen er i en div. er ikke det godt nok? må jeg legge en egen div/p i formen min? Skal ikke alle tagger uten separat endetagg avsluttes med <.... /> ? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Testet også på w3c validator, og den kom med noen punkter jeg ikke er helt sikker på. Jeg kjørte validator, fikk 37 feil, du må nesten si hvem som du ikke skjønner, Vi er IKKE tankelesere... Hvis du leser det som står under vær feil, så skal det være ganske enkelt å finne feilen For eksempel <a href=...> på et bilde i en form, som igjen er i en div. er ikke det godt nok? må jeg legge en egen div/p i formen min? Hvilken feil er det? du har en del <a href.. feil Endret 29. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Testet også på w3c validator, og den kom med noen punkter jeg ikke er helt sikker på. Jeg kjørte validator, fikk 37 feil, du må nesten si hvem som du ikke skjønner, Vi er IKKE tankelesere... Hvis du leser det som står under vær feil, så skal det være ganske enkelt å finne feilen Ja, men mange av feilene går på slutten av taggene. f.eks: Line 5 column 74: character data is not allowed here. ..." content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> You have used character data somewhere it is not permitted to appear. Mistakes that can cause this error include putting text directly in the body of the document without wrapping it in a container element (such as a <p>aragraph</p>) or forgetting to quote an attribute value (where characters such as "%" and "/" are common, but cannot appear without surrounding quotes). Feilen her er ">"-tegnet som avslutter taggen. er det feil? For eksempel <a href=...> på et bilde i en form, som igjen er i en div. er ikke det godt nok? må jeg legge en egen div/p i formen min? Hvilken feil er det? du har en del <a href.. feil 7389221[/snapback] Ja jeg har noen av de, men de er identiske og de til bildelinkene i søkemotorene mine. De står i en form, som fra før av er i en div... er ikke det godt nok? må jeg ha en egen div inne i formen? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> Hvis du bruker xhtml, skal du bruke "/>" men hvis du bruker vanlig html skal den bare være ">" Tror jeg... EDIT: Ser at du har fått den Valid, bra! Endret 30. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 content="text/html; charset=ISO-8859-1" />Hvis du bruker xhtml, skal du bruke "/>" men hvis du bruker vanlig html skal den bare være ">" Tror jeg... EDIT: Ser at du har fått den Valid, bra! 7393773[/snapback] Gjorde det nettopp :!: Men nå har jeg sotte <!-- --> rundt noen ulovlige greier. Finnes det noe alternativ for taget? helst den derre <base target="_blank"> lurer på å gå over til 4.01 loose Lenke til kommentar
eigan Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hvorfor er det uloverlig? Det IP skriptet ditt kan lett lages i PHP: Legg denne på toppen av siden, eller hvor du vil.. PHP <? $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?> Der du vil at IP skal vises: PHP <? echo $ip; ?> Gå over til xhtml du Endret 30. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Hvorfor er det uloverlig? Det IP skriptet ditt kan lett lages i PHP: Legg denne på toppen av siden, eller hvor du vil.. PHP <? $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?> Der du vil at IP skal vises: PHP <? $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?> Gå over til xhtml du 7393925[/snapback] hmm...hva er forskjellen på 401strict og xhtml? og php? er det som css og tilføyes html, eller er det isteden for html? er kanskje designet for xhtml d? Alt med target er ihverfall ulovelig i html 4.01strict!! Lenke til kommentar
eigan Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 hmm...hva er forskjellen på 401strict og xhtml? Xhtml er strengere på koden din, allt må være riktig... Du kan lese mer om dette her http://www.w3.org/TR/xhtml1/#diffs og php? er det som css og tilføyes html, eller er det isteden for html? er kanskje designet for xhtml d? Det bare tilføyes ja. Men du må ha PHP innstallert på serveren Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) hmm...hva er forskjellen på 401strict og xhtml? Xhtml er strengere på koden din, allt må være riktig... Du kan lese mer om dette her http://www.w3.org/TR/xhtml1/#diffs og php? er det som css og tilføyes html, eller er det isteden for html? er kanskje designet for xhtml d? Det bare tilføyes ja. Men du må ha PHP innstallert på serveren 7394078[/snapback] prøvde å lime inn de kodene du gav meg, men det fungerte ikke. kan php koden stå i <head>, eller må den være i eget php-dokument. Hvordan refererer jeg til den i så fall fra html. kan være at serveren ikke støtter php? hmm...start.no. Og hvilken XHTML? 1.0 strict eller 1.1? Endret 30. november 2006 av HulkHaugen Lenke til kommentar
eigan Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Du må lagre dokumentet som .php ikke html hvilken XHTML? 1.0 strict eller 1.1? Du kan jo selv velge det..Prøv å bytt din doctype med: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jaja...skjønner det da, men gidder ikke sette meg inn i noe som er på vei ut liksom. er 1.1 nyere eller mere fremtidsrettet en 1.0strict? og en ting om html. hvordan "reserverer" jeg området under menyen min, så jeg kan bruke float:left; istedenfor right? på linkene mine?. jeg vil ikke spesifisere noen høyde på menyfeltet.. Siden min Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jaja...skjønner det da, men gidder ikke sette meg inn i noe som er på vei ut liksom. er 1.1 nyere eller mere fremtidsrettet en 1.0strict? og en ting om html. hvordan "reserverer" jeg området under menyen min, så jeg kan bruke float:left; istedenfor right? på linkene mine?. jeg vil ikke spesifisere noen høyde på menyfeltet.. Siden min 7394648[/snapback] Den gikk jammen igjennom som xhtml1.0strict også... Men det med å reservere feltet under menyen så ikke linkene floater inn under den? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Du kan jo endre height på meny. så den strekker seg nedover hele siden... eller sette margin-right til 150px.. på de som stikker under menyen EDIT: Prøv å ikke dobbel-post Endret 30. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå