Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

RJ-11 -> RJ-45 *løst?*

Anbefalte innlegg

Sitter med en Speedtouch 546T ruter og en boks (DVR) som skal kobles til nettet gjennom denne. Problemet er at ruteren nekter å identifisere boksen korrekt (rapporterer den som en klone av den tilkoblede bærbare PCen), samme om jeg kjører statisk eller DHCP. På tross av dette kan laptopen kommunisere med boksen, iallfall når jeg setter opp fast IP. En lignende boks har vært tilkoblet uten problemer.

Teknisk support har ikke kommet med noen forslag til direkte løsning, så jeg antar problemet ligger i en eller annen form for inkompatibilitet mellom enhetene, med mindre nettverksfunksjonen på boksen er delvis defekt.

Mulige løsninger er da å enten koble boksen direkte til nettet (kan konfigureres med pppoe og ddns) eller kjøpe en ny ruter. Jeg tenkte å gå for det billigste først. Finnes det noen adaptere som nevnt i tittelen? Jeg tenkte også på muligheten til å bruke ruteren som en hub, men søk på Google tydet på at dette ikke var mulig, og eneste alternativet for noe slikt i ruteren måtte være å kjøre en configuration wizard. Dette vil høyst sannsynlig fjerne alle innstillingene jeg har gjort, og er derfor uaktuelt til jeg har en bekreftelse på at 546T kan kjøre som en hub, samt at dette høres gjennomførbart ut.

Svar og input mottas med glede :thumbup:

-----------

Tror jeg vil oppnå det jeg er ute etter ved å sette ruteren i bridged mode.

Endret av fretex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...