Gå til innhold

Holder denne for å slippe førstegangstjenesten?

NyLakkert

Anbefalte innlegg

Å diskutere måter å dimme på skulle vært mer bannlyst enn det å diskutere ulovlig nedlasting og annet snusk.

Å snike seg unna selv om man er mer enn kapabel til å gjennomføre fgt er i mine øyne en forbrytelse. Har man en god grunn (unger osv) så er det greit, men da slipper man, man sniker seg ikke unna.

Dere jukser i livets spill, sagt på hw.no's måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør det du føler er rett, om det så er å lyge=) Jeg støtter tanken din fullt ut med å slippe hæren. tvungen krig er ikke helt min greie... Skal på sesjon selv om to uker og vet utmerket godt hvordan jeg skal slippe unna.

btw: sier du at du er pasifist blir det nesten garantert underbetalt siviltjeneste.

tenk før du snakker, evetuelt ikke snakk i det hele tatt hvis du føler for det :)

Lenke til kommentar

Det at siviltjenesten er underbetalt har vel ikke noe å si, du får dekket husleie osv. Hvis du ikke har noen mulighet å slippe militæret så kan du bare velge å være pasifist; reise til et annet sted i Norge, møte nye mennesker, ikke noe fysisk arbeid, vanlige arbeidstider, gode arbeidsforhold og langt mer frihet enn militæret.

Lenke til kommentar

Blir nesten sint av alle dårlige unskyldninger folk har for å komme seg vekk fra militæret. Hvis folk sliter så jævli med militæret kan de heller være ærlige og bøte med siviltjeneste. Det er faktisk en plikt.

Hvorfor er skole så mye bedre enn militæret? En god tjenesteuttalelse kan være avgjørende for om en får seg jobb eller ikke her i verden, i tillegg til at den gir deg flere studiepoeng. Du kan faktisk se på hele året som utdanning. Man vet heller ikke hva man går glipp av dersom man dropper året.

Lenke til kommentar

På generelt grunnlag så pleier man å sette strek ved diskusjoner hvor man ber om hjelp til hvordan man bryter norsk lov. Nå er det blitt meg fortalt at å lyve på sesjon er brudd på vernepliktsloven §48. pkt. 3

Straffen for dette er iflg loven 3 måneder til 2 års fengsel.

Tråden stenges, men jeg vil starte en intern diskusjon rundt hvorvidt diskusjoner hvor man ber om hjelp til lovbrudd skal tillates eller ikke.

Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...