Gå til innhold

Holder denne for å slippe førstegangstjenesten?

NyLakkert

Anbefalte innlegg

Om det er en sann historie vil den nok legge grunnlag for at du ikke blir tatt inn.

Ellers, er det bare å bla fram med alle negative sider av deg selv..

- Du er redd for høye smell

- Du vil sette norge i fare for å redde deg selv

- Du har ikke kondis, og holder på å krepere bare for å dra ned håndtaket på døra ( :roll: )

- Du liker virkelig ikke å bruke våpen IRL, kun på pcen.. :p

- Du er egentlig i psykisk ubalanse, det er bare ingen andre en deg som vet det enda..

osvosv..

Selv tror jeg faktisk jeg begynner å trene før millitæret, slik at jeg kan gjennomføre det med bra kondis ol.

Millitæret tror jeg alle har godt av, utenom de som ikke kan pga. handicap ol.

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har hørt så vil så mange inn at de som ikke vil som regel ikke kommer inn.

En jeg kjenner er på det beste stedet noen gang, de har alt de kan ønske seg;

Paintball bane, gocard bane, treningstudio, en hel hall, løperom, kjempestort ommeråde, egen resturant, en egen øy som er deres osv osv. Er sikkert mye bra jeg ikke kommer på nå på farten.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan jo også være veldig ivrig på når du får våpen, om du kan ha det med hjem, ammo, om du kan ta med egne våpen....

Alt i alt så tror jeg militæret lønner seg. Har en kamerat som sier han går glipp av en mill pga førsteganstjenesten. Jeg tror han ikke da....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

De kommer til å sjekke opp det der ja.. Men hvorfor skal du lyve deg ifra førstegangstjenesten da? Er faktisk det året i livet man endelig kommer seg opp av sofaen, ut i livet, og blir en MANN!

Så var jeg deg ville jeg ikke gått glipp av det året.

Lenke til kommentar
De kommer til å sjekke opp det der ja.. Men hvorfor skal du lyve deg ifra førstegangstjenesten da? Er faktisk det året i livet man endelig kommer seg opp av sofaen, ut i livet, og blir en MANN!

Så var jeg deg ville jeg ikke gått glipp av det året.

7678970[/snapback]

for alle er ikke det året like ønskelig. Men i mitt tilfelle var jeg for ærlig, selv om jeg ville inn.

Følgelig sitter jeg nå med økonomi studier, så blir jo noe av meg. Brukte heldigvis ikke det ene året til ikke noe :p

Lenke til kommentar

I en av kontigenten våre hadde vi en kar som var ca 25, akkurat bygd hus og blitt pappa. Han ville ikke snike seg unna militæret, og gjorde en god jobb.

Men, vi så jo at karen absolutt burde være hjemme og betale lån, passe ungen osv. Så vi sendte han hjem. Han ba aldri om det, men han synes det var godt å bli sendt hjem.

En annen som derimot hevdet han måtte dimmes fordi han var på landslaget i bowling fikk ikke dra. Også han likte seg og gjorde en god jobb alikevel.

Lenke til kommentar
Siden jeg er noe tunghørt fikk jeg brev hjem fra Forsvaret for et par år siden, der det sto at jeg var fritatt for tjenestegjøring, etter at de hadde sjekket legejournalen min etc. Gjett hvor glad jeg ble...

7694430[/snapback]

Rundt 19,5?

7694747[/snapback]

Er ikke sikker på om du prøvde deg på en koffert/veske, men det var ikke morsomt....

Lenke til kommentar
Siden jeg er noe tunghørt fikk jeg brev hjem fra Forsvaret for et par år siden, der det sto at jeg var fritatt for tjenestegjøring, etter at de hadde sjekket legejournalen min etc. Gjett hvor glad jeg ble...

7694430[/snapback]

Rundt 19,5?

7694747[/snapback]

Er ikke sikker på om du prøvde deg på en koffert/veske, men det var ikke morsomt....

7694769[/snapback]

Det har du helt rett i, å gjette på hvor glade folk har blitt er ikke veldig morsomt, skal slutte med det jeg.

Lenke til kommentar

Nei, BadBeer, det var ikke morsomt - selv om du var noenlunde nær, 20 om et par uker. Jeg ble glad fordi jeg hadde tenkt å studere på UiO - og nå har jeg altså havnet på UiO, akkurat slik jeg ville.

Å være tunghørt er heller ingen enkel sak når man skal tjenestegjøre i ett år - en kompis av meg er det, men hører bedre enn meg. Han hadde skikkelig lyst, men det ble for tungvint til slutt.

Endret av PhoboS87
Lenke til kommentar
Hei. imorgen skal jeg på sesjon og vil ikke i førstegangstjenesten!

jeg har tenkt litt og har dermed funnet på denne historien:

For 1 år siden ble min kjæreste utsatt for en bilulykke på E6 like utenfor Gøteborg. Hun kjørte sammens med en vennine og det hele endte med at venninen døde og kjæresten min ble lam fra livet og ned. Idag sitter hun i rullestol og må nesten ha hjelp ved alle annledninger. Helt siden den forferdelige ulykken, har jeg måtte hjelpe hun både hjemme og på skolen. Både jeg og henne innser at lengre perioder uten hverandre vil gjøre hverdagen hennes svært vanskelig. I tillegg lider hun fortsatt av psykiske lidelser etter ulykken, hvor jeg er en svært viktig støtteperson.

Vil jeg få fritak ved å bla opp denne historien? vil de sjekke opp evt navn på kjæresten min og den døde venninen? Vil noe av dette komme på jobbsøknaden min?

Takker for alle svar

7387623[/snapback]

Nei det holder ikke, du må isåfall ha dokumentasjon. Vil du slippe, så spill gal - evt. piss (eller drit) på deg i senga første natta etter innrykk.

Lenke til kommentar

Du har vell rimelig små sjangser for å komme inn uansett. Av mine venner og bekjente så er det rundt 10% som ble innkalt.

Jeg fikk selv full pot på alle testene på sesjon, i tillegg til at jeg sa at jeg ikke hadde noe imot å bli kalt inn. Men jeg slapp unna for det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Du har vell rimelig små sjangser for å komme inn uansett. Av mine venner og bekjente så er det rundt 10% som ble innkalt.

Jeg fikk selv full pot på alle testene på sesjon, i tillegg til at jeg sa at jeg ikke hadde noe imot å bli kalt inn. Men jeg slapp unna for det.

7697405[/snapback]

Du kan fortsatt bli kalt inn lille venn ;) Kjenner til flere som er på samme alder som deg, og eldre, som ikke fikk innkallelse før i fjord (06/07).

Tro meg. Du vil nok høre fra forsvaret før eller senere :)

Lenke til kommentar
Du kan bli innkalt helt til du blir 44 år.

7698075[/snapback]

I teorien, ja. Men hvis du tar dagens (og fremtidens) forsvar i betraktning, er det lite sannsynlig at du hører noe fra forsvaret når du er over 25 år.

Forsvaret satser mer og mer på et lite og mer proffesjonelt forsvar, der kun de beste kommer inn. Og det er som oftest de som også har lyst til å tjene staten ett år. ;)

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Dimme muligheter:

Dårlig syn

Dårlig hørsel

Dårlige knær.

Sulte streik.

Jobb (litt vanskelig, men kan gå)

Ha for dårlig kondis. Så dårlig at å ta deg med på øvelse ikke kommer til å gå.

Å være veldig rar. VELDIG rar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...