AlexGM Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg lider av kronisk beinhinnebetennelse. Det er en mulighet for at jeg har fått fjernet den innen min tid, rekker det ikke før sesjon. Hadde egentlig vært glad om jeg hadde sluppet førstegangstjeneste, men om jeg må så gjør jeg det uten å være bitter av den grunn. Så jeg har ihvertfall sympati med de som ikke vil gå igjennom førstegangstjeneste Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 ta deg en tur utpå gata med ett paintballgevær,, skyt litt på bygninger her og dær, vent til onkel politi kommer, samarbeid og alt løser seg der og da, du får ett fint forelegg! og når du kommer på sesjon sier folka att siden du håndtere "våpen" på en sånn måte er du ikke tjenestedyktig... Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Haha. Jeg fikk ikke akkurat skryt av hørselen min. Heller tvert imot. Fikk fem av ni på hørsel som er latterlig dårlig. Har nok vært litt uforsiktig med ørene mine ja. At jeg fikk pip (øresus) halveis inn i testen gjorde det ikke akkurat bedre ^^. Legen tok til og med en titt i ørene mine for å se om det var noe galt. Hadde visst blitt noe forkalkninger elns inni der, ikke at ejg skjønte bæret av hva han mente. Nei, ser man veldig dårlig er det et gratiskort ut av militæret, det samme er veldig dårlig hørsel. Om du har stor grad av astma og/eller allergi slipper man vel kanskje også førstegangstjeneste. Det anbefales dog ikke å jukse på noen av disse testene da det kan få sine konsekvenser å bli tatt. Jeg er så heldig at jeg faktisk sliter med synet. Eller hell i uhell da det dårlige synet ikke er til mye hjelp ellers i livet. 7538351[/snapback] Kanskje du burde få sett på de ørene dine da? Jeg fikk glatt ni av ni hehe Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg sliter med synet også, ettersom jeg er skjeløyd, og nærsynt på det ene øyet, og langsynt på det andre Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Bare si at du har prøvd amfetamin, de vil vistnok ikke ha folk av den typen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Bare si at du har prøvd amfetamin, de vil vistnok ikke ha folk av den typen. 7540121[/snapback] vel... i troppen min var det folk som røyket hasj, hadde fengsels-dommer/andre volds-dommer og mer, tror ikke de bryr seg så mye, så lenge man er oppegående... de hadde vist tatt inn en narkoman en gang også... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Oppskrift for kjapp dimming om du blir innkallt til førstegangstjenesten: De første dagene er det bare informasjon, tester for å se åssen helsa di er, legebesøk, tannlegebesøk osv. Noe av det første du gjør, er å fylle ut et sjema... Kryss av på depresjoner og selvmordstanker, evt andre ting som kan virke negativt. (ikke for mye heller...) Så går man videre til legen etterhvert, hvor dere sitter å prater. Her kan du si du ikke har lyst, for nå har han lest sjema ang. depresjoner og selvmordstanker... Ikke virk positiv til noe når du prater med ham, værtfall ikke militæret. (de vil jo ikke at noen skal ta liv av seg i tjeneste, gjør de vel..?) Mest sannsynelig blir du sendt videre til neste lege, hvor han bekrefter umiddelbar dimming, og du blir sendt hjem. Testet, og fungerer. Edit: Det hjelper også godt å ha lagt på seg x antall kilo fra sesjonen til man har blitt innkallt.... Endret 20. desember 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Bare si at du har prøvd amfetamin, de vil vistnok ikke ha folk av den typen. 7540121[/snapback] Da ender man fort opp med å avtjene førstegangstjeneste som innebærer jevnlige kontroller for å sjekke om man har narkotika i blodet og får enda mindre frihet enn andre. Myte at man slipper miitæret om man møter opp ruset. Det vil bli reist offentlig straffesak. Man kan aldri reise til USA Man kan aldri får skjenkebevilgning Man kan aldri bli revisor. Man er temmelig korttenkt i topplokket om man lytter til råd om å bruke narkotika eller si at man bruker narkotika i den tro at man slipper militæret. Ikke hør på slikt. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 vel... i troppen min var det folk som røyket hasj, hadde fengsels-dommer/andre volds-dommer og mer, tror ikke de bryr seg så mye, så lenge man er oppegående... de hadde vist tatt inn en narkoman en gang også... 7540310[/snapback] Da har jeg blitt feilinformert Lenke til kommentar
Irons Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 alt som kommer fram for å slippe førstegangstjeneste kommer på ditt militære rulleblad og burde ikke være noe stort problem dersom du ikke skal ha en jobb som krever høyere sikkerhetsklarering (feks jobb innenfor departement og andre statlige saker, slotett (for spesielt intereserte) og evt en jobb innenfor militæret. Men det får jo være måte på da Selv er jeg på min fjerde utsettelse, har fått utsatt pga studie, jeg ble pappa, jeg opererte hende og siste gang fordi jeg er pappa på halvtid med delt ansvar. Regner med å måtte søke om dette ganske ofte egentlig Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 At du ikke gidder er en forferdelig dårlig grunn. Det ender bare opp med at de kaller deg inn på nyåret og i praksis ødelegger to år for deg. OT: Det at man er pasifist er egentlig ikke noe man nevner på sesjon. Da ender man garantert opp med siviltjeneste. Sier det heller HVIS du blir kalt inn. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei. imorgen skal jeg på sesjon og vil ikke i førstegangstjenesten! jeg har tenkt litt og har dermed funnet på denne historien: For 1 år siden ble min kjæreste utsatt for en bilulykke på E6 like utenfor Gøteborg. Hun kjørte sammens med en vennine og det hele endte med at venninen døde og kjæresten min ble lam fra livet og ned. Idag sitter hun i rullestol og må nesten ha hjelp ved alle annledninger. Helt siden den forferdelige ulykken, har jeg måtte hjelpe hun både hjemme og på skolen. Både jeg og henne innser at lengre perioder uten hverandre vil gjøre hverdagen hennes svært vanskelig. I tillegg lider hun fortsatt av psykiske lidelser etter ulykken, hvor jeg er en svært viktig støtteperson. Vil jeg få fritak ved å bla opp denne historien? vil de sjekke opp evt navn på kjæresten min og den døde venninen? Vil noe av dette komme på jobbsøknaden min? Takker for alle svar 7387623[/snapback] De kommer til å spørre om du er imot våpen. Da svarer du ja, du er imot vold osv og at du ikke vil i militæret. Da er det nesten garantert at du ikke kommer inn Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 At du ikke gidder er en forferdelig dårlig grunn. Det ender bare opp med at de kaller deg inn på nyåret og i praksis ødelegger to år for deg. OT: Det at man er pasifist er egentlig ikke noe man nevner på sesjon. Da ender man garantert opp med siviltjeneste. Sier det heller HVIS du blir kalt inn. 7542333[/snapback] var en i troppen min som var det, han sa ifra først når vi fikk utdelt våpen... han var der i 3mnd før han ble overført til 18mnd siviltjeneste, ikke å anbefalle... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg lider av kronisk beinhinnebetennelse. Det er en mulighet for at jeg har fått fjernet den innen min tid, rekker det ikke før sesjon. Hadde egentlig vært glad om jeg hadde sluppet førstegangstjeneste, men om jeg må så gjør jeg det uten å være bitter av den grunn. Så jeg har ihvertfall sympati med de som ikke vil gå igjennom førstegangstjeneste 7538898[/snapback] Hos oss kureres beinhinnebetennelse helst med løping. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Må si jeg likte den ideen med å svare "ikke meg selv, nei" på spm om du ville skyte deg selv.......da lo jeg godt. God ide også.... Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg lider av kronisk beinhinnebetennelse. Det er en mulighet for at jeg har fått fjernet den innen min tid, rekker det ikke før sesjon. Hadde egentlig vært glad om jeg hadde sluppet førstegangstjeneste, men om jeg må så gjør jeg det uten å være bitter av den grunn. Så jeg har ihvertfall sympati med de som ikke vil gå igjennom førstegangstjeneste 7538898[/snapback] Hos oss kureres beinhinnebetennelse helst med løping. 7542508[/snapback] Det må jo være det dummeste du gjør.. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg lider av kronisk beinhinnebetennelse. Det er en mulighet for at jeg har fått fjernet den innen min tid, rekker det ikke før sesjon. Hadde egentlig vært glad om jeg hadde sluppet førstegangstjeneste, men om jeg må så gjør jeg det uten å være bitter av den grunn. Så jeg har ihvertfall sympati med de som ikke vil gå igjennom førstegangstjeneste 7538898[/snapback] Hos oss kureres beinhinnebetennelse helst med løping. 7542508[/snapback] Det må jo være det dummeste du gjør.. 7545603[/snapback] I kr sand kaller vi det aktiv dødshjelp.... Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Bare litt nysjerig om hvis man ikke møter opp i det hele tatt på sesjon, hva vil det skje da? Endret 29. desember 2006 av webby1 Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 da kommer de hjem og henter deg. evt på skole/jobb . det er nok kjempefestlig. lurer på hva prosenten av diskusjon.no som vil sluntre unna verneplikt kontra resten av befolkningen er. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Du har godt av militæret Sjølv hadde eg en "nekt-holdning" når eg var på sesjon, men orka ikkje lage eit stort nummer av det. Eg gjekk på sesjon og gjorde meg ferdig der, og håpa på å bli blant den halvparten av "oss" som ikkje blir kalla inn. Eg blei så kalla inn til innrykk 14. august i år. Eg hadde samme nekt-holdninga heilt til siste månaden før innrykket, då begynte eg faktisk å glede meg litt. Min status no er at eg truleg signerer IntOps-kontrakt og reiser til Afghanistan til sommaren. Eg har det bra i militæret. Mitt tips er: Gå inn i førstegangstjenesten til ein plass der du trur du trivst, overlev første månaden - du vil garantert like deg deretter. Forsvaret er strengt tatt berre ein gedigen barnehage for vaksne. Dessuten ser det bra ut på CVen din at du har fullført førstegongstjeneste. Huff.. men så er jeg i den prosessen ved å forbedre karakterene mine (skal søke medisin til høst 07). Så jeg blir å søke utsettelse av førstegangstjenesten. Forbedre karakterane dine kan du jo gjere i militæret. Det blir arrangert kurs i stort sett alle VGS-fag der, nettopp for at folk skal kunne gjere det slik. Og dei er sjølvsagt gratis. Dessuten, om du skal søke på medisinstudier og har interesse for denslags er det jo berre å gjere det du kan for å havne som sanitetssoldat. Dei aller fleste avdelingar har eit par av desse. Har du Nivå 3 i forsvarets sanitet, så kan ikkje dette vere anna enn positivt til studiane seinare. Endret 29. desember 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg