Gå til innhold

Holder denne for å slippe førstegangstjenesten?

NyLakkert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) hvis det bare er "Årrhh, jeg gidder ikke" så blir det litt tåpelig å bare snike unna.

Syns det burde holde i lange baner med 'dette har jeg ikke lyst til', jeg. Ellers helt enig. :)

7387715[/snapback]

Skal snart til sesjon og jeg kommer til å si at jeg ikke har lyst og ikke gidder å kaste bort et helt år av livet mitt på noe slikt. Jeg er ikke passifist eller noe slikt, men har bare ikke lyst.

Noen som vet om det pleier å holde?

Lenke til kommentar
Skal snart til sesjon og jeg kommer til å si at jeg ikke har lyst og ikke gidder å kaste bort et helt år av livet mitt på noe slikt. Jeg er ikke passifist eller noe slikt, men har bare ikke lyst.

7392793[/snapback]

Du får håpe å se, erlighet varer ofte lengst.

Kansje du slipper for å være erlig :p

Eller kanskje du blir tjenestedyktig fordi forcen liker erlige folk :wee:

Lenke til kommentar

7392793[/snapback]

Du får håpe å se, erlighet varer ofte lengst.

Kansje du slipper for å være erlig :p

Eller kanskje du blir tjenestedyktig fordi forcen liker erlige folk :wee:

7392833[/snapback]

Da smører jeg litt tjukt på og sier jeg er suicidal og at hvis jeg blir tatt inn skyter jeg meg selv og brenner ned leiren...bør være tilstrekkelig. Kanskje slenge på en psykisk lidelse eller to og få en kamerat til å knekke nakken min med balltre, bare for å være på den sikre siden :hmm:

Edit: brenner ned leiren før jeg skyter meg selv, selvfølgelig :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Det er jo kjempeflott å fake en synstest. Da slipper du å ha muligehten til å bli pilot, kaptein pluss en masse andre spennende yrker. I tillegg får du bruke briller når du kjører bil...

7392683[/snapback]

Ja, for det er jo helt umulig å ta en ny synstest etterpå.

EDIT: Var selv i siviltjenesten, synes det var et helt greit år jeg. Jobbet med ungdom, dårlig betalt, men spennende.

Endret av fluid_
Lenke til kommentar

Selve historien er jo helt forferdlig.. Men for at historien er laget for at du skal slippe 1 gangs tjeneste er avskylig. At du ikke orker / vil få slepe ræva di i militæret er svakt.

Grunn til at mange ikke vil er vel kanskje på grunn av deres fysiske form, eller at noen går på skole. Militæret er en kjempe erfaring som de aller fleste har bare godt av å ha med seg videre i livet.

Lenke til kommentar
Det er jo kjempeflott å fake en synstest. Da slipper du å ha muligehten til å bli pilot, kaptein pluss en masse andre spennende yrker. I tillegg får du bruke briller når du kjører bil...

7392683[/snapback]

Ja, for forsvaret sender jo synstestresultatene dine til alle i hele Norge, deriblant rederier, flyselskaper og vegvesenet. :roll: Eller ikke
Lenke til kommentar

Altså, det enkleste er jo å ha en fucked up mind og å være ute av form.

Jeg hadde dårlig syn og hørsel, og absolutt ikke kondis, samt allergi og astma da jeg var på sesjon og ble klært tjenesteudyktig.

Og man får da noen ark på forhånd man skal fylle ut, på det psykiske delen er det masse spørsmål om depresjoner og selvmordstanker osv.

Det er jo bare å krysse av på alle slike :p

Nå led jeg faktisk av depresjoner og selvmordstanker også da, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Å score shite på IQ test etc for å unngå å komme inn kan slå tilbake på deg dersom de faktisk tar deg inn fordi du da har mye dårligere muligheter til å søke deg til der du vil :)

Lenke til kommentar
Et år i Kongens klær etter 18 års loffing i steinrøysa med gratis ditt og gratis datt; er det virkelig så mye å be om?

7395477[/snapback]

Har betalt skatt for "gratis ditt og datt" siden jeg var 15, har aldri vært på sykehus eller mottatt stipend eller noen form for trygdestøtte...så de har egentlig ikke krav på et år av livet mitt. Det skal jeg heller bruke til noe fornuftig som å se på tv, sove til 12 og drikke meg dritings.

Lenke til kommentar
Et år i Kongens klær etter 18 års loffing i steinrøysa med gratis ditt og gratis datt; er det virkelig så mye å be om?

7395477[/snapback]

Har betalt skatt for "gratis ditt og datt" siden jeg var 15, har aldri vært på sykehus eller mottatt stipend eller noen form for trygdestøtte...så de har egentlig ikke krav på et år av livet mitt. Det skal jeg heller bruke til noe fornuftig som å se på tv, sove til 12 og drikke meg dritings.

7395714[/snapback]

fornuftig hadde vært å få deg en jobb eller studere. Jeg ble nektet millitæret og begynte rett på bachlor i økonomi, er om 5 måneder ferdig med andre året :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...