Gå til innhold

Harddiskene slo seg av i server nå, sliter strøm..

zeltex

Anbefalte innlegg

Harddiskene slo seg nettop av i serveren, sliter min strømforsyning?

Ja i går satt jeg inn den 10. disken i min server, og nå for 15 minutter siden fikk den den gøyale lyden ved å høre at noen av diskene slår seg av. Ikke noe annet å gjøre da enn å skru av og plugge ut siste, for har fungert lenge med bare 9.

Kjørte psu test sak og fant ut at slik serveren min er trenger jeg ikke mer enn 280W, og min PSU har 350W. Med så mange disker har jeg så klart også mange delere, og har nå to senarior jeg tror kan være feil

1. Har satt inn noen feil verdier på testen slik at jeg nå ligger opp mot 340W, siste disken dro det over. Løsning da må i så fall være kjøp av en ny strømtilførsel. (Dette var helt klart første som slo meg inn, og tenker da på en 500W)

2. Har for mye deling inne i pcen.(?) Dette er noe jeg ikke kan så mye om, men har 5 disker på en ledning inn i psu da jeg har en 4-1 splitter, samt at ledningen har to kontakter. Det diskene som satt på 4-1 splitteren som tok kvelden, samt den nyinnkoblede sata-disken.

Det samme skjedde for litt over en måneds tid siden da jeg satt inn en dvdbrenner i serveren. Men da trodde jeg det var PCI IDE kortet som hadde gått til H, så jeg koblet alle 4 diskene over på hovedkortet, og hadde da ikke plass til brenner lenger.(Noe jeg syns styrker teori 1)

Noen som har noen innsyn? Er fattig student så vil helst ikke kjøpe ny strømforsyning hvis jeg ikke trenger. Bittelitt info om server:

8 IDE disker

1 Sata (+1 som sto i 24 timer)

PCI skjermkort 8Mb

1 x PCI IDE kort

1 x PCI netverkskort

to 80 mm vifter + cpu kjøler

ubuntu linux som hele tiden står på og holder min internettlinje åpen.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Selv om du har regnet ut maxwattforbruk betyr ikke det at du kan få effekttopper. Dessuten bør du virkelig regne med å ha litt overhead.

Etter mitt synspunkt bør du få tak i en mer effektiv strømforsyning. Om du har stramt budsjett får du se på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Selv om du har regnet ut maxwattforbruk betyr ikke det at du kan få effekttopper. Dessuten bør du virkelig regne med å ha litt overhead.

Etter mitt synspunkt bør du få tak i en mer effektiv strømforsyning. Om du har stramt budsjett får du se på bruktmarkedet.

7387780[/snapback]

Ja det er meget sant med top og overhead, så tar meg råd til en ny PSU, de er ikke så dyre at jeg ikke kan klare det.

Hiper 580 er å annbefalle..

7387824[/snapback]

Det skal jeg også ta til ettertanke. Hvis det er stor prisforskjell på 500 og 580 tror jeg at 500W er det som kommer, men skal sjekke ut det som er mulig ja.

Takker for alle svar.

edit: ja da ble det en slik fra microplex. Da kan andre småting bestilles samtidig, litt kjekt egentlig

sbsunnu550bk_380.jpg

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...