Gjakmarrja Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Hei! Jeg har en hp nc6320, som tilsynelatende ser ut til å ha følgende wifi kort(innebygget) i følge lshwd: Network controller: Broadcom Corp.|NetXtreme BCM5788 Gigabit Ethernet Dette er jo greit nok, men herifra starter helvete. Det finnes ingen linux driver til BCM5788, samt NDISWRAPPER`n klarer ikke å emulere den siste windows versjonen av driveren. Etter en del googling står jeg på bar bakke. Er det noen som har en idé? Edit: Hva faen i helvete, kom på at jeg nå kjører Arch med fluxbox, ikke lenge siden kjørte Ubuntu 6.06, jeg mener ganske sikkert at jeg lastet ned de første systemoppdateringene fra en nabo sitt usikkrede nett hvordan kan det ha seg? Endret 29. november 2006 av chills Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg leste på nettet at følgende driver: tg3 i fra Broadcom.com skal funke. Men hvordan kan jeg installere den? Når jeg laster ned, gjør "make", "make install". Men hvordan aktiverer jeg den? "iwconfig" gir fremdeles ingen wlan0? etc. (Skulle gjerne linket men broadcom er mislikt av brannmuren her ) EN VIKTIG DETALJ. Det stod at den ikke funket med ACPI aktivert, hvordan kan jeg deaktivere ACPI og aktivere driveren over? Er driveren en service?(deamon) Tusen tusen tusen og ja tusen takk til den som hjelper meg. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Prøv dette: /etc/rc.d/acpid stop modprobe tg3 iwlist scan Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg finner "tg3.ko" i modules men ikke noe acpi. Så lenge acpi er aktivert kan jeg ikke vente noe fra driveren. Men sett at jeg får acpi deaktivert og driveren funker... Dukker det da opp f.eks wlan() som device? "iwconfig"? HAHAHAH glem alt, dette var driveren til pluggen ikke til wifi. Når jeg fjernet tg3, så døde nettet. hahaha. Edit: http://h18007.www1.hp.com/support/files/hp...load/23953.html Den har jeg. Fant den via pacman til arch, "pacman -S ipw2200-fw" Sliter litt med det samme, hvordan får jeg liv i den? ipw2200.ko ligger i listen jeg får ved modprobe -l. Men allikvel finner den ikke når jeg skriver modprobe ipw2200.ko Nå fikk jeg den inn i lsmod, altså den står inni der. Men jeg får fremdeles ikke opp none wlan0 etc. Som et siste forsøk slettet jeg den igjen, og bare prøvde 3945 driveren, den hadde en deamon også. Nå får jeg opp eth1 i tillegg som også gir "scan completed". Ville dette funket hvis driveren ikke var laget for korte? Endret 30. november 2006 av chills Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå