Christian86 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Skal ut på tur snart, og ville i den forbindelse teste en ide. Ettersom jeg skal flytte ut om noen år, så prøver jeg å kartlegge sånn ca hva kostnadene mine vil bli. Å kjøpe matvarer for et år i Polen er jo utelukket, men alkohol er det jo potensiale for. uansett. Hvor mye bruker dere vanligvis på hygiene produkter per måned? Ha i mente at jeg har lite hår, så hårprodukter er ikke høy prioritert Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Pr måned.. Tja.. Du trenger vel ihvertfall: * Tannbørste (30,- ?) * Tannkrem (25,- ?) * Dasspapir (tja.. 50-lapp??) * Dusjsåpe (30,- ?) * Håndsåpe (25,- ?) * Barberingsutstyr (50-lapp?) * Deo (100-lapp ?) (* Shampoo) (* Hårgele e.l.) Noen engangsutgifter: * Håndklær (vasking av disse blir strøm+vaskemidler) * Neglesaks/-klipper Mye av det man kjøper holder jo mer enn én måned pr "boks/tube/flaske", mens barberblad byttes forhåpentligvis oftere enn en gang i måneden. Og prisene varierer jo med merke osv osv osv. Det burde nå gå fint å klare seg med et par hundelapper i måneden, hvis man ikke er veldig kresen. Hehe. Tror menn er litt billigere i drift sånn sett enn kvinner. Edit: Ta dette med en klype salt, jeg fører ikke akkurat regnskap med hygieneprodukter her.. Endret 29. november 2006 av klilleng Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 50KR i dasspapir på 1 måned, da har du meget hyppige dobesøk =) 8 ruller koster 10kr på REMA. Det vil med andre ord si at du bruker over 1 rull til dagen (helligdager inkluder - hahaha?). Dasspapir må også være av den "røffe" typen, det må vær friksjon mellom papir og hud for å dra vekk drittrestene. Slikt Lambi tull er bare for damer og homofile. Men fra spøk til alvor. Jeg har aldri satt opp noe hygienebudsjett, har ikke hatt behov for det. Har du en buffer på lønnskonto så slipper du alt av budsjett. Har klart meg i over 25 år nå uten budsjett og minus på konto. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Kanskje dette kan hjelpe? Statens institutt for forbruksforskning sin forbrukskalkulator Endret 1. desember 2006 av thomasw Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Mine utgifter pr. måned: * Tannbørste: 20,- (holder å bytte annenhver måned) * Tannkrem 20,- (holder 1-2 mnd) * Dasspapir 20,- * Dusjsåpe 20,- * Håndsåpe 25,- * Barberingsutstyr 0,- (bruker maskin og barberer meg med vann) * Deo 180,- (relativt drøy, holder nok mer enn en mnd.) * Hårgele 40,- (holder i to mnd) * Shampoo 30,- (Holder nærmere 2 mnd) Ikke et rekordhøyt budsjett akkurat, men jeg håper og tror at jeg fremstår som en nogenlunde anstendig person fordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå