Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny RAM Problemer!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg to nye RAM brikker, på 512MB hver. Hadde to nesten identiske fra før også (Link til de opprinnelige RAM brikkene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498 Link til de nye RAM brikkene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327454 ). Problemet mitt er at når jeg slår på pc'en, kommer den ikke inn i Windows engang, før den restarter seg selv. Dette skjer om og om igjen. Jeg prøvde å ta ut en av RAM brikkene (både en av de nye og en av de gamle), da kom den inn i Windows, men restartet seg så fort jeg åpnet mer enn to programmer. Jeg har prøvd ut alle RAM slottene i PC'en, men det virker som om verken slottene eller brikkene er problemet. Min bror sin PC er identisk til min, og han kjøpte også nye RAM brikker til sin PC, som fungerte utmerket. Den eneste forskjellen mellom min og hans PC, er at han har en større strømforsyning (min er på 300W, hans er på 400W), og han har to interne harddisker, mens jeg har èn. Jeg tror kanskje PC'en får for lite strøm. Sendte error report til Windows da PC'en til slutt slo seg på, med to RAM brikker i. Da fikk jeg opp en nettside der det stod noen om oppdatering av BIOS, kan det være problemet?

Noen som vet hva som er feil, og hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan absolutt være verdt å forsøke å oppdatere bios.

Det kan også hjelpe at du justerer litt på spenninga til ram-brikkene. Jeg vet om tilfeller der dette har funket, men ikke testa ut selv.

Og så er det et program du bør vite om, nemlig Memtest86+ som tester om du har dårlig ram.

Du finner en noe eldre versjon av memtest her i fall du ikke får den første til å virke på ditt hovedkort.

Etter å ha fått memtest skrevet ut til diskett (ja det er sitt eget OS, liksom) så forsøker du først med en brikke om gangen. Deretter prøver du med to brikker.

Hvis du har overklokket, så anbefaler jeg at du klokker til standard for å få mest mulig stabilt system, i vertfall mens du prøver nye minnebrikker.

Er det sånn at du nå skal installere 4X 512 brikker, eller skal du simpelten bytte ut de gamle brikkene med nye? Hvilket hovedkort har du? (link?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...