Terje Stegen Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har for en stund siden kjøpt meg digital kamera. HAr en del bildestørrelser å velge mellom og er ikke sikker på hvilket jeg skal velge. Jeg hadde valgt 2272x1704, men da jeg skulle bestille bilder på nettet var valget 15x10 (3:2) Har noen en anbefaling på hva jeg bør velge?? Hilsen Terje Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Skaff deg et bilderedigeringsprogram. Da kan du komponere bildet som du vil ha det. Neste skritt er å anskaffe en fargeskriver. Da oppnår du full kontroll Lenke til kommentar
hmatre Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Det er det samme hvilken bildestørrelse du velger i kameraet. Laboratoriet tilpasser størrelsen på bildlefilen slik at at alt kommer med på bildet uansett hvilken størrelse du har valgt i kameraet. Men du får best kvalitet på bildene dersom du velger 2272X1704 (dersom dette er det største du kan velge i kameraet). Kameraet ditt tar bildet i formatet 4:3. Når du får bildene dine fremkalt kan du velge om du vil ha hvite striper på sidene for å få hele bildet med, eller du kan velge å få litt av bildet beskjært. Noen fotolaboratorier tilbyr bilder i formatet 10X13 som er nærmere 4:3 formatet. Hugo Matre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå