danno_O Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hei. Jeg er svært forvirra over dette DirectX 10-styret. 1 Er DX10 noe som ligger inne i Vistas RTM versjon eller må man laste det ned manuelt? 2 Må man ha helt nytt skjermkort med støtte for DX10 for å kjøre det eller kan jeg bruke mitt 6600GT? 3 Hva gjør DX10 i korte trekk? Håper på raske svar. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) 2. Du må ha egne nye kort som støtter DX10, så du kan nok desverre ikke kjøre det på ditt kort nei. 1 og 3 må noen andre svare på Endret 29. november 2006 av remmm Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 i vista kan du installere DX10 som foreløpig kun støttes av nVidia 8800GTS og 8800GTX... for å bruke eldre grafikkort (6600GT) så må du installere DX9L DX10 er lagd helt fra blangt papir akkurat som vista for at det skal bli mindre feil (bugs) og mer effektivt... grunnen til at du må ha nye grafikkort for å kjøre DX10 er at d bruker enn annen metode til rendere(eller va d nå enn het) grafikken i spill på... DX9 kort har pixel og vertex shadere og dem jobber hver for seg men i DX10 så er dem "slått i sammen" til unified shadere som kan være være enten vertex eller pixel shadere akkurat når det trengs noe som gjør at det blir mer effektivt... DX10 bruker også en "kopier og lim inn" teknologier som gjør at vis det er veldig mange like ting i et spill f.eks en hær av identiske soldater så slipper grafikkort/prossesor og lage alle disse hver for seg(DX9) men d lages en også blir den kopiert til mange fler... d er også mange fler ting som jeg ikke husker i farten... Linker: http://firingsquad.com/hardware/directx_10_graphics_preview/ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511752 http://www.tomshardware.com/2006/11/08/wha...0_is_all_about/ søk på google så finner du mer... rett meg vis jeg tar feil... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kommentar til det Hellriser skriver: Om DirectX 10 er skrevet fra bunnen av vet jeg ikke, men Vista er garantert ikke det, men er basert på Server 2003 SP1. Så vidt jeg vet er også DirectX 10 med i Vista RTM, slik at man ikke trenger installere det. Målet med DirectX 10 er selvsagt å gi oss bedre grafikk, og å gjøre det lettere for spillutviklerne å gi oss akkurat det. Kun nye grafikkort støtter DirectX 10, akkurat nå er det kun 2 brikker på markedet som støtter det (GeForce 8800GTX og GTS). Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Ok, men blir DX9L like god som DX9c var i Windows XP? Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 vet ikke men tror det er nesten det samme... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 I denne tråden finnes det mer informasjon om Vista, DirectX10 og DX10-maskinvare enn hva du trolig er i stand til å lære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå