Gå til innhold

SHG etterlyser en person..

Anbefalte innlegg

Og jeg er sterk uenig med at slike saker stadig blir henlagt... har vel lov til å ha meninger?

Er rett å slett lei den økende stjelingen og ranene i Norge, sier rett å slett det er for slapt og at det bør bli endringer.

Men nå gjelder sikkert denne saken for Dannmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Danmark har personlovgivning de også.

Det er fint med egne meninger, men problemet oppstår når man tar myndigheten fra påtalemyndigheten.

I et mer ekstremt tilfelle:

I USA vil man bli frikjent på bakgrunn av det noen kaller smådetaljer - f.eks om politiet "glemmer" å lese opp rettighetene for personen.

Uansett var vel heller måten SHG gjorde dette på som jeg satte tvil ved.

Lenke til kommentar

Tvil er det og sier meg enig i det.

For det første så er det en stor mangel av informasjon angående etterlysningen.

Mitt poeng er et det er en ganske stor økning i "småkriminaliteten" og det burde bli strengere på denne fronten.

(I Nederland har visse butikker "kasjotter" bak butikken der de holder folk som stjeler til Politiet kommer, drastisk men effektiv) er mye som kan gjøres her til lands.

Lenke til kommentar
Det er vel lov og ettersøke personer?

7392885[/snapback]

Ja, det er lov å etterlyse basert på utseende (mørk frakk, ca. høy osv.) men det skal mye til får å etterlyse med bilder

7393245[/snapback]

Etterlyser en mann, 180 cm høy, mørkt hår, svart jakke, lys skjorte og eier en mobil. Hehe.. det må være større sjanse å vinne i lotto.

Lenke til kommentar
Og jeg er sterk uenig med at slike saker stadig blir henlagt... har vel lov til å ha meninger?

7398637[/snapback]

De blir så og si alltid henlagt. Har opplevet en del av dette der jeg jobber. Det har vært rene svindelsaker der vi har svindelerens bilde fra overvåkningskamera, signatur, kopi av ID og vitner. Brev fra politiet: "Henglagt grunnet manglende ressurer". Det er nesten så vi har gitt opp å anmelde da det eneste som skjer at i tillegg til å bli svindlet, så bruker vi unødvendig lang tid på noe som politiet bruker 5 minutter på og stempler "henlagt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...