aspstein Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Da fikk jeg mail fra SHG og det er ikke snakk om noe som helt PR gimmick.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Da fikk jeg mail fra SHG og det er ikke snakk om noe som helt PR gimmick.... 7392230[/snapback] Så hva ER det snakk om her? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 i og med at det er shg.dk så regner jeg med at det er danske kroner... blir vel som om komplett.NO skulle ha en konkuranse med premie på 10.000, selvsagt er det 10.000NOK de mener da, ikke 10.000sør-amrikanske dollar eller hva de bruker der nede 7391076[/snapback] shg.no funker fint hos meg. På forsiden kommer det også frem shg.no AS. De har i tillegg et norskt organisasjonsnummer, norske telefonnummer og norsk adresse. Det finnes også komplett.se og komplett.de f.eks. Jeg skjønner hva du mener, men argumentet ditt holder ikke. Prøv igjen. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 i og med at det er shg.dk så regner jeg med at det er danske kroner... blir vel som om komplett.NO skulle ha en konkuranse med premie på 10.000, selvsagt er det 10.000NOK de mener da, ikke 10.000sør-amrikanske dollar eller hva de bruker der nede 7391076[/snapback] shg.no funker fint hos meg. På forsiden kommer det også frem shg.no AS. De har i tillegg et norskt organisasjonsnummer, norske telefonnummer og norsk adresse. Det finnes også komplett.se og komplett.de f.eks. Jeg skjønner hva du mener, men argumentet ditt holder ikke. Prøv igjen. 7392318[/snapback] Ja men etterlysningen ble vel lagt ut på shg.dk som er et dansk selskap. shg.no er et norsk selskap eid av shg.dk. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 i og med at det er shg.dk så regner jeg med at det er danske kroner... blir vel som om komplett.NO skulle ha en konkuranse med premie på 10.000, selvsagt er det 10.000NOK de mener da, ikke 10.000sør-amrikanske dollar eller hva de bruker der nede 7391076[/snapback] shg.no funker fint hos meg. På forsiden kommer det også frem shg.no AS. De har i tillegg et norskt organisasjonsnummer, norske telefonnummer og norsk adresse. Det finnes også komplett.se og komplett.de f.eks. Jeg skjønner hva du mener, men argumentet ditt holder ikke. Prøv igjen. 7392318[/snapback] Ja men etterlysningen ble vel lagt ut på shg.dk som er et dansk selskap. shg.no er et norsk selskap eid av shg.dk. 7392426[/snapback] Slik jeg frostod det har trådstarter fått dette på mail. Jeg regner med at en norsk statsborger melder seg inn i nyhetsbrev hos shg.no og ikke shg.dk. Uansett; SHG benyttes tydeligvis av flere land, og da burde det fremkomme hvilken valuta det er snakk om. Det er ikke en selvfølge for alle at de vet det du sier her. Særlig ikke når en del ikke en gang får med seg at mange kjente nettbutikker som pixmania og lignende ikke sender ifra Norge. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Slik jeg frostod det har trådstarter fått dette på mail. Jeg regner med at en norsk statsborger melder seg inn i nyhetsbrev hos shg.no og ikke shg.dk. Uansett; SHG benyttes tydeligvis av flere land, og da burde det fremkomme hvilken valuta det er snakk om. Det er ikke en selvfølge for alle at de vet det du sier her. Særlig ikke når en del ikke en gang får med seg at mange kjente nettbutikker som pixmania og lignende ikke sender ifra Norge. 7392469[/snapback] Danske kroner står for øyeblikket i 109,41 Så da er det enten snakk om 5470,50 i NOK hvis det var snakk om DNK, eller 5000 hvis det var snakk om norske. Er jo ikke rare forskjellen da... Endret 30. november 2006 av aspstein Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Slik jeg frostod det har trådstarter fått dette på mail. Jeg regner med at en norsk statsborger melder seg inn i nyhetsbrev hos shg.no og ikke shg.dk. Uansett; SHG benyttes tydeligvis av flere land, og da burde det fremkomme hvilken valuta det er snakk om. Det er ikke en selvfølge for alle at de vet det du sier her. Særlig ikke når en del ikke en gang får med seg at mange kjente nettbutikker som pixmania og lignende ikke sender ifra Norge. 7392469[/snapback] Danske kroner står for øyeblikket i 109,41 Så da er det enten snakk om 5470,50 i NOK hvis det var snakk om DNK, eller 5000 hvis det var snakk om norske. Er jo ikke rare forskjellen da... 7392575[/snapback] nesten 500kr ekstra det Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vel vel, det jeg mente var at den etterlysninga var mindre seriøs og informativ sett med mine øyne. Over til saken; hvorfor er han etterlyst? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vel vel, det jeg mente var at den etterlysninga var mindre seriøs og informativ sett med mine øyne. Over til saken; hvorfor er han etterlyst? 7392647[/snapback] Det er ett godt spørsmål Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 siden bildene er så dårlige regner jeg vel med at det er noen som har brutt seg inn lageret. Det er vel lov og ettersøke personer? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Det er vel lov og ettersøke personer? 7392885[/snapback] Ja, det er lov å etterlyse basert på utseende (mørk frakk, ca. høy osv.) men det skal mye til får å etterlyse med bilder Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er vel lov og ettersøke personer? 7392885[/snapback] Ja, det er lov å etterlyse basert på utseende (mørk frakk, ca. høy osv.) men det skal mye til får å etterlyse med bilder 7393245[/snapback] En slik "etterlysning" vil bare hindre politiet i deres arbeid. For hvis det er noe kriminelt har de nok anmeldt forholdet. Dette gidder jeg ikke bruke mer tid på! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Da fikk jeg mail fra SHG og det er ikke snakk om noe som helt PR gimmick.... 7392230[/snapback] Skrev SHG hvorfor de etterlyser fyr'n eller?? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Nei det gjorde de ikke. Endret 30. november 2006 av aspstein Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg tviler på at SHG har lov til å etterlyse tyver på denne måten. Uansett virker det lite gjennomtenkt og useriøst. Om det er snakk om "gullbilletter" ala Charlie og sjokoladefabrikken så tviler jeg fortsatt på at det er lov å etterlyse folk på denne måten. I hvertfall i Norge. Jeg håper de får tak i tyven til tross for at de gåt ut på denne måten og potensielt hindrer en skikkelig politietterforskning. Men jeg håper også SHG får svi dersom det viser seg at de har brutt personvernlover. Det skal straffe seg å gjøre lovbrudd, uavhengig av om offeret er tyv eller ikke. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Syns det er greit jeg... hva tror dere politiet gjør i slike saker? jo det blir henlagt. Når det er klart at tyven har tatt noe og du har bevis for det ser jeg ingen feil i å etterlyse med bilder. Hadde det vært mord er det jo en annen sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Syns det er greit jeg... hva tror dere politiet gjør i slike saker? jo det blir henlagt.Når det er klart at tyven har tatt noe og du har bevis for det ser jeg ingen feil i å etterlyse med bilder. Hadde det vært mord er det jo en annen sak. 7394631[/snapback] Så det du sier er at så lenge det er snakk om småkriminalitet - så er det greit å bryte personvernet og anklage folk uten at det behandles i rettsvesenet. Men dersom det er snakk om større ting - så skal det ikke være slik. Eller var det et dårlig forsøk på å si at mord ikke er like ille som småkriminalitet? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg mener at andre butikker bør vite hvem som stjeler slik at vi slipper stjelingen. Si at en/flere person(er) stjeler 3-4bærbare... så er det et ganske stort tap for en vanlig butikk og i det minste ville jeg ha gitt beskjed til de nermeste butikkene i omegn om tyvene. Hva vi kaller "små kriminalitet" er vel vanskelig å si, da jeg ser på 30000,- som mye penger (tallene har ingenting med denne saken å gjøre) og heller et "ran". Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) skal sei veist eg ser han her i fra Endret 30. november 2006 av tfoyen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg mener at andre butikker bør vite hvem som stjeler slik at vi slipper stjelingen. 7395564[/snapback] Da skal du være klar over at det er en sterk uenighet mellom dine meninger og norsk lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå