Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows loading screen og windows vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Fikk et problem da jeg startet maskinen en morgen. Fikk opp beskjed om at "NTLDR file is missing...." Prøvde å løse problemet med usb boot, men uten særlig lykke. Endte med å installere windows på nytt... Nå når jeg skal starte opp windows xp prof. etter formateringen og innstallasjonen av xp, vil den ikke. Får bios loading og når den windows loading screenen skal komme opp, bare restarter maskinen seg uten unntak. Prøvd å installere windows flere ganger, men med samme resultat... Har koblet fra alle harddisker, så er bare den ene med windows som står igjen (uten at det har spesiell betydning)

 

Ellers er delene i maskinen bare et halvt år, om det skal si noe. Vil ikke tro at det skal bli problemer så fort...?

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av thehook2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slettet/formatert den harddisken, og innstallert maskinen på nytt (skal ha gjort). Men når windows skal starte, blir det bare reboot...

 

Kan det være defekt minne eller harddisk det kan være snakk om? Lite erfaring der, men windows installer får jo formatert og kopiert over filer til disken da?!

Endret av thehook2
Lenke til kommentar

En ting som kan være feil, som forekommer ved windows xp installasjoner, er at boot sector er fucket/skadet.

 

Gå inn i reperasjon-konsollen i windows xp installsjon(du kjører den på CD).

 

Gå inn i system, og skriv fixboot...(kommandoen heter noe i den retningen).

 

Det kan funke, men ellers vet man sjeldent med windows..

 

 

- Kalle

Lenke til kommentar

Fikk prøvet med en ny harddisk, men fikk problemer i form av at den ikke vill (fikk blåskjerm en gang også). Skal prøve med en annen harddisk (ny) når jeg får mulighet til det. Har også prøvet å tatt ut en minnebrikke (har to) får å prøve med bare ene, og så med andre. Ble ingen forskjell. :hrm:

 

Altså problemet nå er at når jeg skal formatere en ny partisjon på en ny harddisk, så avbryter installasjonen av windows xp, og jeg er tilbake på start. (Har bare prøvd en gang, da fikk problemer med andre gang, og har ikke mulighet og tid til å se på det akkurat nå). Har som sagt plugget ut alle harddisker, så skal ikke være problemer med strøm heller, og har antagelig aldri vært det (500W). Noen som vet noen triks så jeg kan få innstallert windows igjen, og kommet på beinene? Hadde satt veldig stor pris på det :)

Lenke til kommentar

Er xp-plata i god stand da?

Har opplevd å innstallere windows ca. halvveis, før den plutselig bare kutter pg.a at plata er ødelagt.

 

Har forsåvidt hatt samme problem som blir nevt over, at når dataen skal starte, hopper den bare på en reboot. Fant ut at det var skjermkortet mitt som ikke var plassert helt inn i innganen på hovedkortet.

Sjekk at alle komponenter er skikkelig koblet til.

Lenke til kommentar

Cd plata med windows skal være i relativt god stand da jeg fikk kopiert over på den tidligere harddisken som var inne på tidligere. Kopierte helt over da, men da var problemet at den bare rebootet uten videre når windows skulle startes. Nå med en helt ny harddisk har jeg problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...