Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgraderte firmware til ST546i fra NGT. LØST

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut jeg skulle oppgradere den eldre firmwaren på SpeedTouch 546i routeren min fra NGT i håp om at konfigurasjonen av den skulle bli noen hakk mer velvillig. Etter jeg hadde gjort det fant jeg ut at dette var en sabla dårlig ide, siden det virker som om NGT har en spesiell "service-template" inne på routeren som må brukes (Standard - Aktivering) for å klare å få koblet seg til nettet, dette var i alle fall i følge support-telefonen eneste måten å gjøre det på. De sa de skulle sende meg en ny router gratis fordi firmwaren deres ikke var til å få tak i på noen annen måte og jeg trengte visst den. Litt snålt, men greit nok. Men nå vet jeg aldri hvor lang tid det kommer til å ta, så jeg tenkte jeg skulle titte innom her i mellomtiden.

Noen som har vært borti noe lignende og vet en eventuell løsning på problemet ? Jeg har bare to valg når jeg skal sette opp hvilken type service den skal gjøre og det er Bridged og PPPoE, og PPPoE funket ikke. Da prøvde jeg både aktiveringsbrukernavn (som var ganske likt brukernavnet mitt, men ikke brukernavnet mitt minus 1000 som jeg har sett mange plass, men det hadde P foran selve numrene) og passord, og brukernavn og passord jeg logger meg på kundesidene med.

På forhånd takk.

LØST: Trengte bare å få en user.ini fil fra noen som har samme router og bruker NGT og så legge den inn, deretter legge inn ditt aktiveringsbrukernavn og passord så funket alt som bare det.

Endret av enigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...