Gå til innhold

QXL fakturerer for avbrutt auksjon?! Møkkafolk.

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg svar fra QXL. Enda kortere enn før.

--------------------- Fra QXL til meg ---------------------

Hei

Bud er bindende og falske bud fører til negativ karakter.

Ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen

Anja

-----------------------------------------------------------

De vil altså ikke kommentere denne tråden, og det ser ikke ut til at "bindende bud" betyr noe særlig mer enn at brukeren som la det inn (som godt kan være falsk) får en (ÅNEI! Herre Gud! Så fryktelig!) negativ karakter.

Etter oppfordring fra forumet her sender jeg nå saken videre til forbrukerrådet. Har også informert QXL om dette.

--------------------- Fra meg til QXL ---------------------

Jeg har forholdt meg rolig gjennom hele denne serien med mailer. Gang på gang sender jeg utfyllende spørsmål, og dere svarer med noe som ser ut som om det er generert ut ifra stikkord i teksten jeg skrev. Dette begynner jeg å bli lei av.

Dere vet utmerket godt at jeg vet at budene er bindende. Det står på hver eneste gjenstandsside, og jeg er absolutt kapabel til å lese og forstå det norske språket. Å komme med slike standard "FAQ-aktige" svar etter en så lang serie med mailer er rett og slett nedverdigende overfor kunden. Ingen liker å bli fortalt selvfølgeligheter, og særlig ikke som respons på et spørsmål om noe ganske annet.

Kan jeg tolke svaret deres som "Vi legger ikke annet i 'bindende bud' enn at vi vil sette en negativ karakter på brukeren som har lagt inn budet, og vi gjør ingen forsøk på å hjelpe deg å gjennomføre auksjonen dersom dette skulle inntreffe"?

Jeg har betalt alt mitt utestående til QXL, med unntak av de 39,50 jeg ikke vil vedgå at jeg skylder. Etter oppfordring fra brukerene på diskusjon.no (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672924) sender jeg nå saken videre til forbrukerrådet.

Dette blir min siste mail til dere angående dette, og jeg ber om at den besvares av noen andre enn "Anja," da hun ikke gir inntrykk av å verken lese mailene grundig, eller å respektere kunden nok til å gi et personlig svar. Med "personlig svar" mener jeg et svar som ikke ser ut som om det er plukket rett ut av en liste med "Ofte stillte spørsmål" og som svarer helt konkret på alt det blir spurt om i mailen.

-----------------------------------------------------------

Så får vi se, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av de er lite seriøse ....

En gang måtte jeg plutslig betale 200,- for 2stk auksjoner fordi jeg "lissom" hade kjøpt den største pakken på dem begge som jeg ikke hadde gjort .....

Hadde tengt å sende dem en mail, men det fikk jeg aldri gjort ....

Etterhvert sa de at jeg måtte betale ekstra en 50,- og tilslutt var det på 350,- eller noe sånt men jeg nektet plent siden jeg ikke hadde valgt den store pakken og etterhvert fik jeg ikke flere adrvarsler og sånt det bare ga seg så jeg slapp på en måte å betale for det ...

De gad vel sikkert ikke da det bare var 350,- og at de er så lite seriøse og ikke ville få noe på seg veit ikke jeg .....

Lenke til kommentar
Bare og gi opp QXL kundeservice. Anja må værra grunnleggeren av selskapet, makan til arrogant pike har jeg aldri møtt før.

QXL var en meget bra nettauksjon frem til de begynte å ta betalt for det. Da ble de dårlige. Ikke fordi de tok seg betalt, men fordi de la om systemet sitt. Ser at det nest beste alternativet på den tiden, GiBud.no har gått i samme fellen. Begge to hadde vært mye bedre tjenester dersom de hadde vært 100% annonse-finansiert. Brukte dem mye før, nå har jeg knapt kikket på sidene deres de siste 3-4 årene...

Tviler sterkt på at Anja er grunnleggeren - den som startet opplegget som nå har blitt QXL hadde en meget god idé, og tilbød en svært god tjeneste...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...