exin89 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Hva er kommandoen i CMD så jeg kan lage ny mappe med spesifikt navn i en spesifik bane.? Endret 30. november 2006 av exin89 Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Er ikke bare en .bat fil en "snarvei" til en .exe fil? Nå er det veldig lenge siden jeg lekte meg med .exe -> .bat filer, men mener å huske at jeg brukte de som snarveier til .exe filene. Så etter min kunnskap er det ikke mulig å gjøre den om til en .exe fil, men du kan fortsatt kjøre(execute) en .bat fil så lenge den peker til riktig .exe(executable) fil. Men deng meg gjerne hvis jeg tar 100% feil her nå, så jeg i alle fall kan lære/friske opp gammel og glemt kunnskap Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Jeg vet der er mulig å gjøre den om, men vet ikke hvordan, evt. lage en .exe fil som gjør noen bat kommandoer. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det tror jeg ikke får. Exekommandoene og batkomandoene er forskjellige så du må kode på en annen måte Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Søkte kjapt på den kjente www.google.com og fant jo litt om emnet. Men jeg syns fortsatt det strider mot alt jeg kan huske fra min startfase med pc Endret 29. november 2006 av zeltex Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Trenger ikke nødvendighvis være Bat til Exe, men det kan være hvordan jeg lager en exe fil, med diverse kommandoer som kjøres i cmd. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 exe er komplisert. det må programmeres med f.eks C++ http://www.trap17.com/index.php/does-anyon...les_t21692.html Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Er ikke bare en .bat fil en "snarvei" til en .exe fil? 7386547[/snapback] Nei, det er mer et skriptspråk enn simple snarveier. Filer av denne typen består av en rekke kommandoer og karakterer som eksekveres av en tolker. Disse kommandoene kan kjøre programmer eller innebyggede prosedyrer, men språket er i stand til langt mer enn som så. Dersom en ønsker å konvertere BAT-filer til EXE-filer, kan en jo alltids benytte bat2exe. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Nå lurer jeg på hvordan jeg kan få mere enn ett cmd vindu ut ifra cmd/bat fil. Lenke til kommentar
skille Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Prøv "start" feks. start nybatfil.bat denne vil kjøre den nye .bat fila i eget vindu... -Trond Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Takk det funka Da er det bare å klare å kjøre autokjør fra minnepenn. Noen som vet om det er mulig å legge autokjør, så når jeg putter inn minnepenn så starter aplikasjonen min automatisk hvis jeg har aktivert autokjør. Lenke til kommentar
skille Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 er usikker på om du får det fra minnepenn, men det kan gå. trur du finner en del info her som kan brukes... http://www.updatestage.com/xtras/doc/autorun/autorunusr.htm -trond Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 start "C:\Mine programmer og sånn\ett program.exe" start C:\Programmer\EttProgramm.exe call NyBatFil.bat start EnAnnenBatFil.bat Forskjellen på start og call er at start starter et program/batch uten å vente til det er ferdig med å kjøre. Skal du ha opp et nytt cmd vindu, skriver du rett og slett "cmd" og "start cmd" for at den ikke skal vente til det nye vinduet er ferdig. For at dette skal skje når minnepennen blir satt i, blir på samme måten som i en CD Autorun.inf: [Autorun] open=(bat/exe fil) icon=(ikon/ressursfil, .exe, .dll eller .ico) label=(tekst) Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Trenger jeg icon og label delen i autorun.inf fila? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 exe er komplisert. det må programmeres med f.eks C++ http://www.trap17.com/index.php/does-anyon...les_t21692.html 7386682[/snapback] Tull... Som det ble kommentert her, kan du laste ned Bat2exec. Da kan du lage exe-filer av bat-filene dine. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Ja det vet jeg, det har jeg finni ut. Men jeg lurer på om jeg må ha med icon og label delen av Autorun fila som jeg skal kjøre fra en minnepenn. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Nei, det trenger du ikke. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Må jeg ha noe mere enn en autorun.inf fil og en lol.bat fil for å få autorun til å kjøre bat fila? Som den er nå skal jeg skru av pcn ved å putte den inn. Autorun.inf [autorun] open=lol.bat lol.bat shutdown -s -t 120 Endret 30. november 2006 av exin89 Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Men det fungerte ikke. Hva kan jeg gjøre for å få det til å fungere? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hva er kommandoen i CMD så jeg kan lage ny mappe med spesifikt navn i en spesifik bane.? 7386499[/snapback] MD mappe1 = Make directory: mappe1 Og DRIT i å fjern det første spørsmålet i første post etter du har fått svar på det. Endret 1. desember 2006 av Steina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå