ride-x Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 jeg skal ha meg en ny 20" lcd skjerm som skal brukes til å se på filmer med og spilling. hva er da best? er litt hypp på wide screen. å hva vil det si med 8ms responstid? best å ha så minst som mulig eller mest? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Responstid er tiden det tar fra en piksel får beskjed om å skifte farge, til endringen faktisk er ferdig. Jo lavere jo bedre. Disse tallene oppgis dog på mange ulike måter, og mange produsenter bruker veldig fordelaktige resultater. Kravene til responstid varierer, men vil si att opptil 8ms vil du neppe få noen problemer ed etterslepet. Du skal ha ny 20", de er det ganske mange av. Til film er jo widescreen å annbefale, og de gjør seg visst bra i spill og. Det er dog dårlig kompitabilitet for slike oppløsninger i mange spill, og ws skjermene er mindre og har mer spredte piksler. Det er veldig mange gode 20" skjermer i ulike prisklasser, du må nesten oppgi pris for att jeg skal annbefale en modell. Disse er veldig gode til prisen: LG 204WT Billig (til å være 20") men likevel en god skjerm Knallbra kontrast, om enn ikke i nærheten av det oppgitte tallet. Widescreen. TN panel, og bare 5ms responstid. SAmsung 204b Blant de billige 4:3 20" skjermene med god oppløsning. En god skjerm, med ett raskt TN panel. Dell 2007WFP Widescreen skjerm med S-IPS panel. Her har du masse ergonomi, tilkoblinger og knallbra bilde. Responstiden er 16 ms, som er litt mye, men likevel, ikke noe problem. Nec 20GWX2 Widescreen skjerm med S-IPS panel, og knallbra bilde. Den har bare 6ms som er en knallgod responstid, og samtidig veldig, veldig bra bilde. Førstevalget til dine oppgaver. Vil annbefale deg en av ws skjermene, og vil si att LGen er ett veldig godt kjøp. Hvis du kikker litt i skjermkategorien på forumet her, finner du egne tråder om både LG og dell. Her står det hva som er forskjell på S-IPS og TN: http://www.flatpanels.dk/paneltek.php Lenke til kommentar
ride-x Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 er på utkikk etter noe i 3-4000 kroners klassen. men takk for et veldig utfyllende svar:) mulig jeg går for den NEC 20WGX2 hvis jeg for hosta opp nok Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det kommer du ikke til å angre på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå