Gå til innhold

Oppbygging av hjemmeside..

Anbefalte innlegg

Hei.. Er ganske ny på dette med hjemmesider, webdesign html og Css osv osv..;D

Nå lurer jeg rett og slett på hvor man skriver CSSen i forhold til HTML. Skal det stå i samme dokument i DreamWeaver eller i separate dokumenter?

Hadde også vært fint å vite hvordan man bruker webdesign fra photoshop i dreamweaver etter at man ha lagd dem og slicet dem opp.

Har lest mye på HTMLDOG og om CSS. Men forstår liksom ikke hvor dette skal skrives. og heller ikke mitt tidligere stilte spørsmål. Hvordan skriver man egentlig i webdesignet fra photoshop..

Dette ble mange spørsmål på en gang, men dere får svare så godt dere kan.

/Jan Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal aldri lage ett helt design i bilderedigeringsprogram. Man skal ikke lage menyknapper med tekst heller der, ikke hele layouten. Man skal først kode ett design, bruke så mye CSS som mulig, og så kan man bruke photoshop til BAKGRUNN på knappene, du skal ikke lage knapper i photoshop.

Man kan.....men mitt syn på dette og mange andres er at det er fyfy.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Hw.no, denne siden, stort sett alle ekte profesjonelle sider(Og ikke profesjonelle sider).

Forum er ofte bygd opp av knapper med tekst/javascript, men stort sett alt annet følger the basic rules.

Men for at siden skal bli funksjonell som forumet er, så "må" du bruke php og javascript(ikke nøvednigvis javascript da.).

Hvis du tenker på sider hvor dette ikke er gjort så er dette vanligvis clansider, diverse gamingsites osv.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Siden er raskere og bedre. Det å bruke en WYSIWYGeditor er noe av det simpleste som eksiterer, og det anbefales ikke. Da kan du like godt benytte deg av piczo.com.

"kode for kode" som du sier det, er bedre. Ting blir raskere, du har mer kontroll over koden og du får en sikrere kode. en bedre kode. Ergo; Koding anbefales, det kan være kjedelig i starten men det er stort sett alt. Kjøp deg en bok så kan du lese på sengen også. :)

Lenke til kommentar

Som jeg sa: "Man skal aldri lage ett helt design i bilderedigeringsprogram. Man skal ikke lage menyknapper med tekst heller der, ikke hele layouten. Man skal først kode ett design, bruke så mye CSS som mulig, og så kan man bruke photoshop til BAKGRUNN på knappene, du skal ikke lage knapper i photoshop."

Dette med bakgrunn på bilder gjelder også for alt annet.

Om du insisterer på å lage design i photoshop, for så å slice det står det forklart i tutorialsene til htmldog hvordan man intrigerer forskjellige deler. Det står ikke direkte skrevet, men hvis man skal være utvikler må man kunne skape ting selv også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...