Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB sluttet plutselig å virke.

Anbefalte innlegg

Skulle starte et spill her om dagen, og så hang PC'en seg opp fullstendig (har skjedd før, men skulle prøve èn gang til). Ingen ting som ctrl-alt-del, altF4 osv fungerte.

Til slutt prøvde jeg windowsknapp-L, og jeg kom meg ut til log-out. Jeg husker ikke akkurat hva jeg gjorde, men før jeg kom så langt som å trykke på shut-off, merket jeg at musa ikke reagerte lenger. (Musa var den eneste USB-enheten jeg hadde tilkoblet da.) Virker ikke som at det var krasjen i seg selv som gjorde det, siden musa fungerte når jeg først hadde trykket meg til log-out menyen.

Etter reboot var det ingen foranding. Jeg testet andre USB-enheter, og maskinen reagerte ikke på noen av dem heller. (Jeg fikk musa til å fungere igjen ved å bruke en PS2-overgang.)

USB-portene er ikke fullstendig døde, fordi de gir strøm. (Klarer f.eks å lade mobilen.) Men jeg får ingen form for reaksjon på PC'en, så jeg kan ikke overføre filer osv. Reagerer heller ikke på mp3-spilleren.

Jeg har prøvd begge USB-portene jeg har.

Jeg har prøvd system-restore til dagen før dette skjedde, men ingen forandring.

Noen tips? :(

Endret av Rexen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs vel om det hjelper noe særlig med sys.restore. Jeg vil heller anbefale å installere OS på nytt.

Hva mer: Du kan laste ned en Linux live CD fra nettet, brenne den ut og kjøre den. Regner med at så å si alle versjoner har native support for usb-mus. Da finner du nå iallefall ut om det er problemer med selve usb-porten.

Du finner masse versjoner på nettet. Her er en bra side med liste over masse forskjellige varianter.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Har hverken windows-CD tilgjengelig eller mulighet til å brenne CD'er akkurat nå. :(

Noe annet jeg kan prøve?

Etter noen google-søk fant jeg flere med ganske like problem, og noen endte opp med å finne hardware-feil. Kan hovedkortet virkelig få fysisk skade sånn helt uten videre? (Portene er ikke helt ødelagt da, siden jeg får strøm igjennom dem.)

Endret av Rexen
Lenke til kommentar
Har hverken windows-CD tilgjengelig eller mulighet til å brenne CD'er akkurat nå.  :(

Noe annet jeg kan prøve?

Etter noen google-søk fant jeg flere med ganske like problem, og noen endte opp med å finne hardware-feil. Kan hovedkortet virkelig få fysisk skade sånn helt uten videre? (Portene er ikke helt ødelagt da, siden jeg får strøm igjennom dem.)

7390810[/snapback]

Last ned og innstaler chipset drivere på ny, Dette skal garantert hjelpe! Om du ike har cd`en som fulgte med, last ned herfra: http://www.msi.com.tw/program/support/driv...M=&Page=2&num=0

Svein

:thumbup:

Endret av diosyria
Lenke til kommentar

Dæven, PC´en hadde nå stått på i ca ei halvtime, og plutselig "blinket" skjermen på en måte (alt bortsett fra bakgrunnen kom bort i et øyeblikk).

Jeg testa USB, og nå funka det plutselig igjen. (Testet rett etter boot, og da funka det ikke.)

Siden problemet kom har jeg brukt PC´en mye, og hatt utallige reboots, og nå bestemte det seg bare for å funke...

:hmm:

Får håpe det varer da. :) Jævlig sært.

Endret av Rexen
Lenke til kommentar
Dæven, PC´en hadde nå stått på i ca ei halvtime, og plutselig "blinket" skjermen på en måte (alt bortsett fra bakgrunnen kom bort i et øyeblikk).

Jeg testa USB, og nå funka det plutselig igjen.

:hmm:

Får håpe det varer da.  :)  Jævlig sært.

7390892[/snapback]

He-he.. Virker noe ustabilt ja..!

:roll:

Lenke til kommentar

Bah, nå merket jeg et nytt problem som ikke var der i går.

Det har visst plutselig blitt noe galt med lyd-driverne/lyd-kortet:

Windows-lydene er der.

I spill har lyd og musikk, bortsett fra f.eks en videosekvens. (Har ikke testet mye.)

Noen videoer kan jeg spille av i mediaplayer, bare at det ikke kommer noen lyd.

Med andre videoer får jeg feilmelding: "Windows Media Player cannot play the file because there might be a problem with your sound or video device. Try installing an updated device driver."

"Control-Panel-> Sound and audio devices" forteller meg "no audio device".

Hva i helvete er det som skjer med PC'en min? Bare random problem jo. :no:

(Har scannet med nyeste Norton Antivirus btw.)

EDIT: Never mind, funka igjen etter en reboot. :hmm:

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Jeg testa USB, og nå funka det plutselig igjen. (Testet rett etter boot, og da funka det ikke.)

7390892[/snapback]

Det hender ofte at ting går i stykker, en skjelden gang i blant går ting i stand... :p Høres ikke bra ut dette her. Kjør en test av hd'en din.

M.

Lenke til kommentar

Sliter med liknende problem på mine PC'er ( HP laptop/ 939 selvbygg). Har ei G7 lasermus som er trådløs via USB, på stasjonærmaskina kjører eg uten program for musa og på laptop med (program på CD fra Logitec).

Musa tar noen ganger lange pauser 10 - 60 sekund? når den er tilkobla begge maskinene, laptop er uten andre USB brukere tilkobla, stasjonærmaskina har WiFi/BT kortet tilkobla en USB connector innvendig og printer på utsida (avslått 99% av tida)..

Lenke til kommentar

7390892[/snapback]

Det hender ofte at ting går i stykker, en skjelden gang i blant går ting i stand... :p Høres ikke bra ut dette her. Kjør en test av hd'en din.

M.

7391084[/snapback]

Alt funker fint nå, så venter til noe evt går galt igjen før jeg gjør noe. :)

Lenke til kommentar
Ta deg en tur på pcpitstop.com og test pc'en din. De har hjulpet meg mange ganger.

7391199[/snapback]

Men de skal ha betaling for å faktisk løse problemene de finner da. :hrm:

(Ihvertfall den optimizer'n jeg prøvde.)

EDIT: AVG fant forresten nå en masse virus-greier som Norton ikke hadde funnet.

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...