Gå til innhold

Noen ibook spørsmål


Caveman

Anbefalte innlegg

JEg har noen spørsmål om ibook og mac generelt.

 

1.Er ibooken rask nok til nye spill?

2. Hvordan er den på DVD?

3. Er 12.1" for lite?

4. Hvoordan funker systemet på Mac OSX uten to musenknapper?

5. Finnes det mange alternative gratis programmer til mac som msn, irc, kazza, ftp osv??

6. Er softwaren som følger med OSX bra?

7. Er det en stor "community" i norge?

 

noe mer du vil si er det bare å skrive så det ryker av tastaturet :smile:

 

takker for alle svar :smile:

ps trenger ikke quote meg hele tiden, bare skriv nummeret og svaret :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å svare, har en slik selv.

(Den jeg bruker nå)

 

1. Jeg spiller ikke. Men er rimelig overbevist om at de er mer enn raske nok ja! :cool:

 

2. Har brukt den endel ganger til DVD nå. Har bare dvd-spiller. Det jeg er missfornøyd med på min modell er at bildet ikke dekker hele tv-skjermen. Kommer derfor til å kjøpe meg en ekstern dvd-spiller.

 

3. 12.1" er overraskende nok ikke for lite. Ivertfall ikke for meg. Man blir vant med det meste. :grin:

 

4. I mozilla f.eks ønsker jeg noen ganger å åpne en link i nytt vindu. Da holder jeg inne command tasten mens jeg klikker på linken. Dersom jeg holder inne ctrl tasten mens jeg klikker en nøytral plass i mozilla-vindu får jeg opp en meny hvor jeg kan velge mellom undo, cut, copy, paste og select all. Dette er i mozilla. Gjør du dette i finder (skrivebordet) får du fler valg på menyen. :cool:

 

5. Msn får du i OSX versjon, ICQ også. Her bruker jeg Proteus. Den kombinerer alle tjenestene i ett program. Irc fåes nok også. (Bruker ikke) Til p2p bruker jeg Limewire, Acquisition, Hotline, Carracho og Myster. Til ftp Fetch.:grin:

 

6. Veldig bra. Sjekk selv: http://www.apple.com/software/ :eek:

 

7. Ikke som jeg har merket. Vurderer å melde meg inn i lokal mac-klubb. Har klart meg fint med internett.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: macrules på 2002-11-16 23:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


4. Hvoordan funker systemet på Mac OSX uten to musenknapper?

5. Finnes det mange alternative gratis programmer til mac som msn, irc, kazza, ftp osv??

6. Er softwaren som følger med OSX bra?

7. Er det en stor "community" i norge?


 

4. OS X har støtte for en mus med flere knapper. Ikke noe problem. Bruker blant annet M$ Intellimus uten problemer. Man kan høyreklikke på vanlig måte.

 

5. Ja, det gjør det.

 

6. Softwaren som følger med er meget god.

 

7. Ikke så stor som til PC, selvfølgelig, men den er der. Sjekk ut mac-forumet på http://www.mailgate.org/no

Lenke til kommentar

Det er stort sett litt dyrere ja. Det er jo ikke så stor konkurranse på Mac markedet ettersom det ikke er så stort.

 

Jeg søkte på a under games http://www.download.com og fikk 1021 treff. Hva dette betyr har jeg ingen aning om. Alt jeg vet er at skal du kjøpe en maskin til spilling så kjøp deg en PC!

 

Noen spill ( de mest populære) kommer også til Mac, men disse kommer stort sett litt senere.

 

De fleste bra spilla kan du se på apple sine hjemmesider her

under Action og Family games til venstre.

 

Hva slags programmer er det du skal ha da? Selvfølgelig finnes det programmer til å skrive tekst etc til Mac også, men man får feks ikke wordpad til Mac, men derimot SimpleText. Hvis du spesifiserer litt mere så blir det kanskje litt lettere å svare.

 

[ Denne Melding var redigert av: MCDr på 2002-11-17 16:03 ]

Lenke til kommentar

jeg så at de fleste programmen jeg hadde tenkt å bruke faktisk fantes på mac og. det lover jo bra. jeg spiller nesten ikke i det hele tatt, men det er kjekt å ha ett bra spill eller to og ha med på farten. jeg bruker office xp mye, men det er litt irriterende å kjøpe ny når jeg allerede har en fra før. koster jo tross alt mye penger. en siste ting, er macen treigere enn en normal bærbar pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...