Gå til innhold

Xbox 360 på projektor m/lyd?

Kjellis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dritt!

Thorbjørn, kan du gå inn og søke etter Yamaha rx-v 640 på www.google.no under bilder, der finner du et stort bilde av alle portene bak på forsterker. Fint om du kan gi en guide etter titten der!  :whistle:

7386648[/snapback]

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/re/RXV640.pdf

på side 10 og 11 der står det hvordan du gjør det.

7386873[/snapback]

OK. skal lese dette, takk :)

Men jeg fikk det til med s-video kabel, men bildekvaliteten er jo så dårlig. Må se om jeg får det til med komponentkabel istedet.

Har gjort som det står i bruksanvisningen nå, uten hell :(

Satte komponentkablene i "Video monitor out" og til projektor.

Justerte også inne på menyen på forsterker slik at V CONV er satt til ON.

Får ikke noe bilde nå :(

Er dette fordi jeg bruker video kabel inn tro? )gul+rød+hvit kabel).

Dette gjorde jeg fordi jeg ikke finner noe komponent IN!

Fant komponent video (in) nå, connecta i DVD. Har så Video monitor out og da skal det omsider vær riktig satt opp mener jeg.

Men intet bilde nå heller :hmm:

Endret av Kjellis
Lenke til kommentar
sikker på at du har komponentkablene fra xboxn inn i receiveren, og ikke kompositt? ikke sikkert receiveren din takler overgangen fra kompositt til komponent

7387856[/snapback]

Hei,

- Den kabelen med rød+blå+grønn plugg fra 360 er satt i "video in" i porter med samme farge på forsterker.

- Så har jeg da en annen 10m lang komponent rød+blå+grønn i "video monitor out" fra forsterker og inn i projektor.

Lenke til kommentar

er jo bare en plass å koble til komponentkablene. Der oppe midt på receiveren, så skjønner ikke kossn koblingen kan være feil.

sikker på at projektoren er innstilt på "komponent"? Noen ganger står min på hdmi eller s-video eller noe sånt og da får jeg selvsagt ikke bilde fra xboxn.

sikker på at du har fått fargene helt riktige?

høres kansje selvsagt ut, men må nu bare spørre om alt mulig for å komme fra til problemet :)

Lenke til kommentar
Kan noen sammenligne Xbox360 på HDTV vs. SDTV vs. projekor? :)

7387266[/snapback]

Best bilde vil du utvilsomt få på en HDTV.

På projektor får man dårligere bildekvalitet, men så er det jo mye artigere å sitte på (leke-)loftet i mørket og spille på storskjerm da :)

Skal jeg virkelig konsentrere meg og gjøre det bra i et spill, vil jeg absolutt foretrekke å spille på en tv!

Lenke til kommentar
er jo bare en plass å koble til komponentkablene. Der oppe midt på receiveren, så skjønner ikke kossn koblingen kan være feil.

sikker på at projektoren er innstilt på "komponent"? Noen ganger står min på hdmi eller s-video eller noe sånt og da får jeg selvsagt ikke bilde fra xboxn.

høres kansje selvsagt ut, men må nu bare spørre om alt mulig for å komme fra til problemet :)

7388072[/snapback]

Hehe, ja det høres dumt ut, og ja jeg føler meg som en mega idiot, men fyr løs alle muligheter :)

-Ja, de er tilkoblet der opp midt på receiveren.

-Projektoren søker selv etter signaler på de ulike kontaktene, ser på skjermen at den søker oxo (analog, s-video, kompositt..).

-Ja, fargene er riktig.

Får det til å fungere med s-video, men ikke med komponent!

Bildekvaliteten er ganske dårlig med s-video!

Endret av Kjellis
Lenke til kommentar
Kan noen sammenligne Xbox360 på HDTV vs. SDTV vs. projekor? :)

7387266[/snapback]

Best bilde vil du utvilsomt få på en HDTV.

På projektor får man dårligere bildekvalitet, men så er det jo mye artigere å sitte på (leke-)loftet i mørket og spille på storskjerm da :)

Skal jeg virkelig konsentrere meg og gjøre det bra i et spill, vil jeg absolutt foretrekke å spille på en tv!

7388077[/snapback]

Har et 92" lerret, og en HD-Ready projektor. Ellers så har jeg en 17" GAMMEL CRT tv. Holder meg til projektoren frem til jeg eventuelt for råd til HD-TV. Duger vel det?

7388072[/snapback]

Hehe, ja det høres dumt ut, og ja jeg føler meg som en mega idiot, men fyr løs alle muligheter :)

-Ja, de er tilkoblet der opp midt på receiveren.

-Projektoren søker selv etter signaler på de ulike kontaktene, ser på skjermen at den søker oxo (analog, s-video, kompositt..).

-Ja, fargene er riktig.

Får det til å fungere med s-video, men ikke med komponent!

Bildekvaliteten er ganske dårlig med s-video!

7388112[/snapback]

Sjekk om du må stille inn på recieveren om hvilken video ut som brukes. Kanskje du bare kan ha èn.

Lenke til kommentar

Nå gir jeg opp, får klare meg med visning via s-video :(

Skikkelig nedtur, da jeg kjørte den gamle xboxen via komponent (gjennom en adapter).

Må være noe denne dusten gjør galt tenker dere vel alle nå ;) (jeg oxo), men jeg har da f**n meg prøvd alle muligheter nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...