Gå til innhold

Xbox 360 på projektor m/lyd?

Kjellis

Anbefalte innlegg

Hei!

Har netopp kjøpt meg Xbox 360, og prøvde å få den koblet opp mot projektoren min i dag. Det var ikke bare enkelt ettersom jeg naturligvis ville ha både bilde og lyd! Enten fikk jeg bare bilde eller bare lyd :hmm:

Er det ikke bare å kjøre rød+hvit+gul på f.eks inn vxr, og så en makan kabel fra ut vxr og inn på projektor? Eller skal jeg bruke en komponentkabel tilkoblet hva?

(Har en Yamaha RX-V640 forsterker).

Hva er fasiten på tilkobling xbox360+projektor?

Regner med at det finns mange av dere der ute som kjører konsoll på projektor, så takker for alle svar...

PS:

På den gamle xbox hadde jeg en adapter som jeg fra xbox'n og ut til en fordeler som hadde utgang for digital lyd og bilde (optisk lyd og komponent bilde). Da var det ingen problem...

Hvis noen vil kjøpe denne adapteren for en billig penge så si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
360 skal ha en inngang til optisk lyd bak på den lille boksen du fester i 360'n, iallefall der jeg får lyden. Hvis ikke kan du ha en omformer, selv har jeg begge dele :p

7385886[/snapback]

Jaja, men det blir problematisk for meg ettersom projektoren henger i taket bak i rommet mens forsterkeren er plassert fremst i rommet! Må evt kjøpe meg en 10m lang lydkabel (optisk) hvis det finnes, tvilsomt!!

Lenke til kommentar
10 meter TOSLINK vil ikke være det enkleste å få tak i iallefall. Dyrt blir det imidlertid også.

7386022[/snapback]

Har du sjekket Elfa? Mener jeg hørte om priser under 400 for 10-15 meter eller noe i den dur...

edit: 215 kr faktisk, for 10 meter

Endret av freke
Lenke til kommentar

Men uansett, det optimale hadde vært om også denne 360'n kunne fått stått fremst i rommet sammen med forsterkeren. Da hadde jeg bare brukt den optiske kabelen på 1m fra den gamle xboxen. Men da må jeg ha en eller annen kabel som som kobles til forsterker og så en ny 10m kabel fra forsterker til projektoren. Har 10meters kabler, men hvor koble på forsterker?

Tror ikke dette er noen heksekunst men...

* Lyden blir ingen problem, bruker da optisk 1m.

* Kobler så medfølgende komponent fra 360 inn på forsterker.

* Så en svideo/komponent ut fra forsterker.

Som sagt er det garantert noen der ute som allerede har koblet sin 360 til en projektor med surround lyd. Venter på å få høre hvordan de har gjort det...

Endret av Kjellis
Lenke til kommentar

Om du har kablene:

Xbox 360 nær forsterker, optisk til forsterker.

Jeg antar du har komponent? Bare bruk en forlenger over til prosjektoren, så burde alt være i boks.

Slik jeg har det, så har jeg en multikabel, slik at både xboxen og 360'n er koblet til samtidig. Alt jeg gjør er å flytte på bryteren for å skifte. Optisk lyd fra xbox til annlegget. Omformer fra komponent til minijack for den gamle xboxen.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Men uansett, det optimale hadde vært om også denne 360'n kunne fått stått fremst i rommet sammen med forsterkeren. Da hadde jeg bare brukt den optiske kabelen på 1m fra den gamle xboxen. Men da må jeg ha en eller annen kabel som som kobles til forsterker og så en ny 10m kabel fra forsterker til projektoren. Har 10meters kabler, men hvor koble på forsterker?

Som sagt er det garantert noen der ute som allerede har koblet sin 360 til en projektor med surround lyd. Venter på å få høre hvordan de har gjort det...

7386159[/snapback]

Du må ikke tenke så vanskelig. Jeg har xboxn koblet til forsterker via 10M optisk kabel og til prosjektor med komponent. Er ikke noe hokuspokus

Lenke til kommentar
Om du har kablene:

Jeg antar du har komponent? Bare bruk en forlenger over til prosjektoren, så burde alt være i boks.

Slik jeg har det, så har jeg en multikabel, slik at både xboxen og 360'n er koblet til samtidig. Alt jeg gjør er å flytte på bryteren for å skifte. Optisk lyd fra xbox til annlegget. Omformer fra komponent til minijack for den gamle xboxen.

7386189[/snapback]

Må ha en adapterforlenger som komponent fra 360 kobles til, så kobles 10m komponent til adapter og inn til projektoren?

Lenke til kommentar

7386159[/snapback]

Du må ikke tenke så vanskelig. Jeg har xboxn koblet til forsterker via 10M optisk kabel og til prosjektor med komponent. Er ikke noe hokuspokus

7386222[/snapback]

..men da har du 360'n plassert ved projektor, og da løser du det med 10m optisk.

Til meg blir det omvendt. Må koble til med 10m komponent, men må da ha en adapter som forlenger komponentkabelen fra 360'n.

Lenke til kommentar
Om du har kablene:

7386189[/snapback]

Tenkte å bruke den gamle adapteren fra xbox, men den pluggen inn til xbox passet ikke inn på den nye 360 :(

Lenke til kommentar
Jeg kobler komponent-kablene til forsterkeren, og en komponent kabel ut fra forsterkeren til projektoren. Blir også mye lettere om du har dvd etc. som også bruker komponent, slipper bytte kabel hele tiden, men spørs jo om forsterkeren din støtter det.

7386341[/snapback]

Der ja, en som tenker som meg, da slipper jeg evt å kjøpe en ny adapter.

Jeg fikk lyd da jeg koblet komponent inn på forsterker, men ingen bilde da jeg koblet ut fra forsterker :(

Vet du nøyaktig i hvilke porter du har koblet inn/ut?

Lenke til kommentar
Jeg kobler komponent-kablene til forsterkeren, og en komponent kabel ut fra forsterkeren til projektoren. Blir også mye lettere om du har dvd etc. som også bruker komponent, slipper bytte kabel hele tiden, men spørs jo om forsterkeren din støtter det.

7386341[/snapback]

Jeg fikk lyd da jeg koblet komponent inn på forsterker, men ingen bilde da jeg koblet ut fra forsterker :(

7386376[/snapback]

Vel lyden kommer jo fra den optiske kabelen så den skal jo virke uansett. Komponent kabelen fra xboxen er samme hvor du setter i, men den ut til projektoren må stå i video-out. Så må du stille inn at forsterkeren skal sende bilde ut via komponent hvis ikke det er standard.

Lenke til kommentar

7386341[/snapback]

7386376[/snapback]

Vel lyden kommer jo fra den optiske kabelen så den skal jo virke uansett. Komponent kabelen fra xboxen er samme hvor du setter i, men den ut til projektoren må stå i video-out. Så må du stille inn at forsterkeren skal sende bilde ut via komponent hvis ikke det er standard.

7386465[/snapback]

Aha, brukte v-aux ut jeg!

Skal forsøke med video-ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...