C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Heihei, Jeg har et snurrig problem her. Jeg har et WLAN med to maskiner (en Mac og en PC, begge stasjonære). I PCen, som jeg bruker, har jeg et Jensen-kort spesifisert til 54MBps som har funka helt fint siden nettverket ble satt opp for en måneds tid siden. Nå får jeg pluselig dritthastigheter, for å si det mildt: fra 4000 til 40KB/sek over natta! Merka dette i kveld, men regna med at Tele2 hadde problemer og at det skulle løse seg etter hvert, men i hele dag har det vært like møkk. Ruteren er en AirPort Express, og i følge Windows XP får jeg bra signal og 54MB/s. Jensens sowfware sier 36MB/sek og exellent signal (mend et skal sies at jeg aldri har fått det programmet til å funke riktig). Macen på sin side får flotte hastigheter, omtrent like de som jeg plaide å få. Noen ideer om hva som er gæli? Har skænna for virus og dritt, men ikke funnet noe. -G.G. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er mulig at wlan fra nabo forstyrrer. Prøv å bytt kanal til f.eks 1. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Det kan være en mulighet. Riktignok finner ikke kortet andre nettverk innen rekkevidde enn mitt eget, men jan kan jo prøve uansett. Hvordan endrer jeg kanal? Dette er ikke på noen måte mitt ekspertisefelt, og jeg er litt redd for å endre ting i frykt for å gjøre det værre enn det allerede er. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Anyone? I går kveld funka det perfekt, men nå er det like ille igjen. Dette er utrolig irriternede, er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 har og tele2, og av og til får vi og crap hastighet. kan hende det er hos dem det ligger. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Sitter selv med ADSL fra tele2 (bor i Namsos) og har akkurat samme problemet. Kjørte TP test i går kveld kl 21, 22 og 23 og fikk fra 1,2-1,4 MB, kl 0100 i natt var jeg igjen oppe i ca 5 (som er normalen min), var oppe igjen kl 0300 og sjekka en nedlasting, da var den falt så lavt at nedlastinga fikk time-out. Har ikke testet i dag da jeg er på jobb, men skal sjekke når jeg kommer hjem i kveld, burde vel rapportere dette til tele2.... PS Kjører kablet nett - ikke WLAN... Endret 1. desember 2006 av persistent Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Heh, rart. Har brukt tele2 så lenge jeg kan huske (ene og alene fordi jeg ikke administerer hvilken ISP vi skal bruke her i huset), og har aldri hatt problemer. Hastighetene var faktisk greie i går ettermiddag og fram til jeg la meg i 2-tida, men nå er de grusomme igjen. Jeg kan stikke ned til macen i etasjen under og sjekke om den også har elendige hastigheter. EDIT: Greit, macen har 3Mbps, mens maskina jeg bruker nå kjører ustabile hastigheter på alt mellom 20 og 700Kbps, i følge gjentatt HW-speedometer-testing. Med andre ord et lokalt problem. Endret 1. desember 2006 av G.G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå