Gå til innhold

(Dell D520)-problem der skjerm ikke slår seg på

Iguil

Anbefalte innlegg

Hei, emnetittelen ble litt vag men det håper jeg går greit.

Har i hvertfall merka et problem jeg stadig har støtet på, det vil si, har merka det på alle laptoper jeg har hatt.

"Lukker igjen skjermen" på laptopene, skjermen slår seg av som følge av det. Når jeg "åpner skjermen" igjen slår ikke skjermen seg på, dvs helt svart. Maskina i seg selv kjører videre med alle programmer, men skjermen vil ikke på. Før noen spør, nei, den står ikke i ventemodus/dvalemodus.

Siden jeg har opplevd problemet på flere forskjellige laptoper (fra forskjellige lev.) så lurer jeg på om det enten er et normalt problem med laptoper, eller om det er noen instillinger jeg kanskje setter som forårsaker det. Eventuelt andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lukter ventemodus lang vei, spesielt siden dette er default-innstillingen når XP installeres, men siden du er så sikker på at det ikke er det så...

Har aldri vært borti dette før, hva slags maskiner er det du har hatt som dette har skjedd på?

(en mulig løsning kan være at knappen som slår av baklyset når skjermen lukkes har hengt seg opp, det har jeg vært borti et par ganger - dog er ikke symptomene helt slik du beskriver det)

Lenke til kommentar
Lukter ventemodus lang vei, spesielt siden dette er default-innstillingen når XP installeres, men siden du er så sikker på at det ikke er det så...

Har aldri vært borti dette før, hva slags maskiner er det du har hatt som dette har skjedd på?

(en mulig løsning kan være at knappen som slår av baklyset når skjermen lukkes har hengt seg opp, det har jeg vært borti et par ganger - dog er ikke symptomene helt slik du beskriver det)

7387728[/snapback]

Hei

Formulerte det kanskje litt feil. Det skjer ikke hver eneste gang jeg lukker skjermen. Kan fungere fint i flere dager/uker. Blir vel kanskje 1 av 70 ganger en lukker skjermen at det skjer, sånn omtrent. Har sett på noen som skrev noe om baklyset i skjermen, men er noe usikker på dette. Synes det er så rart at det har skjedd på omtrent alle laptopene jeg har vært borti.

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...