Gå til innhold

Prosjekt "bubbel"

Anbefalte innlegg

Go kvæll i stuggu :grin:

Som lovet har jeg noen bilder av siste prosjekt. Satte inn et lite basseng i fronten på mitt lian li, og fylte det med vann...

Laget det av vanlig glass som jeg skjærte til, og limte en perforert slange i bunn som jeg pumper luft i for rett effekt. Har desverre ikke ennå fått pumpen, så jeg måtte selv være kompressor under fotograferingen :grin: Er forresten veldig vanskelig og fotografere luftbobler...

Front

Front2

Bakside

Glass

Et par ting var jeg ikke helt fornøyd med. Hullene i luftslange ble muligens litt for store, slik at vannet presser seg ned i de fleste og luften kommer opp i et eller 2. Nå for jeg riktignok se når pumpen kommer. Og jeg kunne desverre ikke fylle "tanken" helt opp. Da risikerer jeg at det flommer over i utluftingsslangen... Men egentlig er det jo kanskje like greit at den ikke er helt full. Da man ser lettere at det er noe flytende i den hvis pumpen ikke står på. Vet ikke hva dere mener om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig det der Arctic :smile: Så ut som nesten hele PCen sto under vann.

Quote:

Den 2002-11-20 19:42, skrev Krishell:

Har tenkt på og mekke no slikt på hele sie døra mi. men som mange andre ting blir det aldri no av

Uansett hvor tynt du lager det så vil det nok bli en del vekt på det. Så hele side døren er kanskje ikke det lureste. :smile: Bare et tips.

Lenke til kommentar

haha, bå "front2" blildet ser det ut som du har vert ufattelig uheldig med ett vankjølings-prosjekt...

Hadde tenkt å gjøre ca. det samme, men jeg var tenkt til å ha en rundtomkring 6tommers lcd-skjerm der.. kobla til tv-out på skjermkortet.. sikkert vert tøfft d også (litt dyrere da men..)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 21:44, skrev Hjelper'n:

Hadde tenkt å gjøre ca. det samme, men jeg var tenkt til å ha en rundtomkring 6tommers lcd-skjerm der.. kobla til tv-out på skjermkortet.. sikkert vert tøfft d også (litt dyrere da men..)

Har faktisk en 5,6" LCD skjerm her som jeg hadde tenk og sette dit, men slo det fra meg da jeg egentlig skulle bruke den til andre ting... Man må modde enten skjermen eller kabinett endel for og få den i samme hullet. Innsynsvinkelen er litt liten på sånne skjermer, men alt dette burde være kurant.

Hvis du har noen kroner til overs, så sett i gang! Altid spennende og se prosjekter :smile:

http://www.mp3playerstore.com/stuff_you_ne...ial/th-5688.htm Her finner du 5,6" skjerm til ca 1000 kroner, levert med bud på døra uten noe momstull.

Lenke til kommentar

Du sier at hullene i slangen ble forstore, hva med å bruke en sukkerbit for gulfiskbolle. Jeg tror det heter sukkerbit, det er fordi at den ser ut som en sukkerbit du får kjøpt dem der du kjøper utstyr til akvarium og slikt. Efekten tror jeg blir meget bra, masse små bobler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...