Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 alternativ medisin er jo cannabis, bare nevner det, selv om det er ulovlig.Men du sover godt på det 7407934[/snapback] Det var jo veldig seriøst... , gerit nok at cannabis gjør deg trøtt, men tviler på at man har lyst til og bli narkoman bare fordi man har søvnproblemer... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det var jo veldig seriøst... , gerit nok at cannabis gjør deg trøtt, men tviler på at man har lyst til og bli narkoman bare fordi man har søvnproblemer... 7407997[/snapback] Men det er litt kjipt å være avhengig av en joint for å sove. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det var jo veldig seriøst... , gerit nok at cannabis gjør deg trøtt, men tviler på at man har lyst til og bli narkoman bare fordi man har søvnproblemer... 7407997[/snapback] Men det er litt kjipt å være avhengig av en joint for å sove. 7408030[/snapback] nettopp, jeg ville ikke vært det... Uansett hvor store søvnbroblemer jeg måtte ha... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Det var jo veldig seriøst... , gerit nok at cannabis gjør deg trøtt, men tviler på at man har lyst til og bli narkoman bare fordi man har søvnproblemer... 7407997[/snapback] Men det er litt kjipt å være avhengig av en joint for å sove. 7408030[/snapback] nettopp, jeg ville ikke vært det... Uansett hvor store søvnbroblemer jeg måtte ha... 7408245[/snapback] Kan noen vise meg en seriøs side der det står at man blir avhengig av en joint innimellom? Edit: les gjennom denne tråden Cannabis er svakt avhengighets skapende, alkohol er mere avhengighets skapende. Og hvis du kaller det å være narkoman, å ta seg en joint innimellom, er vel alle som tar seg en øl i helgene alkiser også? Dessuten er jeg serriøs, det funker, jeg aner ikke hvorfor cannabis ikke er lovlig til medisinsk bruk, selv om det funker, og er et av de minst skadelige "produktene" å ruse seg på. Hvis du ikke kan noe om temaet, så kan dere bare holde kjeft og la være å si ting dere såvidt har hørt om det Endret 2. desember 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg tenkte på bruk hver kveld for å sove.. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) alternativ medisin er jo cannabis, bare nevner det, selv om det er ulovlig.Men du sover godt på det 7407934[/snapback] Hehe. Jeg tenkte at jeg kom til å få høyre om cannabis. :!: Men cannabis fungere bare midlertidig... Og røyker man ofte så vil man få problemer med søvnen når man slutter. + det er dyrt i lengden. Endret 2. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Rart ingen nevner trening, det burde være på toppen av lista, en 45min joggetur 2-3 ganger i uka gjør faktisk susen, og det er ikke mye å be om. Den energien du har brukes ikke opp på å suse rundt som vanlig, og du har ikke behov for å lade opp batteriene som før, og får dermed ikke sove. Overskudd kommer av trening, jeg får alltid økt tiltakslyst av trening, selv om jeg i blandt må tvinge meg til å løpe en runde, er det alltid herlig etterpå. Virker som at når jeg bare loffer en hel uke har jeg masse ukonstruktiv energi som hindrer meg i å sove, men jeg orker heller ikke å gjøre noe med mening, mens om jeg trener får jeg veldig økt tiltakslyst. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Det var jo veldig seriøst... , gerit nok at cannabis gjør deg trøtt, men tviler på at man har lyst til og bli narkoman bare fordi man har søvnproblemer... 7407997[/snapback] Men det er litt kjipt å være avhengig av en joint for å sove. 7408030[/snapback] nettopp, jeg ville ikke vært det... Uansett hvor store søvnbroblemer jeg måtte ha... 7408245[/snapback] Kan noen vise meg en seriøs side der det står at man blir avhengig av en joint innimellom? Edit: les gjennom denne tråden Cannabis er svakt avhengighets skapende, alkohol er mere avhengighets skapende. Og hvis du kaller det å være narkoman, å ta seg en joint innimellom, er vel alle som tar seg en øl i helgene alkiser også? Jeg aner ikke hvorfor cannabis ikke er lovlig til medisinsk bruk 7408380[/snapback] Ikke alle som røyker cannabis får noe symptomer med engang, noen får etter 10-50 gangers bruk, enkelte kan få store psykiske vansker ved 1 gangs bruk, kollapser ol. og noen merker ingenting. Bruken av cannabis fører til uhygglig psykisk ustabilitet, psykose og bruket av cannabis vil øke jo mer det blir brukt. Kanskje DU burde lese litt mer , eller kanskje snakke litt rundt, og ikke bare oppleve den gode siden av cannabis, men kanskje se de dårligere eksemplene. Se 1 ille eksempel av bruk av cannabis, så skal jeg love deg, du vil _aldri_ tenke på å røre noe slikt en gang til, da jeg går utifra ( "vill" gjetting, da det hørtes ut som du hadde peiling på cannabis ) at du har prøvd "medisin middlet". Sovetabletter til en 10-20åring syns jeg er for drøyt, da en ungdom burde være i god nok fysisk form / psykisk til å klare å sovne selv, ikke medregnet alvorlige sykdommer. Trening er nevnt helt i bånn. Altså, enkelte "nerder" , som vi så fint kaller det, har kanskje store problemer med å sove, fordi de ikke får brukt kroppen til noe fornuftig. Bruk kroppen og svett ut, få musklene til å skrike, så lukker øynene seg naturlig uten noe bruk av verken cannabis eller søvepiller.. Noe jeg ikke har sett her i innlegg er musikk.. Jeg liker å høre litt på musikk før jeg sover.. 10 minutter med et par fine Beatles album på Koss headsettet mitt, så er det bare til å lukke øyna i 0,1 sekund, så er det mørkt Endret 3. desember 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg sliter også med søvn... Jeg får nesten aldri til å sove før klokka er 2-4 om natta og er oppe igjen rundt 7-halv 8.... (ja jeg sovner av nesten vær dag) Jeg begynner klokka 8! Jeg er ikke trøtt om kvelden og det er slitsomt... jeg føler meg trøtt og slapp hele dagen helt til jeg legger meg....Da er det som om jeg har såvet hele dagen og får ikke sove... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) guardianpegasus, hvordan merket du/de diagnosen ? Tok meg over 10 år å få riktig diagnose. Både fordi nesten ingen kjenner til sykdommen, samt at den er veldig vanskelig å diagnostisere. Jeg skal ikke liste alle symptomene her, men jeg ble diagnostisert med psykologiske og mange fysiologiske årsaker. Humøret, selvtilliten, blodkjemien, hjertet, lunger, muskelsmerter, energinivået, alt gikk tilsynelatende galt uten at jeg visste hvorfor. Fikk full gjennomkjøring og fant ikke ut av hva det var før jeg ved tilfeldighet fikk mandelinfeksjon og legen ville fjerne dem. Sendte meg til ØNH spesialist som sendte meg til overnattingstest på et privat sykehus. Det er nemlig den eneste måten å diagnostisere det riktig på. I ekstreme tilfeller har man cirka 500 pustepauser i løpet av en natt. Jeg hadde cirka 1600 fordelt på 12-14 timer søvn. Oksygenmetningen falt til farlige nivåer, alt går rett til helvete. Blod, organer, psyket, alt. At jeg lever i det hele tatt er et lite under. Enkleste måten å sjekke er å la noen være sammen med deg mens du sover. Snorking er også en stor risikofaktor. Du trenger verken være overvektig eller gammel for å ha søvnapnè. Jeg er 26 år gammel og temmelig atletisk, begynte å forandre personlighet når jeg var 12-13 år. Tenk deg å gå rundt i ørska i 13-14 år, mesteparten av livet, uten å få en god natts søvn. Og kroppen din løper maraton hver jævla natt i 12-14 timer uten at du vet om det. PS... hundretusener av nordmenn har denne sykdommen men er ikke diagnostisert. Symptomene trenger ikke være spesielt alvorlige. De blir verre etterhvert uten behandling. Endret 3. desember 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Får ikke håpe jeg har fått det du snakker om. Tror jeg springer maraton nå jeg sover, våkner opp med de heftigeste vipene. :!: Hadde vært morsomt å satt opp et kamera og filmet mens jeg sov. Det meste som er negativt med cannabis kan man få av enormt mange medikamenter, ofte meir... Men er det noen andre urter man kan feks drikke for å bli døvsig? EDIT; La oss ungå å gjør denne tråden til cannabis- farlig eller ikke tråd. Finnes allerede en tråd for det evne. Endret 3. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 guardianpegasus, kunne du definert "puste pauser " ? Holder du pusten mens du sover ? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 alternativ medisin er jo cannabis, bare nevner det, selv om det er ulovlig.Men du sover godt på det 7407934[/snapback] Hehe. Jeg tenkte at jeg kom til å få høyre om cannabis. :!: Men cannabis fungere bare midlertidig... Og røyker man ofte så vil man få problemer med søvnen når man slutter. + det er dyrt i lengden. 7409442[/snapback] sant det du sier, men jeg tenkte ikke på hver kveld. Og du skal røyke en goood stund før du får søvnproblemer. Og jeg kjenner mange, og ingen av de har psykiske problemer... Men var bare et forslag Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Ta meg ikke feil, vett at cannabis fungerer mot søvnproblemer. Det blei faktsik solgt som sovemiddel før forbudet kom. EDIT; Vett hvordan det er å prøve å sove etter et overdrevet bruk av ganja. :!: Endret 3. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er en egen tråd for Cannabis, ta den diskusjonen der! Gå til legen om ting ikke bedrer seg, mest sannsynlig har du lite av et eller annet som kroppen din trenger for å fungere skikkelig. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hadde vært morsomt å satt opp et kamera og filmet mens jeg sov. Ofte noe man gjør i søvnlaboratorier. Eller så kunne du jo få et annet menneske til å sjekke innom på deg når du sover. Om du snorker og holder pusten. guardianpegasus, kunne du definert "puste pauser " ? Holder du pusten mens du sover ? Jepp... hele tiden. Og når oksygennivået i blodet faller nok, så har man en "mikrooppvåkning". Man er ikke bevisst, men kroppen våkner. Jeg gjorde dette 115,7 ganger i timen over 12-14 timer hver natt. Sov med andre ord ikke dypt på over 12-13 år. Rart man blir deppa og sliten og har vondt overallt? :!: Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Tror nok det beste er å ha godt kosthold og ha noe å gjøre som du blir litt sliten av i løpet av dagen. Selv så ble jeg ikke sove trett før etter 25-30 timer, av den enkle grunn at jeg ikke gjorde en dritt! Var sykemeldt i den perioden. Nesten for jævligt at jeg får gjort mer hjemme og slikt når jeg går i full jobb en når jeg hadde hele døgne tilgjengligt.... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 alternativ medisin er jo cannabis, bare nevner det, selv om det er ulovlig.Men du sover godt på det 7407934[/snapback] Hehe. Jeg tenkte at jeg kom til å få høyre om cannabis. :!: Men cannabis fungere bare midlertidig... Og røyker man ofte så vil man få problemer med søvnen når man slutter. + det er dyrt i lengden. 7409442[/snapback] sant det du sier, men jeg tenkte ikke på hver kveld. Og du skal røyke en goood stund før du får søvnproblemer. Og jeg kjenner mange, og ingen av de har psykiske problemer... Men var bare et forslag 7414571[/snapback] For all del, mange røyker i 20 år uten og få noen symptomer, men det er enkelte, som kanskje ikke så mange snakker om, som får en helomvending og ikke takler det. Men men, det var jo bare et forslag. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 guardianpegasus, kunne du definert "puste pauser " ? Holder du pusten mens du sover ? Jepp... hele tiden. Og når oksygennivået i blodet faller nok, så har man en "mikrooppvåkning". Man er ikke bevisst, men kroppen våkner. Jeg gjorde dette 115,7 ganger i timen over 12-14 timer hver natt. Sov med andre ord ikke dypt på over 12-13 år. 7427238[/snapback] intresant ! Jeg har hatt et par små episoder der jeg sparker, føler at jeg våkner osv. så plutselig våkner og armen står rett opp.. Små rart, så dette intreserer meg veldig Er det noe behandling for det du har ? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Er det noe behandling for det du har ? Er det fysisk så kan vekttap (kroppsfett) og operasjoner hjelpe. Er det derimot nevrologisk som i mitt tilfelle, så må du sove med en pustemaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå