Vod kaNockers Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Når det gjelder PCI-E frekvensen så tor jeg det skal gi litt mer ytelse. I BIOSen min er det en funksjon som heter GPUEx som trenger også skjermkortdrivere som støter det. Har lest i manualen, og det den gjør er at den øker frekvensene på PCI-E portene og det hjalp meg med å komme meg over 11K i 3dmark06. PCI-E portene blir klokket opp til 125 ifølge manualen, hvis jeg husker riktig. Vet ikke om volten blir stil automatisk da. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 rett og slett auto overklokking? hmm... det har jeg ikke hørt om på pci-e porten... hva slags gfx har du? og hvilket hk? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Eg fekk ET poeng meir i 3dmark06 etter ei øking på PCI-E porten 113 mhz. Men å stille på volten på sjølve PCI-E porten fant eg ikkje, men eg trur at eg skal gjere det ved å øke MCH Volten. Men eg Har ikkje prøvd så mykje i det siste, men er det nokon som kan finne ei modd, enten bios modd eller pencil modd, til kortet mitt. Powercolor X1950XTX. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Er ikke helt sikekr på dette her, men den frekvensen har vel stort sett bare inflytelse på komunikasjonen mellom skjermkortet og hovedkortet. Og så sant du ikke har et ganske kraftig skjermkort, så skal du vel i teorien ikke trenge å gjøre noe med den hastigheten. PCIe porten har en båndbredde på 2,5GB\s. Så ved å overklokke PCIe bussen vil du rett og slett bare øke båndbredden mellom hovedkortet og skjermkortet, altså øke den mengden informasjon som maksimalt kan overføres mellom de to komponentene. Så slik jeg ser det, er den frekvensen bortkastet å stille på med mindre du oppnør et mer stabil system. Det vil ikke gi noen effektøkning i seg selv, men bare muligheten for å utnytte mer av kapasiteten et skjermkort som er overklokket eller er så kraftig at det ikke utnyttes fult ved den normale båndbredden. Det er bare min tanke om det, er ikke sikkert det stemmer heller... EDIT: Det skal komme en PCIe2 port etterhvert, PCI SIG skulle vært ferdig med den 1. desember eller noe, men jeg har ikke hørt noen ting om hvordan det har gått. Alt jeg vet er at de øker båndbredden til 5GB\s og øker mengden strøm som kan leveres via porten. Endret 28. desember 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå