Gå til innhold

bedtre score/OC med høgare PCI-E frekvens og volt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil si nja - jeg klarte i hvert fall å klokke det et par MHz lengre.

Du får i hvertfall mer stabilitet, men pass på og ikke gå for langt :)

Er ikke 100% sikker, så setter pris på om noen som vet dette svarer.

7388423[/snapback]

kor mange mhz økte du på PCI-E porten då? Endra du på spenninga?

Lenke til kommentar
Hva skjer om man setter den for høyt?

Og hva skjer egentlig når man øker PCI-e porten, får man mere volt igjennom eller?

7390432[/snapback]

På hovedkortet mitt går det and å øke PCI-E frekvensen OG spenninga til den. frekvensen kan eg stille på mellom 90-150 mhz trur eg og spennnga er ikkje eg heilt sikker på. Eg har tenkt å prøve det imorgon.

Har tentamen i morgon, så eg får arbeid med det ;)

Lenke til kommentar

ja, med en høyere frekvens på PCI-E porten vil du få høyere stabilitet i enkelte tilfeller... men ikke alltid... noen ganger kan du faktisk få et mere ustabilt system med en klokke på 115MHz enn 100Mhz. Dette avhenger også mye av temperaruren på din GPU! det vil si at du kan oppnå en høyere klokk på GPU/GFX-minne hvis du kjører med en høyere frekvens... det eneste du kan gjøre er rett og slett å prøve deg fram... jeg kjører nå min på stock, fordi mitt x1800GTO er veldig varmt... har fått ny kjøler i posten... har ikke giddet å hente den enda :p hehe... kommer nok til å dra den opp på en 115 MHz...

Lykke til ;)

MVH. Harald

Endret av Hagr
Lenke til kommentar
ja, med en høyere frekvens på PCI-E porten vil du få høyere stabilitet i enkelte tilfeller... men ikke alltid... noen ganger kan du faktisk få et mere ustabilt system med en klokke på 115MHz enn 100Mhz. Dette avhenger også mye av temperaruren på din GPU! det vil si at du kan oppnå en høyere klokk på GPU/GFX-minne hvis du kjører med en høyere frekvens... det eneste du kan gjøre er rett og slett å prøve deg fram... jeg kjører nå min på stock, fordi mitt gfx er veldig varmt... har fått ny kjøler i posten... har ikke giddet å hente den enda :p hehe... kommer nok til å dra den opp på en 115 MHz...

Lykke til ;)

MVH. Harald

7401054[/snapback]

Takk for svar du. Har vannkjøling så det skal ikkje vere problem med tempen. Skal prøve å klokke litt meir i kveld viss eg får tid :) Men 113 mhz gjekk til vest uansett. kanskje eg skal prøve med 110 mhz?

Lenke til kommentar
ja, det kan du prøve... men å justere denne porten er egentlig mest som en siste finish, etter at du har strykket ut så mange MHz du klarer av kortet og bare for å finjustere litt :p hehe

7404903[/snapback]

hmmm. ok. hittil har eg klart 774/1089 mhz. Eg er ikkje fornøgd med minnet endå. Over 1100 mhz, så begynner eg å få artifacts i scaninga...

Lenke til kommentar

ok... det er kanskje ikke sikkert at kortet ditt lar seg presse lengre uansett med den tempen du opererer på nå... kanskje du skal prøve å dra opp volten litt...

jeg har forsåvidt hørt at x1950XTX ikke er veldig OC vennelig...

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

som sagt tidligere i denne tråden så har eg vannkjøling, og tempen er ikkje så høg. Men eg mistenker at minnet ikkje får nok kjøling. Bruka dei medfølgande ribbane, gadd ikkje makke med å sette på nye kjøleribber.

BTW kjører nå på 750/1098 mhz med 115 mhz på PCI-E porten.

Lenke til kommentar

ok. har du ATI tray tools? der kan du stille inn volt på gpu og minne... jeg klarte ikke mer enn 550/650 stabilt før, men etter at jeg satt opp volten klarte jeg ca. 660/850 stabilt...

se etter temp på gpu env. ellers kan du bruke et digitalt termometer og presse inn under ene ram-sinken...

Endret av Hagr
Lenke til kommentar
ok... jaja... det var høy volt på mem... hva var stock igjen??

7433707[/snapback]

ehh, er litt usikker, men trur at det er 2,1V på mem, ellers så er det mindre, men på GPU trur eg at det er 1,45. Skulle gjerne ha fått opp GPU volten endå meir :whistle: Er det nokon som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...