Gå til innhold

Seksifisering blant unge, og menn i et samfunn

Anbefalte innlegg

Med bakgrunn i brennpunkt i går kveld, så begynte jeg å lure på noe.

Flere av jentene utsatt i saken ble omtalt som medansvarlige fordi de hadde opptrådt uansvarlig mht. klesstil og opptreden av de voksne og eldre.

For meg er dette litt underlig. Jeg er av den oppfatning at overgriperen er ansvarlig for sine handlinger, ikke offeret. Og det faktum at offeret er et barn gjør dette vesentlig mer forsterket.

hva mener dere her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kunne lese av den lenken som Olsen var så snill å legge med så kan jeg ikke se noen grunn til at jentene skulle få skylden eller hvorfor. Regner derfor med at det var i brennpunkt det kom opp at jentene var medansvarlige grunnet det du sier i første post.

For det første. Dersom noen antyder at jentene var medskyldige i overgrepet så har dem innrømmet at overgrepet skjedde og burde bli dømt og fengslet. Seksuelle lavalder i Norge er 16 år så jentene kan i teorien kle seg nakne og bønnfalle dem om sex. Det er like fullt ikke lov.

Når det er sagt så oppfordrer jeg alltid min niese om å kle seg og oppføre seg skikkelig. Dette for å minske risikoen for at det skal skje noe lignende. Verden er ikke perfekt og så lenge denne tilstanden vedvarer så er det viktig at unge jenter skjønner at det finnes menn som vil voldta og begå overgrep. Utfordrende bekledning og oppførsel kan være en trigger ved slike situasjoner.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...