Gå til innhold

spillemaskin til ca. 15000

Anbefalte innlegg

NÅ må forumets medlemmer/moderatorer/admins hjelpe meg :D:cool:

Jeg skal i løpet av januar/februar ha en i mine øyne rrrråååååå gamer pc som skal bygges sjøl.

Jeg har satt opp ei liste av produkter i handlevogna mi

Der vil dere også se hva jeg har fra før og hva som skal inn. Merk at jeg er litt rusten og ikke heeelt oppdatert hva gjelder minne og HK.

Operativ system som skal kjøres er Windows Vista Pro.

Når det gjelder kjøling så har jeg planer om vannkjøling , kanskje med engang, og da er jeg ikke intressert i et "ferdigprodukt" ettersom jeg har blitt advart mot dette av stort sett alle sammen.

Poenget med å kjøpe inn ei rå gamer/office/video-maskin er at denne ikke skal ha behov for så veldig mye oppgraderinger på noen ( 4-5?) år.

Gulroten for dere er:

JEG GIR DEN SOM KOMMER MED DET BESTE FORSLAGET, SOM MEDFØRER ET INNKJØP, KR . 500 I CASH.

Noen som føler for å skrive noen ord samt diskutere et v(ann)vittig oppsett?

På forhånd 500 takk

Knut Ivar

(må beste dame/mann vinne den 500 lappen) :w00t:

Ps. jeg setter siste frist for innmelding av forslag til den 15. januar.

pss: Jeg vil at alle forslag skal legges inn her.. ikke.. pr. PM

psss: glemte en liiiten ting. Jeg ønsker helst å kjøpe alt hos 1 leverandør.

Endret av knut ivar berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Skal du overklokke? Hvis ikke er det vel ikke noe poeng med minne på 800 MHz.

Satt opp et forslag til deg:

Minne: Corsair TWIN2XP2048-6400C4:

Satt opp det fordi det er en av de rimeligste som er klokket til 800 MHz og har CAS 4-latency. Corsair er også en produsent du kan stole på.

Hovedkort: EVGA nForce 680i SLI:

nVidia sitt ny brikkesett. Kommer veldig godt ut i tester (Eksempel.

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600:

I denne prisklassen er det ikke tvil om hva som yter best. Du kunne kanskje gått for en E6400, i og med at 2MB cache ikke gir en så stor ytelsesøkning. Men jeg tror at fremtidige programmer kommer til å yte en god del bedre med mer cache. Siden du skal ha PCen en god stund, tror jeg E6600 er et godt valg.

Optisk drev: Samsung SH-W163A/BEBN:

Biligste DVD-brenneren som bruker SATA-grensesnittet. Så slipper du å knote med IDE-kabler. :)

Grafikkort: Asus GeForce 8800 GTS

Biligste G80-grafikkortet. Ville ikke valgt noe annet i denne prisklassen, ihvertfall hvis du skal kjøre Vista.

Kabinett: Cooler Master Stacker STC-T01:

Solid kabinett av høy kvalitet. Regner også med at det passer deg, i og med at du satt det opp selv :).

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Tror nok de fleste her som har litt kunnskap og ønsker å hjelpe gjør det gratis, som med alle andre poster. 500 kroner "dusør" synest jeg virker som en lite smart ide, da jeg ser for meg en haug med fjortisser komme med halvseriøse forslag i håp om å tjene penger. De virkelig kunnskapsrike forslagene ville du fått uansett. Men, bare min min mening så...

Lenke til kommentar

Syns da det var "morsomt" med en "dusør".

Det att folk med mindre peil kommer til å prøve seg, gjør vell da ingenting. Han klarer nok å se forskjell på serriøse og gode innlegg fra folk som har peil enn folk som ikke har.... Vil jeg tru. ;)

Jeg har ikke peil nok, så jeg skal spare meg.. ;) hehe

Lenke til kommentar
Tror nok de fleste her som har litt kunnskap og ønsker å hjelpe gjør det gratis, som med alle andre poster. 500 kroner "dusør" synest jeg virker som en lite smart ide, da jeg ser for meg en haug med fjortisser komme med halvseriøse forslag i håp om å tjene penger. De virkelig kunnskapsrike forslagene ville du fått uansett. Men, bare min min mening så...

7385998[/snapback]

Ok. For det første. fjortiss klokking/tips liker man ikke. Jeg er ute etter tips og oppsett av folk som KAN dette. man bruker ikke 15 lapper på noe som ikke funker.

Vil ha et oppsett der alt "snakker sammen".

Vet at jeg ville fått svar uansett, men det har jeg prøvd uten noe hell. fikk 2 svar og så ble det stille.

Endret av knut ivar berg
Lenke til kommentar
Syns da det var "morsomt" med en "dusør".

Det att folk med mindre peil kommer til å prøve seg, gjør vell da ingenting. Han klarer nok å se forskjell på serriøse og gode innlegg fra folk som har peil enn folk som ikke har.... Vil jeg tru. ;)

Jeg har ikke peil nok, så jeg skal spare meg.. ;) hehe

7386048[/snapback]

Joda, regner med at de useriøse forslagene blir luket ut. men om jeg hadde opprettet en prikk lik tråd, bare uten "dusør", tror jeg at jeg hadde fått forslag om det samme oppsettet basert på rammene til trådstarter til slutt. Blir nok flere innlegg som følge av dusør, men jeg tror resultatet ville vært samme maskin. Folk vil ikke finne fram en maskine som er "enda bedre", bare fordi de blir lovet 500 kroner for det. De aller fleste som poster forslag gjør sitt beste når de hjelper folk med å finne maskinvare, uten at de blir tilbudt dusør.

Mulig jeg går litt ot med preiket mitt her, men bare likte ikke helt den "kaste penger på problemet" innstillingen.

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag:

Hovedkort:

EVGA nForce 680i SLI. kan absolutt være å anbefale. Det har "alt" du kommer til å trenge.

CPU:

Gå for Core 2 Duo E6600. Trenger ikke å forklares.

Minne:

Gå for et sett med 2 GB-blokker fra enten Corsair eller OCZ, på minimum 800MHz. De er alle av veldig god kvalitet. Sørg for at den har livstidsgaranti.

Grafikkort:

Du skal bygge PC-en i januar februar. Da har forhåpentligvis R600 kommet på banen, og Nvidias GeForce 8 fått konkurranse. Velg det kortet fra enten Nvida eller ATI som gir best ytelse for pengene.

Kabinett:

Jeg ville valgt et kabinett fra Lian Li, for eksempel PC-6070B Scand. Men det handler mest om smak og behag. Velg noe du liker.

Vannkjøling:

Du sier at du helst ikke vil gå for et komplett sett, men du burde likevel vurdere Corsair Nautilus 500. det har fått toppkarakter i alle testene jeg har vært borti, inklusive HW.no. Skulle du velge denne, trenger du også en vannblokk til skjermkortet.

Edit: Rettet en stygg skriveleif.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Når det kommer til vannkjøling så vil alle ha ulike syn på dem. Noen mener at et komplett sett er bra nok, mens andre vil mene at de ikke kjøler bra nok. Det finnes mange gode ferdig løsninger der ute. Microplex selger for eksempel en del gode kjøleløsninger, med gode komponenter. Det beste er kanskje å sette sammen en pakke selv.

Pumpe: Swiftech MCP655

Gpublokk: Danger Den eller swiftech, men det avhenger av hva slags skjermkort du vil kjøpe deg tilslutt. Har jo litt forskjellige fester på dem.

Cpublokk: Swiftech apogee som passer til socket 775

Slanger: Personlig liker jeg silikon slanger, mer spesifikk tygon slanger. Men de er dyre. Hold deg unna kuriyama slangene. De er ikke noe særlig. Primoflex er et mye bedre alternativ.

Radiator: Om du ikke vil impotere procore fra ulandet, så er nok Black ice xtreme de beste du får tak i Norge. Ta en xtreme II, det vil holde i lange baner.

Vanntank: Vanntank er ikke noe jeg liker å prioritere, men swiftech har en high flow vanntank som er ganske rimelig. Vil du ha mer stil så kan du også velge AC sine vanntanker. De er ganske kule.

Vanntilsettning: Der kan man bruke batterivann med tilsatt ac fluid. Det forhindrer korrosjon. Man kan også bruke spylevæske.

Lenke til kommentar
du må kjøpe 8800 gtx !!

7387217[/snapback]

Word

7387244[/snapback]

Selv om 8800GTX er det klart beste på markedet nå, er det ikke sikkert det er det i januar/februar. Vi har noe som heter r600, vet du. 30. januar var det siste jeg hørte, og du skal ikke se bort i fra at den i alle fall kommer til å gi G80 real konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...