iverasp Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hei. Fikk et par høytalere av naboen hvor kantopphenget (?, = gummiringen) har mistet festet med cone'en. Kantopphenget er fremdeles limt godt til metallstativet. Selve kantopphenget ser uskadd ut. Trenger altså å kjøpe lim for å feste kantopphenget til cone'en under. Hva slags type lim kan jeg bruke her, og hvor får jeg kjøpt slikt? Har to-komponents epoxy-lim, vil det fungere? Det rare er at selve kantopphenget ser helt uskadd ut. Har sprengt noen elementer før, og da ble vanligvis gummien revet i filler. Hva kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Dessverre kan jeg ikke gi deg noe svar på hvilken type lim du bør bruke. Selv har jeg faktisk gjort samme operasjonen med superlim på basselementene til noen gamle Jamo-høyttalere for en del år siden. Det ble mye gris, men ok lyd - utrolig nok! At høyttaleropphenget har revnet trenger ikke bety høytalere er "sprengt"; det er først når kobberspolene som virker mot magneten får for stor effekt slik at disse smelter at en høyttaler er sprengt Man kan godt lage en høyttaler som tåler 500 watt RMS, men med en slaglengde på 0.25 cm slik at høyttaleropphenget revner lenge før spolene blir varm. Endret 29. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå